Bukefalos 28 år!

Riksbanken gör en dubbel 👍

De jobbar på. Vad beträffar löften så sa jag ju i ovan inlägg att jag inte brydde mig ett dyft om utlovade kortsiktiga löften ala billigare drivmedel eller falukorv. Jag hade lätt röstat på S också .......med det betyder :nailbiting: en regering med miljöpartiet. :crazy: Därför gick alternativet S FETbort!!
Vad är det stora problemet med MP? Miljöpolitik? Globalism? Humanism?
 
Det blev en enkel till 4.0% :up:. Och mer är att vänta framöver

Varför är du så orimligt nöjd över detta? Äger du en bank?

(Vid närmare eftertanke kanske mer troligt att du är en person som bor i typ Korpolombolo och ser detta som ett sätt att få skratta åt "korkade fjollträskare" som lånat pengar till boende och nu dras med höga kapitalkostnader ;) Dessa är ganska vanliga, har gjort en epirisk studie av dessa genom att studera inlägg på Facebook och på flashback).
 
Senast ändrad av en moderator:
Hur är det smart att ha sitt kapital på ett sparkonto när inflationen är låg? Sparkontoräntorna är alltid ännu lägre, tex 2020 låg de på ca 0.70% så varje år åts mer än 1% upp av inflationen. Nu är sparräntorna högre eftersom inflationen är högre, men räntorna är fortfarande lägre än inflationen. Går inflationen ner kommer sparräntorna också att göra det i ännu hastigare takt.

Om man väljer att investera i aktier och fonder är det viktigt att ekonomin i helhet går bra. Att slopa den gröna omställningen som stora och små företag satsar på globalt, särskilt inom EU, kommer att bidra till en lågkonjutur och ovillighet att investera i Sverige. Då kan riksbanken fortsätta att höja räntan tills korna kommer in och det enda som händer är att flera människor blir beroende av skattemedel för att överleva. Det gäller även en stor del av väljarna av ett visst parti.
 
Hur är det smart att ha sitt kapital på ett sparkonto när inflationen är låg? Sparkontoräntorna är alltid ännu lägre, tex 2020 låg de på ca 0.70% så varje år åts mer än 1% upp av inflationen. Nu är sparräntorna högre eftersom inflationen är högre, men räntorna är fortfarande lägre än inflationen. Går inflationen ner kommer sparräntorna också att göra det i ännu hastigare takt.

Om man väljer att investera i aktier och fonder är det viktigt att ekonomin i helhet går bra. Att slopa den gröna omställningen som stora och små företag satsar på globalt, särskilt inom EU, kommer att bidra till en lågkonjutur och ovillighet att investera i Sverige. Då kan riksbanken fortsätta att höja räntan tills korna kommer in och det enda som händer är att flera människor blir beroende av skattemedel för att överleva. Det gäller även en stor del av väljarna av ett visst parti.
Japp, korna ska in och mjölkas;)
 
Tack för att du tänker på oss.
"Sparpengarna ska in och skummas." :idea:
Och när korna är urmjölkade släpps dom ut igen. Dom får ta ett eget avsvar för att hitta mat när dom själva har ätit upp allt och inte hushållit. Staten kan ju inte ta allt ansvar.
 
Och när korna är urmjölkade släpps dom ut igen. Dom får ta ett eget avsvar för att hitta mat när dom själva har ätit upp allt och inte hushållit. Staten kan ju inte ta allt ansvar.

Staten måste ta ansvar. Statens utgifter kommer att öka eftersom det är direkt relaterade till svenskarnas ekonomiska situation. Alla andra argument är bara trams.
 
Staten måste ta ansvar. Statens utgifter kommer att öka eftersom det är direkt relaterade till svenskarnas ekonomiska situation. Alla andra argument är bara trams.
Men staten kan inte ta ALLT ansvar och har aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra det Ställer folk till det får dom ta anavar till viss del
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
882
Senast: mysboll
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 139
Senast: Krålus
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 172
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 153
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp