Bukefalos 28 år!

restriktionerna väck!

Jag tänker mest att viruset är kvar i stor omfattning och kommer att följa mina egna restriktioner ett tag till. Ser inte samma fantastiska utveckling som verkar sprida sig till alla politiker utan ser istället hur olika verksamheter går på knäna av smittspridningens effekter i sjukfrånvaro.
Samma här. Stora delar av min bekantskapskrets ligger med covid, gårdar står utan arbetskraft till djurskötseln, småföretag går på knäna med inställda bokningar pga sjuka kunder, min pappa är jättesjuk (efter att min vaccinförnekande mamma tog med covid hem från demonstrationen i stockholm :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:). Själv är jag livrädd för att få det inför min allra mest arbetsintensiva period som börjar nu i Mars.

Fattar inte att folk tror att viruset tar hänsyn till politiskt beslutade restriktioner?!
 
Som trippelvaccinerad och efter att ha genomgått infektionen så ska jag definitivt gå på aw utan att skämmas det minsta.
Många trippelvaccinerade blir rejält sjuka även av omikron, och vi vet ännu inte om det blir liknande långtidseffekter som av de andra varianterna. Jag har flera med jätteallvarlig handikappande långtidscovid i bekantskapen, det är fan INTE att leka med, oavsett vaccin!
 
Vad ska ni göra då?
Inget särskilt faktiskt, restriktionerna som har varit har inte begränsat mig speciellt mycket. Så kommer nog fortsätta leva mitt liv som innan.

Enda jag möjligen kommer göra är att ta mig till en större stad och göra om mitt hål i örat som jag velat göra i några år nu, men inte blivit av pga corona och delvis inga pengar.
 
Som trippelvaccinerad och efter att ha genomgått infektionen så ska jag definitivt gå på aw utan att skämmas det minsta.
Jag anser att man kunnat gå på ansvarsfull AW mesta delen av tiden redan nu utan att skämmas. Restauranger med bra avstånd mellan sällskap, enbart personer man normalt umgås med, mindre grupper, absolut noll symtom. Med rekordhög smittspridning med stora konsekvenser för samhällets funktion ger jag inte mycket cred åt de som tänker skita i konsekvenserna av sitt agerande bara för att restriktionerna släpps.
 
Många trippelvaccinerade blir rejält sjuka även av omikron, och vi vet ännu inte om det blir liknande långtidseffekter som av de andra varianterna. Jag har flera med jätteallvarlig handikappande långtidscovid i bekantskapen, det är fan INTE att leka med, oavsett vaccin!
Och även om man inte blir mer sjuk än en förkylning så är ju det stora manfallet som du beskriver i ett inlägg härovan ytterst jobbigt. Så att vänta lite till tills det lagt sig lite hade nog varit smartare.
 
Komma in i nya rutiner , både jobb och hemma.
Vila. Återhämtning.

Är så otroligt trött och slut efter alla ändringar och anpassningar efter de här åren. Vab, vobb..
Vill mest ha lite lugn och ro.
 
Kommer inte bli några stora förändringar för jag tror inte att riskerna med viruset och belastningen på vården försvinner över en natt. Men jag kommer att våga börja tro på en resa någonstans i senvår/sommar och det känns fantastiskt att våga hoppas på det! 😍 Och så räknar jag med att vi kommer att återgå till kontoret några dagar i veckan och jag ser jättemycket fram emot att träffa mina kollegor igen. Hoppas också att kunna planera in några träffar med vänner, ska bli spännande (och lite läskigt!) att se vilka man har kvar...🤔🙈😀

Och när vädret blir bättre och jag har vägarna förbi kyrkogården kommer jag tända ett ljus för en som inte orkade igenom, utan tog livet av sig. Tankarna på det kommer upp igen nu när man börjar se slutet på detta, det är så sorgligt ❤
 
Jag jobbar i vården och hos oss är det värre än någonsin just nu. Vi har inte haft såhär hög sjukfrånvaro på hela pandemin och har tvingats ställa in en hel del vård. Även om färre behöver sjukhusvård för covid så känns det lite konstigt att det skulle bli som vanligt.
 
Jag anser att man kunnat gå på ansvarsfull AW mesta delen av tiden redan nu utan att skämmas. Restauranger med bra avstånd mellan sällskap, enbart personer man normalt umgås med, mindre grupper, absolut noll symtom. Med rekordhög smittspridning med stora konsekvenser för samhällets funktion ger jag inte mycket cred åt de som tänker skita i konsekvenserna av sitt agerande bara för att restriktionerna släpps.
Jag tycker istället att släppet av restriktionerna gör att man inte längre kan gå på AW ansvarsfullt så länge smittspridningen är hög och samhällsfunktioner är gravt påverkade av frånvaro, så jag kommer definitivt att undvika det tills det går att förstå när det går att göra ansvarsfullt igen.

Samma med bio, under pandemitid har det gått att göra smittsäkert, när restriktionerna släpptes och vaccinbevis istället infördes så gick det inte längre och har fått slutas med.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 693
Senast: Lillefrun
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 414
Senast: Bison
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 152
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp