Bukefalos 28 år!

riddarkalender...

Hihi, jag känner precis som många andra någon som skulle vilja ha en kalender... :angel: (För hästarnas skull - vad annars)
 
Sv: riddarkalender...

*tar fram en spade och gräver upp denna gamla tråd*


Scorpan, hur gick det? Blev det någon kalender?

*vill ha*
 
Sv: riddarkalender...

Har inte sett någon kalender ännu, men jag vet att diskussionen sök upp för något år sedan, att i alla fall göra en riddarkalender i Nordic Knights. Jag har sett en kalender (för 100 år sen typ) gjord med alver (lajvare) och den hette "PlayElf" men dessvärre var några bilder riktigt dåliga. (Suddiga.) Men idén var cool.

Men jag känner flera fotografer som kan ta jättebra bilder och som säkert ställer upp! Jag är gärna med också, så länge jag får ha mina lårhöga lackstövlar på mig! :D

Men en fundering, dock... Den stackars "Mr. December" som står näck med sitt svärd och sin häst ute i snön - jag är inte så säker på att det är rätt månad att ta bild på en kille näck! Han kan ju komma att se lite... LITEN ut... :crazy:
 
Sv: riddarkalender...

Varför ser jag bara P***ic framför mig när jag tänker på din beskrivning av "Sir December"?! :rofl: Så typiskt honom att göra en sån grej! Men han får inte låna min häst att rida näck på! *eeew* Fast kanske att det skulle se ännu roligare ut om han satt på min ponny? Men kanske som Comar då...
 
Sv: riddarkalender...

Gisburne skrev:
Men en fundering, dock... Den stackars "Mr. December" som står näck med sitt svärd och sin häst ute i snön - jag är inte så säker på att det är rätt månad att ta bild på en kille näck! Han kan ju komma att se lite... LITEN ut... :crazy:

:o

:rofl:
OMG!

Gisburne... du har just anmält dig frivillig... du får ha dina lårhöga lackstövlar på dig... och en sköld som du får placera hur du vill...


*ta inte illa upp... jag retas*
 
Sv: riddarkalender...

Ja, jag har ju lagets största sköld, så jag kan nog gömma mig riktigt bra bakom den... :D

Se bilden framför er; en stor sköld, ett par lårhöga lackstövlar och en riddarhjälm. Och ett svärd. Och i bakgrunden en häst. Som håller för ögonen med ena frambenet, för att den bländas av min bleka bakdel... Där satt den! :D
 
Sv: riddarkalender...

:rofl:


Nja... du får låna den här...
*räcker fram en liten rund sköld som har en diameter på 20 cm.*

Och hästen får låna dom här...
*räcker fram en en solhatt att täcka för ögonen med åt hästen, funderar ett tag och sticker sedan en enkel biljett till Spanien åt hästen.*



Scorpan sa just att bilden skulle tas i Gällivare dan efter nyårsafton då det är -31 grader, så du kan låna dom här med...

*räcker fram ett par luddiga kanintofflor*
 
Sv: riddarkalender...

Åh... tack...! :smirk:

:rofl:

Får se om det blir en kalender, jag ska göra mitt bästa!
 
Sv: riddarkalender...

Snälla snälla snälla ordna en sådan kalender:bump: :bump: Jag VILL ha!!!
 
Sv: riddarkalender...

Passar på att svara alla på en och samma gång.

Kalendern finns fortfarande med i mina tankar. Min kamera är snart hemma igen efter "sjukhusvistelsen" så visst skulle idén vara genomförbar.

Ni kan väl lista era 12 favoriter bland riddarna här i sverige så ska jag se vad jag kan göra...
 
Sv: riddarkalender...

Jag börjar med guten "Trefaldighetens Lycka" Fredrik (Brogren).

Sen har vi ju Gisburne som anmält sig frivillig tom. men jag har aldrig listat ut om Gisburne är en kille eller tjej? :confused: (förlåt oh mighty knight Gisburne, har aldrig sett några bilder utan hjälmen på dig)

Och välkommen tillbaka Scorpan. :bump: :)
 
Sv: riddarkalender...

Ni får väl tjata på lilla Mnementh att han ska vara med.

Druid gör sig ju bra på bild om inte annat. :devil:
 
Sv: riddarkalender...

ställer du upp då? *tindrar*

Gutarna lär inte banga... Gäller bara att utmana...hmm lägga fram det på rätt sätt!
 
Sv: riddarkalender...

tillbaka och tillbaka... Tittar i a f in lite då och då när jatg lyckas komma åt en dator med internet!

Gisburne är för övrigt väldigt mycket kvinna =) Fast inte på tornerbanan!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ingen har väl missat Kalenderhjälpens hästkalender som blev mycket omtalad, populär och nu redovisat en rejäl vinst som går till...
2
Svar
33
· Visningar
3 021
Senast: Spirit
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 956
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp