Resetråden

Jag och killen kom precis hem från en solsemester på Gran Canaria. Fantastiskt skönt att komma iväg och till solen:D

Nu är vi sugna på Schweiz, Fjordarna i Norge, Skottland och Island. Jag vill se länder med vacker natur, storstäder är inte riktigt min grej.
Komsi komsi! :D
 
Härlig tråd!

Min nästa resa går hem till Sverige för att hälsa på, men det räknas inte riktigt tycker jag... I juni, däremot, bär det av till USA för roadtrip mellan Los Angeles och San Fransisco! :bump:

Senare i år ska jag försöka ta mig till Dubai/Abu Dhabi för att hälsa på min bror som flyttade dit för ett par månader sedan. Måste dock bli klar med examen och gärna fixa nytt jobb också innan jag kastar mig in i sådana reseplaner... Men nyår i Dubai hade varit rätt häftigt!

Mina absoluta favorit-resemål har annars varit New York, Nice, Rom, Bahamas och Mexico.

Ska du till Rom så tipsar jag om restaurangen L'Eau Vive @Jaulgreis - den drivs av ett gäng härliga nunnor, ligger i en underbar lokal och har helt fantastisk mat! Vatikanstaten är också väl värt ett besök, och kring Fontana di Trevi hittar du massor av bra affärer för snygga kvalitetssäkra skor & väskor. :) Och just det, glass är ett måste. Minst en om dagen. Och vin. Gärna från Frascati. Minst ett glas om dagen.
 
Kul med en resetråd, ska läsa och låta mig inspireras :)

Pga arbetslös så blir det inte så mycket resor just nu, men en resa till Stockholm är inbokad i sommar och sedan åker vi till Barcelona i höst (och förhoppningsvis en sväng i sommar också). Skulle väldigt gärna vilja åka tillbaka till Japan, en vän till mig kom precis hem därifrån och gjorde mig något ressugen och sedan vore det kul med en road trip runt om i England också, men jag vet inte om jag vågar köra här :p
 
Och just det, glass är ett måste. Minst en om dagen. Och vin. Gärna från Frascati. Minst ett glas om dagen.

Alltså jag ser lite dåligt, men visst står det två om dagen? :angel:
Och tack för restaurangtipset, det lät verkligen som att det är värt ett besök :)

Spännande med road trip! Har aldrig varit i LA eller SF, men skulle gärna åka dit. Dubai (där har jag också bott :D ) är också underbart, så hoppas du kommer iväg dit! :)
 
Vi åker till Cypern om ett par veckor, jag sambo och ettåring samt min syster och mor och far. Det blir utomlandspremiär för vår lille, är lite lätt nervös över flygresan men det ska nog gå bra. I sommar blir det några dagar i Stockholm och kanske en weekendresa i höst tillsammans med bästa vännen. Min vän har som mål attbesöka minst ett nytt europeiskt land varje år så det ska jag också sikta på. Vännen flyttar till Irland i sommar så dit kommer jag förhoppningsvis snart, i övrigt är ja väldigt sugen på Budapest, Istanbul och Paris.
 
Alltså jag ser lite dåligt, men visst står det två om dagen? :angel:
Och tack för restaurangtipset, det lät verkligen som att det är värt ett besök :)

Spännande med road trip! Har aldrig varit i LA eller SF, men skulle gärna åka dit. Dubai (där har jag också bott :D ) är också underbart, så hoppas du kommer iväg dit! :)
Öhum, ja men självklart, två ska det ju såklart vara! Eller tre? Två plus ett?


...Plus fem?
 
@Emtherlia jag är från Gotland (där jag även har jobbat med turism) och har bott i Schweiz i flera år, så hojta till om du vill ha några tips där :D:D

Åh, ja! Vi funderar på att bila till Schweiz då det verkar enklare än att flyga från där vi bor. Vad bör man se? Vart är naturen finast? Vart finns det mest chocklad?:angel:
 
I år har vi än så länge varit en vecka på Teneriffa. Nu funderar vi på en stadsweekend i Europa till sommaren (juni-juli). Sightseeing, kanske lite shopping, god mat. Helst inte galet varmt. Vi reser med en ett-och-ett-halvåring så städer där det funkar med småknattar är att föredra.

Några tips? Vi har funderat på bland annat Tallinn och Budapest :)
 
Härligt med en resetråd!
Malaga i vår/ sommar, en lång weekend står överst på listan.

Sedan England i sommar, en eller två veckor.
Hade gärna velat ta en avstickare till Nord Irland/ Irland/ Skottland, men har otroligt dålig koll på var man ska ta sig (särskilt om man ska resa budgetresa).
Så tips sökes!

Gärna även tips på hur man enklast tar sig runt, hyr en bil? Tar tåget/ buss? Lite stadsmiljö men gärna djur och natur.
Reser troligtvis själv!
Vilket av länderna rekommenderar ni om jag inte har möjlighet med alla tre? (Troligtvis så kommer både pengar och tid begränsa mig.)

Sedan ska jag förhoppningsvis till Bosnien i slutet av sommaren, tanken är att vi bilar dit och tar ett par lata dagar innan vi kör hem igen. Men det är mycket som är oplanerat och behöver styras upp.

:bump:
 
Jag ska också ut och åka! Åker till London i maj, bara en weekend, men det ska bli så kul!

Har aldrig varit i London så jag tar tacksamt emot tips! :)

Gillar du marknader så måste du besöka Camden! Så mysigt att strosa runt där, endel av marknaden är i ett gammal stall :love:
Har du en kväll över så skulle jag gå på musikal! Kanske svårt att hitta biljetter så nära inpå men att gå på musikal i London är helt fantastiskt :D
 
Jag har en resa planerad iår, det blir Portugal om två månader med 9 (!!) till kompisar! Lär bli galet haha :D
 
Jag har en resa planerad iår, det blir Portugal om två månader med 9 (!!) till kompisar! Lär bli galet haha :D
Jag är jättesugen på Portugal! Men det lär vänta tills typ september eftersom min reskompis (mamma) har fullt upp med sina odlingar tills dess.
 
Jag ska till Sverige om två veckor, känns jättespännande :angel:

Annars är det i prinscip spikat att ta en roadtrip ner till min bror som bor i Budapest, så då blir det start i Sverige, sen Danmark, Tyskland, Tjeckien, antingen Österrike eller Slovakien och så slutstation Ungern då.

Det kommer även att bli minst en resa med pojkvännen framåt hösten, vi är sugna på USA om ekonomin tillåter. Annars skjuter vi upp det och så blir det något annat i år.
 
Gillar du marknader så måste du besöka Camden! Så mysigt att strosa runt där, endel av marknaden är i ett gammal stall :love:
Har du en kväll över så skulle jag gå på musikal! Kanske svårt att hitta biljetter så nära inpå men att gå på musikal i London är helt fantastiskt :D

Camden ska jag komma ihåg! Musikal har vi valt bort, har varit på Broadway i NY, så vi prioriterar annat denna gången! :)
 
@addicted Åh vad skoj, älskar London! Vad är syftet med resan, shopping, sightseeing? :)

Afternoon tea på Claridge's eller the Ritz röstar jag på! Vill man bara ha en liten afternoon tea (som inte kostar flera hundra) så har Selfridge's en som är helt okej, då går man till Dolly's som ligger på nedervåningen.

En helg går ju väldigt snabbt, men se Big Ben, knalla runt vid south bank om det är fint väder. National Portrait Gallery är en favorit hos mig (fritt inträde, absolut värt ett besök). Covent Garden är trevligt. Buckingham Palace bör man väl kanske se. Saint Paul's cathedral bör ni absolut besöka, går ni upp för alla trappor så har ni fyllt träningskvoten sen.
Londons nattliv är kul (men kan tänka mig att många ställen har förändrats sen jag bodde där), men the box i Soho!! Eller gå och se en musikal (eller starta med en musikal och sväng era lurviga sen).


Shopping: Selfridges, Harrods, John Lewis, Liberty's, (New) Bond Street, Fortnum and Mason. Oxford Street och Regent Street är omöjliga att missa även om man försöker :D

Syftet är att åka iväg någonstans, och varken jag eller sällskap har varit i London så då blev det det! :D Men lite blandat har vi tänkt!

Tack för alla tips! :)
 
Härlig tråd!

Min nästa resa går hem till Sverige för att hälsa på, men det räknas inte riktigt tycker jag... I juni, däremot, bär det av till USA för roadtrip mellan Los Angeles och San Fransisco! :bump:

Senare i år ska jag försöka ta mig till Dubai/Abu Dhabi för att hälsa på min bror som flyttade dit för ett par månader sedan. Måste dock bli klar med examen och gärna fixa nytt jobb också innan jag kastar mig in i sådana reseplaner... Men nyår i Dubai hade varit rätt häftigt!

Mina absoluta favorit-resemål har annars varit New York, Nice, Rom, Bahamas och Mexico.

Ska du till Rom så tipsar jag om restaurangen L'Eau Vive @Jaulgreis - den drivs av ett gäng härliga nunnor, ligger i en underbar lokal och har helt fantastisk mat! Vatikanstaten är också väl värt ett besök, och kring Fontana di Trevi hittar du massor av bra affärer för snygga kvalitetssäkra skor & väskor. :) Och just det, glass är ett måste. Minst en om dagen. Och vin. Gärna från Frascati. Minst ett glas om dagen.

Los Angeles är häftigt, men ingen stad jag kände att jag behövde spendera jättemycket tid i! Hollywood-skylten är ju ett måste, och Santa Monica piren såklart! Finns mycket shopping, Rodeo Drive är ju häftigt att gå på (men för dyrt för mig som var student när jag var där)! Vi åkte även runt lite och tittade på kändisars hus och gick och tittade på alla stjärnor på Hollywood Boulevard :)
 
Vi ska börja med att åka genom Polen, (kanske genom Tjeckien), Slovakien och Ungern i alla fall, sen hoppas jag vi hinner ner till Serbien och Kroatien, annars antar jag att vi åker genom Slovenien och Italien. Har ni några bra tips på saker att se/göra i de länderna? :) Vi kommer antagligen inte kunna stanna så länge på ställen då vi bara har ca 24 dagar på oss.
 
Vi åker iväg till Kreta i sommar den 26 juli. Jag och sambon har varit på Rhodos en gång innan, och vi gillade det så mycket så den här gången blir det en annan grekisk ö för att se om det också faller oss i smaken. :)
 
Jag ska till England i september då vi först ska hälsa på sambons vänner och sedan shopping i London. Skottland och Island står som nummer två och tre på listan. Får se om vi hinner med att åka någonstans i sommar!
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Twihard
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 299
Senast: Klara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 279
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp