Bukefalos 28 år!

Reklamation av HorseGuard-täcke

H

Hippolyte

Jag tänker reklamera ett vintertäcke av märket HorseGuard, och undrar nu om flera har upplevt samma sak som jag.

I december köpte jag Horseguard vintertäcke. Sedan dess har bomullsfodret spruckit fyra gånger, alltid i anslutning till en söm. När jag har tråcklat ihop revorna har jag kunnat konstatera att fodret är för snålt tilltaget i förhållande till yttertyget; revorna går helt enkelt inte att få ihop.

Ett ytterligare problem är den mycket vassa skarven mellan täcket och svanslappen. Denna söm går på min häst tvärs över svansroten, som nu är nästan hårlös!

En annan häst i vårt stall har också ett nytt HorseGuard-täcke, och ägaren har kunnat konstatera samma fel som jag.

Är ni flera där ute med liknande upplevelser? Ju fler vi är, desto lättare blir det att påverka tillverkaren att förbättra sin produkt. Jag är nämligen nöjd med täcket för övrigt.
 
Jag har oxå ett vintertäcke från horse guard, men jag har varit nöjd med mitt, men jag har heller inte märkt de problem du beskriver. Ska ta en titt på mitt!
Däremot har det gått sönder en gång, en reva nästan rakt igenom täcket på ena sidan, bensnöret gick oxå av MEN jag vet ju inte om hon ev har kunnat fastna i ngt i hagen :confused: o i så fall är man ju glad att täcket (bensnöret) gick sönder.
Då kunde jag inte reklammera det (tror jag provade iallafall men gick ej) utan skickade det på lagning.

Men bara reklammera du! Så billiga är de väl ändå inte, tror mitt kostade en 1800
 
Hjälp... Det lät inte bra alls... Köpte ett fleecetäcke av det märket igår och det var minsann inte billigt. (Knappt 900 spänn.) Hoppas att det inte är en genomgående trend på alla deras täcken att de går sönder... :crazy:
 
Jag har ett grönt horseguard vintertäcke med halvhals som jag köpte förra året- håller med om att sömmarna är kassa men det känns som att det är för sent att reklamera nu- pållen får ha det som " slit och slängtäcke" torra dagar ( han går med en täckesmarodör i hagen)
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte ju nya uppsättning täcken till två avpållarna, för min mor ville slippa ifrån täckesbytena. Så köpte nya, teflonbehandlade täcken...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 358
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp