Bukefalos 28 år!

Ridsportförbundet utreder själva

I just det här fallet är det nog inte svårt att lista ut vem som var bakom nicket eftersom hon framträtt med eget namn i en annan tråd på Flashback som är väldigt enkel att hitta om man tittar på tidigare inlägg av användaren.

Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget. Det som skrevs var inte anmärkningsvärt illa tycker jag, framför allt inte när man tittar på det i relation till de verkliga problemen: gubbslemmen inom ridsporten som våldtar barn och utnyttjar unga tjejer i beroendeställning. Det är ju där fokus borde ligga. Och på något märkligt sätt slipper de alltid undan. Jag blir så ledsen.
Även om man framträtt med eget namn så håller inte det som bevis då vem som helst kan påstå att de är vem som helst.
 
I just det här fallet är det nog inte svårt att lista ut vem som var bakom nicket eftersom hon framträtt med eget namn i en annan tråd på Flashback som är väldigt enkel att hitta om man tittar på tidigare inlägg av användaren.

Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget. Det som skrevs var inte anmärkningsvärt illa tycker jag, framför allt inte när man tittar på det i relation till de verkliga problemen: gubbslemmen inom ridsporten som våldtar barn och utnyttjar unga tjejer i beroendeställning. Det är ju där fokus borde ligga. Och på något märkligt sätt slipper de alltid undan. Jag blir så ledsen.
Ja jag håller med om vad det verkliga problemet är! Tyckte mest att konspirationsteorierna var lite väl kring just att inlägg raderats 😊
 
Även om man framträtt med eget namn så håller inte det som bevis då vem som helst kan påstå att de är vem som helst.

Visserligen, men det jag svarade på var ju angående tips/hur svrf annars kan veta vem som låg bakom nicket. Sedan vet jag inte vad som hänt, om de sedan frågat My eller om de agerat ändå.
 
Ja, mitt inlägg är redigerat vilket var ett big no no när jag var moderator.

Ett annat av mina inlägg är borttaget (antagligen för att jag citerade ett annat borttaget inlägg) men är sedan citerat...

Det är bara @Gunnar själv som modererar så här inkonsekvent och high chaparrall - style...
Okej, då är det inte bara min trötta hjärna som är bortkollrad.
 
Det rensades redan i juli också, och vid två andra tillfällen... Så det är upprepade rensningar...
Ja, något annat har jag inte sagt? Eller missförstår jag ditt inlägg?
Det har nog rensat fler gånger än så dessutom. Som jag skrev undrar jag också över varför denna FB-tråd rensat på detta sätt (det undrade jag redan i juli och är förvånad varför ingen annan reagerat tidigare) men tycker fortfarande att man kanske ska tänka på hur man uttrycker sig.
 
Ja, något annat har jag inte sagt? Eller missförstår jag ditt inlägg?
Det har nog rensat fler gånger än så dessutom. Som jag skrev undrar jag också över varför denna FB-tråd rensat på detta sätt (det undrade jag redan i juli och är förvånad varför ingen annan reagerat tidigare) men tycker fortfarande att man kanske ska tänka på hur man uttrycker sig.
Absolut, men det rensades även innan den stora saxen var framme och tog väldigt många inlägg i samma svep. Då var det typ 75-80 sidor och blev plötsligt typ 54, om jag minns rätt :) Det är inte helt säkert.
 
Nu har Hippson publicerat SvRF´s svar på kritiken. Patetiskt.

"– Vi vill inte ha någon tystnadskultur. Vi vill att folk ska våga prata, men då kan man höra av sig till sin lokala förening eller direkt till oss för att ta upp sådana frågor. Det finns även en funktion som kallas medlemsombudsmannen som man kan vända sig till. Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt. Vi är extremt angelägna om att folk ska våga prata om vad som faktiskt har hänt, men inte via ryktesspridning på sociala medier.
...
– Vi jobbar mycket med förebyggande arbete kring detta. Vi vill prata om det som händer. Om det är så att den här avstängningen strider mot det och skapar en tystnadskultur? Jag inser risken men ser absolut inte att det skall behöva göra det. För mig är inte ryktesspridning på nätet en öppen kultur och att faktiskt våga prata. Men om fler vågar prata på riktigt så kan vi göra något åt det här."

Hans uttalande anser jag är en direkt nedsättande drive mot My. Förminskande att dra paralleller till ryktesspridning på nätet.
 
Nu har Hippson publicerat SvRF´s svar på kritiken. Patetiskt.

"– Vi vill inte ha någon tystnadskultur. Vi vill att folk ska våga prata, men då kan man höra av sig till sin lokala förening eller direkt till oss för att ta upp sådana frågor. Det finns även en funktion som kallas medlemsombudsmannen som man kan vända sig till. Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt. Vi är extremt angelägna om att folk ska våga prata om vad som faktiskt har hänt, men inte via ryktesspridning på sociala medier.
...
– Vi jobbar mycket med förebyggande arbete kring detta. Vi vill prata om det som händer. Om det är så att den här avstängningen strider mot det och skapar en tystnadskultur? Jag inser risken men ser absolut inte att det skall behöva göra det. För mig är inte ryktesspridning på nätet en öppen kultur och att faktiskt våga prata. Men om fler vågar prata på riktigt så kan vi göra något åt det här."

Hans uttalande anser jag är en direkt nedsättande drive mot My. Förminskande att dra paralleller till ryktesspridning på nätet.
Och om man ska prata med SvRF så kräver de ju att man mer eller mindre har en färdig utredning annars får man bara ett slag i ansiktet så hur skulle det hjälpa att ge sig in i deras kvarnar mer än att saken kan tystas ner i några decennier till?
 
Nu har Hippson publicerat SvRF´s svar på kritiken. Patetiskt.

"– Vi vill inte ha någon tystnadskultur. Vi vill att folk ska våga prata, men då kan man höra av sig till sin lokala förening eller direkt till oss för att ta upp sådana frågor. Det finns även en funktion som kallas medlemsombudsmannen som man kan vända sig till. Poängen är att vi ska ta tag i det här så att vi faktiskt kan göra något åt det på riktigt. Vi är extremt angelägna om att folk ska våga prata om vad som faktiskt har hänt, men inte via ryktesspridning på sociala medier.
...
– Vi jobbar mycket med förebyggande arbete kring detta. Vi vill prata om det som händer. Om det är så att den här avstängningen strider mot det och skapar en tystnadskultur? Jag inser risken men ser absolut inte att det skall behöva göra det. För mig är inte ryktesspridning på nätet en öppen kultur och att faktiskt våga prata. Men om fler vågar prata på riktigt så kan vi göra något åt det här."

Hans uttalande anser jag är en direkt nedsättande drive mot My. Förminskande att dra paralleller till ryktesspridning på nätet.
"Kom och berätta för oss så vi kan göra en intern utredning - men öppna fan inte käften till någon annan!"

Man blir ju matt på riktigt. Det är SÅ spännande att det alltså anses så grovt att säga att de här männen ligger med sina elever att det räknas som förtal, men att männen däremot gör det från första början? Well, då börjar det plötsligt hummas och ses åt andra hållet för görandet är inte lika illa som att någon säger att det är dåligt att göra det.
 
"Kom och berätta för oss så vi kan göra en intern utredning - men öppna fan inte käften till någon annan!"

Man blir ju matt på riktigt. Det är SÅ spännande att det alltså anses så grovt att säga att de här männen ligger med sina elever att det räknas som förtal, men att männen däremot gör det från första början? Well, då börjar det plötsligt hummas och ses åt andra hållet för görandet är inte lika illa som att någon säger att det är dåligt att göra det.
:bow::bow::bow:
Men exakt. Kom till oss så vi kan förminska det och tystas så ytan ser fin och ren ut:rolleyes:
 
Jag tänker att just ventilera detta problem offentligt via sociala medier är nästan nödvändigt för att förhindra att fler övergrepp sker i nu- och framtid. Män som har tendens att gå över gränsen ska bli medvetna om att risken är stor att det offentliggörs. Att bara gå via förbundet med sina berättelser bidrar inte till något preventivt då saken i så fall bara kommer att diskuteras bakom lyckta dörrar.
 
:bow::bow::bow:
Men exakt. Kom till oss så vi kan förminska det och tystas så ytan ser fin och ren ut:rolleyes:
Helt ärligt så får jag inte ihop det.
– Vi vill att folk ska ha en öppen attityd och våga prata om det här, men att man sprider obekräftade uppgifter på nätet är inte samma sak. Att skilja på skvaller, förtal och verklig händelse är viktigt:

Så ... om du inte använder deras system när du känner att du vill tala om dina upplevelser betyder det att du inte pratar om verkliga händelser. Liksom wow. Fint att de vill bryta tystnadskulturen genom att poängtera att det är viktigt att du talar om VERKLIGA händelser. För det finns förstås EONER av kvinnor vars främsta mål här i livet är att förtala goda män som absolut aldrig gör något klandervärt.

Berättade det här för maken. Han frågade lite förvånat om ridsporten inte alls påverkats av Me too?
Uppenbart inte SvRF i alla fall.
 
Helt ärligt så får jag inte ihop det.
– Vi vill att folk ska ha en öppen attityd och våga prata om det här, men att man sprider obekräftade uppgifter på nätet är inte samma sak. Att skilja på skvaller, förtal och verklig händelse är viktigt:

Så ... om du inte använder deras system när du känner att du vill tala om dina upplevelser betyder det att du inte pratar om verkliga händelser. Liksom wow. Fint att de vill bryta tystnadskulturen genom att poängtera att det är viktigt att du talar om VERKLIGA händelser. För det finns förstås EONER av kvinnor vars främsta mål här i livet är att förtala goda män som absolut aldrig gör något klandervärt.

Berättade det här för maken. Han frågade lite förvånat om ridsporten inte alls påverkats av Me too?
Uppenbart inte SvRF i alla fall.

Pratade också precis med manliga, oinsatt part. Han tror nu vi är förflyttade till mitten på 1800-talet.
 
Jag tänker att just ventilera detta problem offentligt via sociala medier är nästan nödvändigt för att förhindra att fler övergrepp sker i nu- och framtid. Män som har tendens att gå över gränsen ska bli medvetna om att risken är stor att det offentliggörs. Att bara gå via förbundet med sina berättelser bidrar inte till något preventivt då saken i så fall bara kommer att diskuteras bakom lyckta dörrar.
Jag håller med. Om de här männen inte i sig själva kan inse och fatta hur galet jävla fel de är ute, så behöver de i alla fall vara rädda för en konsekvens från omvärlden.
 
Var det inte någon som anmält till detta medlemsombud och fått ett urkorkat svar? Där de meddelade att de inte tänkte titta vidare på det pga att det saknades detaljer. Tex var anmälaren tvungen att uppge alla sina uppgifter för att de skulle ens fundera på att ta det vidare.

Har för mig att detta fanns publicerat i Flashback-tråden.
 
Nu lackar jag lite allmänt på misogynin i det hela bara.

Att kvinnor och barn blir utnyttjade, det väger så himla lätt i förhållande till den teoretiska tanken att kanske kommer någon man utmålas som klandervärd.

Fan vad trött jag blir.
Det är verkligen skevt hur deras prioriteringar är. Blir så frustrerad på förbundet, hur i helskotta kan de få göra så här?

Så imponerad av My att hon vågar stå upp för sina åsikter och uttrycka dom.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I en granskning gjord av Aftonbladet vittnar flera personer om att svensk elitryttare misshandlat hästar. Nu har Svenska...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var efter att en träningsvideo publicerats där OS- och VM-ryttaren Cesar Parra vid upprepade gånger ses använda spöet i två separata...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten går på tingsrättens linje och friar den ryttare som varit åtalad för våldtäkt och sexuella övergrepp. Två personer i rätten...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet vill stänga av en svensk ryttare i två år. Detta med bakgrund av sexuella trakasserier och...
Svar
3
· Visningar
2 044
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp