Resetråden

La Palma i november -16
DSC_0160_zpshnvnrzlp.jpg

DSC_0134_zps5w5gp0xr.jpg

DSC_0250_zpszvcfhlc6.jpg

DSC_0673_zpsdttqemnm.jpg
 
Hej hallå, behöver tips! Vill åka på weekendresa i juni så billigt som möjligt. Helst vill vi både bada och softa på fin strand - helst med palmer och sådär - och ha nära till stan. Inte den sömnigaste hålan alltså men vi vill inte festa utan ha ett bra utbud av restauranger och sevärdheter.

Funderar på Barcelona. Aldrig varit i Spanien faktiskt... Kan man åka till Grekland, vart ska man i så fall och hur är läget där nu för turister? Aldrig varit i Grekland heller. Gillar Italien, men blir lätt dyrt? Kan tänka mig att byta havet mot fint poolområde om havet är för kallt i juni. :p
 
@Chili Åk till Barca, det är fint som fan! Palmer - check, fin strand - check, nära till stan -check, god mat - check. Mycket att se också om man vill det!
 
Har funderingar vart man ska resa i början av Oktober, charter.
Bara en vecka, så vill inte ha alltför långt bort. Samtidigt ska det helst vara vettigt väder (mellan 25-30)
Vill ha sol och bad, god mat, lite shopping (inga större krav). Kanske nån båttur, sambon skulle nog uppskatta snorkling eller nått.

Var i Cypern, Fig tree bay förra året i september, funderar på att åka dit igen. Samtidigt så har jag bara vart utanför norden två gånger innan (i Bulgarien och Cypern då) så vore kanske kul att se nått annat denna gången. Och kanske lite mer att se än i Fig tree bay, jag och systern låg dock mest på stranden på dagen och strosa huvudgata på kvällen så vi kanske missade nått. Funderar också på hur vädret är på Cypern, 27grader står det på resesidor men hittat att en del verkar ha fått dåligt väder i Oktober. Och är det stendött där då, eller är det fortfarande en del folk?
 
Har funderingar vart man ska resa i början av Oktober, charter.
Bara en vecka, så vill inte ha alltför långt bort. Samtidigt ska det helst vara vettigt väder (mellan 25-30)
Vill ha sol och bad, god mat, lite shopping (inga större krav). Kanske nån båttur, sambon skulle nog uppskatta snorkling eller nått.

Var i Cypern, Fig tree bay förra året i september, funderar på att åka dit igen. Samtidigt så har jag bara vart utanför norden två gånger innan (i Bulgarien och Cypern då) så vore kanske kul att se nått annat denna gången. Och kanske lite mer att se än i Fig tree bay, jag och systern låg dock mest på stranden på dagen och strosa huvudgata på kvällen så vi kanske missade nått. Funderar också på hur vädret är på Cypern, 27grader står det på resesidor men hittat att en del verkar ha fått dåligt väder i Oktober. Och är det stendött där då, eller är det fortfarande en del folk?
Vi letade efter ett ställe att åka till första veckan i oktober. Efter att ha jämfört de för oss bästa alternativen kom vi fram till att Málaga med omnejd blir säkraste kortet, så det har vi bokat nu. Vi tittade även på Malta, Zakynthos, Faro, Sicilien och Sardinien men ratade dem p.g.a antingen väder (främst nederbördsrisken) eller pris.

Det är nog lågsäsong i princip överallt då skulle jag gissa, men för oss är det en fördel. Jag tar hundra gånger hellre ett "stendött" ställe än ett som kryllar av andra turister! :p
 
kollade temperatur Malaga där nu och dagstemperatur 22 grader mot Cyperns 27, det kanske blir att satsa på Cypern ändå då känner jag :)
 
kollade temperatur Malaga där nu och dagstemperatur 22 grader mot Cyperns 27, det kanske blir att satsa på Cypern ändå då känner jag :)
Ah, jag får fram att medeltemperatur är 22 för Cypern i oktober (24 för september), men det är fortfarande varmare än Málaga så kör på det om ni tycker! Det blir säkert jättetrevligt, och det är ju omöjligt att veta hur klimatet blir i slutändan i alla fall :)
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Twihard
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 144
Senast: Klara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp