Rasistiska stereotyper och temafester

Nej men det är likväl ett påhitt som ofta förminskar människor utifrån deras genetiska härstamning (eller "ras" om man nu så vill). Allt som oftast verkar det handla om att en person med "fel" hudfärg kritiseras för exempelvis dennes frisyr eller klädstil. Någon som växt upp med människor av en annan bakgrund och anammat delar av deras kultur och gjort den till en del av sin egen identitet kan alltså problematiseras och tyckas kränka människor för att de har en viss hudfärg. De exempel jag har sett från människor som använder begreppet utmynnar nästan alltid i ren rasism. T.ex som när Post Malone blev attackerad under sändning på radioprogrammet Breakfast club där han fick höra hur fult det är med vita människor som har hans hårstil och att han var en "culture vulture" o.s.v. Allt problematiserandet av "CA" verkar göra är att skapa onödiga konfliktlinjer, mer segregation och skapa olika förväntningar på människor om hur de "bör" vara som människor utifrån något som borde vara helt irrelevant.

Jag håller verkligen inte med men jag tror att det framgår av den övriga diskussionen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp