Bukefalos 28 år!

Ranch Horse Classic 2013

Sv: Ranch Horse Classic 2013

Plattor finns, men inte på reservcampingen tror jag?

Iaf så strulade damduscharna :/
Däremot tycker jag det var fräschare på toaletterna detta året och städarna gick runt å plocka hela tiden.
Men campingen ska väl få ett helt nytt koncept har jag för mig jag hört. Även parken ska "fixas" till. Nya ägare vad jag har förstått?

Tycker dock det är överpriser helt klart.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Men campingen ska väl få ett helt nytt koncept har jag för mig jag hört. Även parken ska "fixas" till.
Inte nya ägare men väl ny VD, sonsonen har tagit över.
Ett eventuellt nytt koncept för campingen får gärna innefatta fungerande pollettautomater i duscharna, vatten i duscharna när väl automaterna funkar, och gärna varmt vatten om det inte är för mkt att önska. Och just ja, hela(!) elcentraler för husvagnsanslutningarna. Fast det är iofs sekundärt, emedan det ändå inte finns tillräckligt med el. (Fick just ett "akut-mass-sms" från HC där de uppmanar alla på campingen att snåla med elen eftersom förbrukningen är för hög. En junikväll, när 500 pers inte ens är på campingen utan på tävlingsplatsen...
[GNÄLLMODE OFF]
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Men hörruu, Varmvatten har väl aldrig funnits??
Dax att tänka om lite kanske??
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Ja det är fortfarande Erlandssons som äger. Katastrof vore det väl annars :p

Jag hoppas ni framför alla synpunkter till ansvariga på campingen och inte bara sitter och gnäller på ett forum?

HÄR hittar ni kontaktuppgifter till ledningen för parken.

Jag har aldrig bott på campingen, men jag vidhåller att anläggningen som helhet (alltså nöjesparken och omgivning) har fått ett otroligt lyft senaste åren. Så de jobbar åt rätt håll och det ska de ha beröm för!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

kl

Pappa är delaktig campingansvarig denna sommar, så jag ska framför det som står här till honom. :)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Bra för både campingen och priserna måste det göras något åt. Speciellt då vad det gäller elen.
Vet inte hur det var i år men tidigare år har HC tagit betalt för folk som har campat UTANFÖR området, Skrämmande. Är det full så är det. Då kan man inte skicka ut folk med tält i skogen utanför området och ta betalt.....
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

När jag försökte mej på en dusch i lördags höll jag på att skolla mej totalt! Vattnet var så otroligt varmt så det gick bara inte. Farligt med tanke på att barnfamiljen bredvid mej höll på att skicka in en liten tös i duschen utan att känna efter -hann dock varna dom.
För övrigt så håller jag med om att duschar och toaletter hade fräschats upp ordentligt!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

När jag försökte mej på en dusch i lördags höll jag på att skolla mej totalt! Vattnet var så otroligt varmt så det gick bara inte. Farligt med tanke på att barnfamiljen bredvid mej höll på att skicka in en liten tös i duschen utan att känna efter -hann dock varna dom.
För övrigt så håller jag med om att duschar och toaletter hade fräschats upp ordentligt!

Håller med! Jag duschade också i lördags (runt 15 för att va "säker" på att få varmvatten), och jag var knallröd när jag kom ut! För 300kr/natt är det inte för mycket begärt att kunna REGLERA temperaturen på vattnet!
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

.....

På RTC under helgen hade vi tre personer som pratade i speakeriet. På RHC kommer de att vara ytterligare en - Brad från USA som pratade förra året. Att det ska vara EN speaker har aldrig varit aktuellt. Tvärt om har vi förstärkt det vi nu kallar "kommunikationsgruppen" . Fler människor med högre specifik kompetens.
.
/u

Då var tävlingen över. Hur gick för de fyras gäng som skulle vara speakers?

I.H var den enda röst jag hörde frekvent under tävlingen, precis som ryktet sagt innan. Brad mumlade lite inför ett par klasser, men det är knappast att vara speaker.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Då var tävlingen över. Hur gick för de fyras gäng som skulle vara speakers?

I.H var den enda röst jag hörde frekvent under tävlingen, precis som ryktet sagt innan. Brad mumlade lite inför ett par klasser, men det är knappast att vara speaker.

Mother of all hangups!:D:D
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Måste dock säga att jag tycker att Ingela gjorde ett väldigt bra jobb!
Nu var jag iofs inte på plats men följde en hel del live-sändningar:)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tyckte också hon gjorde ett bra jobb!
Var lite orolig innan med tanke på hur viktig speakern ändå är och att de tidigare år har varit väldigt bra!

Vad tyckte ni om showen på lördagen? Tänker ffa på de sista snubbarna.
Tyckte det blev långsamt och händelselöst, lite synd då kvällsshowen alltid varit bra tidigare.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Jag tyckte också att IH gjorde bra ifrån sig totalt sett, utifrån förutsättningarna. :)
Däremot tycker jag fortfarande inte att det är helt lyckat att ha en enda speaker >95% av tiden, dels för variationens skull och dels för speakerns egna möjligheter till fokusering. Och vi saknade Eva.
Vad tyckte ni om showen på lördagen? Tänker ffa på de sista snubbarna.
Tyckte det blev långsamt och händelselöst, lite synd då kvällsshowen alltid varit bra tidigare.
Inledningen tyckte vi var litet långsam, men de hade grymt bra timing i ljudeffektsekvensen! Charmigaste inslaget var helt klart frieriet. :)
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Jag hade jättetrevligt på tävlingarna i år. Dock kunde det ha fått vara liiiite varmare på kvällarna!

Tyckte tjejen som var speaker va helt okay. Mest av alla gillade jag han som pratade under kvällsshowen! Perfekt radio/speakerröst ju!

Kvällsshowen var kanske inte riktigt lika "showig" som man är van vid, men med tanke på förra året kanske det var lika bra att det har lugnat ner sig lite ;)

Sista numret var helfestliga när de väl hade startat! Men folket borta på sandbanken kunde inte ha sett så mycket?

Jag längtar redan till nästa år! ^^
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

tyckte Ingela var toppen:)

Jag tycker att hon skötte sig bra, helt klart. Imponerande att hon höll så pass bra som hon gjorde genom hela tävlingen.

Till nästa gång kanske speakern (vem eller vilka det än är) ska gå igenom alla hästnamn och ryttarnamn i god tid innan tävling och vid tveksamheter kring uttalandet kolla detta med hästägare eller ryttare så slipper det bli pinsamma fel. Pinsamt för både speakern och för den ryttare som presenteras under fel namn.

Kvällsshowen var minnesvärd, men på det dåliga sättet. Sämst när det gäller så att säga.

Freestylereiningen tog ett snäpp uppåt mot tidigare år, vilket är kul. Risken är stor att det kan bli skämskudde-varning på denna klass om inte hästar, ryttare och utförandet håller hög klass. Kul att deltagarna tar denna klass på allvar och lägger ner möda på att göra en bra show.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Angående sandbankarna. Avspärrningarna blir större för varje år. Det innebär att de som sitter längst bort (ovanför kossorna-typ) får mindre möjligheter att följa tävlingen för var år som går. Denna plats är bra för de som har mindre och leksugna barn och de som har hundar eller barnvagnar. Tyvärr verkar den sidan inte vara prioriterad från arrangörshåll eftersom lösningen är att minska tillgången till denna sida år efter år.

Kunde man från RHC´s sida (eller vem som nu anses ha kontroll över denna slänt) ta en maskin och schakta av toppen en smula så rasrisken försvinner och många sittplatser möjliggörs?

En läktare till på motsvarande sida är ett alternativ, men då tror jag mycket av känslan runt arenan går förlorad, och är i praktiken inte något allvarligt alternativ. Men något anser jag bör göras för att möjliggöra sittplatser i sandbanken.
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

Tror också tävlingarna skulle tjäna på att fixa till sandbankerna. Har alltid suttit där och tittat och kommer fortsätta med det. Är ohållbart att ha med sig stor hund på läktaren.
Den delen av banken som sluttningen är på, alltså längst från korna, blir dessutom bara mindre och mindre. Mer sand försvinner varje år. Synd för där är väldigt trevligt att sitta!

Håller med om att freestylereiningen håller måttet, år efter år. Tur är väl det då det är en tävling och skulle bli pannkaka om de tävlande inte tog det allvar, mest bara löjligt faktiskt.
Kul att de har så bra fantasi varje år!

Missade frieriet :arghh: Var tvungen att uppsöka de gröna kurerna just då.. Nackdelen med trevligt umgänge med öldrickande. Vet ni om det finns att se någonstans såhär i efterhand?
 
Sv: Ranch Horse Classic 2013

*KL*
Vet någon hur det gick med Rickard Löfs häst, som skadade sig och fick avbryta working cow horse på lördagen? Fick en dålig magkänsla men det kanske såg värre ut än det var.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 275
Senast: mars
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: Miingla
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 869
Senast: Therese1988
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp