Ridsportförbundet utreder själva

Det var ju det de gjorde mot Thomas Hammar och det gick ju inte så bra tyvärr.
Nej men jag har uppfattat att de har gjort ändringar efter den härvan så att de ska kunna göra liknande igen utan samma problem?
I det här fallet borde det ju inte vara några konstigheter eftersom han själv erkänt till polisen att han har haft sex med diverse elever och anställda i ung ålder, även om han nekar till att de var under 15.

Jag tycker förbundet borde ha en tydlig policy om att det inte är acceptabelt att ha sex med anställda, praktikanter eller betalande elever oavsett samtycke. Om inte annat kan de väl upprätta en sån policy NU så att de kan använda sig av den i framtiden.
 
Jag håller med i sak, att det blir tandlöst om vederbörande inte löst ut sin tränarlicens. Däremot är det för mig en viktig symbolhandling - du får inte lösa licens för du anses av förbundet olämplig som tränare. Och det ska också redovisas på ett sådant sätt att den oanande förälder som tycker det är jättebra att dottern har praktik hos <insert valfritt namn> kan söka fram den informationen.

Givetvis ska det inte vara aktuellt med framtida tränaruppdrag om en bakåt i tiden tycker att det är OK att uppföra sig så som framgått av FUP.
 
Den genomfördes digitalt 8 maj, så det bör vara så att motioner ska vara inlämnade i december i år för 2022. Det ger ju lite mer tid att handla på i o f s. Men knappast något snabbt hanterande.

Jag tycker att alla ridklubbar ska stå upp för sina medlemmar och kräva av sitt förbund att tydligt ta ställning i frågan.
 
Den genomfördes digitalt 8 maj, så det bör vara så att motioner ska vara inlämnade i december i år för 2022. Det ger ju lite mer tid att handla på i o f s. Men knappast något snabbt hanterande.

Jag tycker att alla ridklubbar ska stå upp för sina medlemmar och kräva av sitt förbund att tydligt ta ställning i frågan.
Ja de har bara stämma varannat år. Jag tycker också alla klubbar ska stå upp och kräva, men jag skulle vilja ha en explicit regel om just detta med sex med anställda, elever osv och då tror jag att en motion kan vara en väg framåt. Jag ska nog börja kolla på hur man gör och se vad det finns för alternativ :)
 
Ja de har bara stämma varannat år. Jag tycker också alla klubbar ska stå upp och kräva, men jag skulle vilja ha en explicit regel om just detta med sex med anställda, elever osv och då tror jag att en motion kan vara en väg framåt. Jag ska nog börja kolla på hur man gör och se vad det finns för alternativ :)

Tanken med att ge JU rätten att döma etiska brott var väl just att komma åt männen. Gick sådär.

precis som IFK stänger av Kolbeinn från all verksamhet kan SvRf göra detsamma. För att visa rätt signaler. Nu är fallet dessutom överklagat så personen är fortfarande åtalad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om att svensk elitryttare misshandlat hästar. Nu har Svenska...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten går på tingsrättens linje och friar den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Två personer i rätten...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 014
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp