Bukefalos 28 år!

Ridning på annans åker???

Sv: Ridning på annans åker???

Men det säger det att träda kan användas till så mkt mer än det du trodde-än vila- beta, foderskörd, dessutom ska en träda skötas med maskiner och brukaren kanske anser det förstör o blir merkostnad pga hästtramp o andra skador av häst- DU HAR PROBLEM ATT FÖRSTÅ FÖRSTÅR JAG.

Vi salar till en putsduk till kristallkulan så spår hon bättre:angel:
 
Sv: Ridning på annans åker???

Men ge dig gärna ut med häst på vad du anser vara träda.
Gärna i höst.

Vi ska så ca 20 Ha med inlejd direktsåmaskin.

Och dyker du upp där lovar att det ska saluteras ordentligt...
 
Sv: Ridning på annans åker???

Den stora konflikten här som det ältats spaltmeter om är huruvida man får rida på en träda eller inte. Jag hävdar att det beror på omständigheterna och hur ofta man rider och andra hävdar att det spelar ingen roll, det finns absolut ingen gång man får sätta en hov där utan att fråga (om det så varit en träda i 10 år, det bara växer maskrosor, ägarens barn rider där dagligen, ridskolan har lov att passera, så måste man alltid fråga) .

Alltså, det är därför med resonemang som ditt jag inte kan rida själv på vissa-många-av mina åkrar. Även andra resonerar som du- ser man andra rida så är det fritt fram för alla andra tror många. Jag kan tala om för dig att det behöver det nödvändigtvis inte vara, utan även då får man fråga brukaren.

Men du menar väl kanske att du frågar de som rider där, tja, är de brukarens barn så borde det räknas som att fråga brukaren, är det andra så får man hoppas att de inte ljuger och rider där för att de tror sig veta det går bra för det finns något som heter allemansrätt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 515
Senast: Jadzia
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 344
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 513
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp