Bukefalos 28 år!

Riksbanken gör en dubbel 👍

Tja, varför erbjuda något som väldigt få använder och är något som bankerna inte vill att vi använder.
Själv kämpar jag på med att använda kontanter men känns som det typ bara är jag och några invandrare som använder kontanter idag (egen upplevelse av folk jag pratat med). Så ja kontanter är nära graven snart om inte fler börjar använda det.
Använder bara kontanter on bojkottar dom affärer zom inte tar emot dom
 
Och "dåligt rykte" är lite mer konkret en samlingsterm för den bedömning som görs av ekonomiska prognoser och förväntningar om hur landet (dvs. till stor del rikspolitikerna) kommer att hantera framtidsfrågor (inkl. effekterna av de ekonomiska påfrestningarna) m.m.
Dåligt rykte var ju också skjutningar, sprängningar som nämndes och utförs av gängkriminella
 
Ja, de går all-in på att göra Sverige till DDR och Sydafrika på 80-talet, visa sin makt över marionetterna och se till att alla ägnar så lite tid som möjligt åt viktiga framtidsfrågor.

Och det dåliga ryktet beror på SD, koranbränningar och en regering som inte vet vad den ena handen gör eller hur de ska hålla sitt valfläsk. Koranbränningarna som utförs av en fd SD-medlem! En av alla dessa som ni vill skicka hem igen. 😂

Ja, vad hände med alla hårdare tag och få stopp på skjutningarna? De hårdare tagen har gjorts bland de kriminella. Nu mördas allt fler anhöriga, skjutningarna och sprängningarna eskalerar.
Men håll med om att det är skönt och framför allt ENKELT att kunna skylla allt på den nya regeringen och därmed slippa kräva ansvar alls åt vad tidigare regeringar har bidragit med.......som gjort vad Sverige är idag.
 
Det var ju så enkelt påstods det i valrörelsen? Ebbas falukorv har reducerats till korvskivor så tunna att det går att se genom dem. 🤣
Ok, Nja man hör vad man hör och sen kan man uppfatta det man hör på olika sätt. Jag förstår verkligen din besvikelse om du förväntade dig att den gängkriminalitet som tillåtits byggas upp av tidigare regeringar - skulle ha upphört 1 år senare.
Jag uppfattade inte i valrörelsen att det skulle gå så fort.
 
Ok, Nja man hör vad man hör och sen kan man uppfatta det man hör på olika sätt. Jag förstår verkligen din besvikelse om du förväntade dig att den gängkriminalitet som tillåtits byggas upp av tidigare regeringar - skulle ha upphört 1 år senare.
Jag uppfattade inte i valrörelsen att det skulle gå så fort.
Klart du inte uppfattade det.
Hur uppfattade du löftena om bränslepriser? Jämfört med hur utfallet blev?
 
Allt?

Jag hade inte hört talas om svensk angiverilag och svensk apartheid innan den nya regeringen med marionettstyre olyckligtvis kom på plats.

Jag ar inte alls insatt i Svensk politik, men pa -70 talet kom det en angiveri lag som var i funktion sa lange jag bodde kvar i Sverige till mitten pa -80 talet, sa angiveri lag ar absolut inget nytt.
 
Jag ar inte alls insatt i Svensk politik, men pa -70 talet kom det en angiveri lag som var i funktion sa lange jag bodde kvar i Sverige till mitten pa -80 talet, sa angiveri lag ar absolut inget nytt.
Jag är insatt i svensk politik, men det intresset började precis i starten av 1990-talet när nazisterna och rasisterna härjade - men då var de inte betraktade som rumsrena av någon som idag. Så jag har inte riktigt koll på vad du avser, men vore intressant i ljuset av den nya skiten att förstå!
 
Klart du inte uppfattade det.
Hur uppfattade du löftena om bränslepriser? Jämfört med hur utfallet blev?
Jag fullkomligt sket i hur mycket eller lite Sveriges befolkning skulle få betala för bränslet. För mig var kriminalpolitiken det allra viktigaste -och hur partierna presenterade sin energipolitik.
 

"​

Praxis inom området också är det rakt motsatta mot vad regeringen nu utreder, säger Tommy Iseskog vidare. I ett fall från 2018 konstaterar Arbetsdomstolen att det är skäl för avsked om man sysslar med angiveri.

– Då rörde det en tandhygienist som rapporterade in personer till Migrationsverket utan arbetsgivarens vetskap. Domstolen konstaterade att han skulle skiljas från sin anställning. Rättsprincipen säger alltså att angiveri inte är rimligt, säger Tommy Iseskog.
"

Så här ska det fortsätta att fungera. Personer ska göra sitt jobb och ge f-n i den här j-la idiotin. Får jag veta att personer i skolor eller vårdverksamheter jag är i kontakt med sysslar med det så kommer förtroendet att gå direkt till noll för deras förmåga att klara sin profession.
 
Jag fullkomligt sket i hur mycket eller lite Sveriges befolkning skulle få betala för bränslet. För mig var kriminalpolitiken det allra viktigaste -och hur partierna presenterade sin energipolitik.
Kriminalpolitik som ska bygga på annat än vad all forskning pekar på? Och energipolitiken har ju varit vääääldigt i linje med vad de lovade att kunna göra snabbt.

Känner du dig inte det minsta lurad?
 
Nu pratar även regeringen och Gunnar Strömmer om vikten av förebyggande åtgärder och hur man ska stoppa nyrekryteringen av de allt yngre till gängen och som har ett stort våldskapital

https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-till-extrainsatt-mote-om-gangen/

Justitieminister Gunnar Strömmer (M) säger att man ska ”mobilisera den brottsförebyggande sidan”.

https://www.mitti.se/nyheter/polisf...ommission-mot-gangvaldet-6.3.90950.133eb29af0

– Vi har länge pratat om vikten av olika typer av förebyggande arbeten. Men någonting når inte fram så att det blir konkreta åtgärder och verktyg på riktigt, säger Katharina von Sydow

Quel surprise, den nya regeringen har nu upptäckt att det inte räcker med ökade straff och repressalier. Vilket polisen, sociala myndigheter och liknande har sagt hela tiden.

Det i särklass viktigaste är att strypa rekryteringen av nya och allt yngre barn och ungdomar. Det gör vi inte genom ökade straff. Som de barnsoldater de ibland jämförs med så fungerar inte konsekvenstänkande för ungdomar/barn på samma sätt som hos äldre utan det är en pågående process.

https://www.stanfordchildrens.org/en/topic/default?id=cognitive-development-in-adolescence-90-P01594

Middle adolescence är 14-17.

.
child in middle adolescence:

  • Has some experience in using more complex thinking processes
  • Expands thinking to include more philosophical and futuristic concerns
  • Often questions more extensively
  • Often analyzes more extensively
  • Thinks about and begins to form his or her own code of ethics (for example, What do I think is right?)
  • Thinks about different possibilities and begins to develop own identity (for example, Who am I? )
  • Thinks about and begins to systematically consider possible future goals (for example, What do I want? )
  • Thinks about and begins to make his or her own plans
  • Begins to think long-term
  • Uses systematic thinking and begins to influence relationships with others
 
Kriminalpolitik som ska bygga på annat än vad all forskning pekar på? Och energipolitiken har ju varit vääääldigt i linje med vad de lovade att kunna göra snabbt.

Känner du dig inte det minsta lurad?
Nej inte det minsta. Tror inte jag någonsin känt mig lurad efter ett val.
 
Ok, Nja man hör vad man hör och sen kan man uppfatta det man hör på olika sätt. Jag förstår verkligen din besvikelse om du förväntade dig att den gängkriminalitet som tillåtits byggas upp av tidigare regeringar - skulle ha upphört 1 år senare.
Jag uppfattade inte i valrörelsen att det skulle gå så fort.
Jag är inte ett dugg besviken, jag förväntade mig aldrig att de fyras gäng skulle ha något vettigt att komma med. En stark anledning att jag inte röstade på dem utan sitter nu och tittar på den ena dikeskörningen efter den andra. 🍿
 
Du tycker alltså att de har hållit sina löften och gjort ett bra jobb?
De jobbar på. Vad beträffar löften så sa jag ju i ovan inlägg att jag inte brydde mig ett dyft om utlovade kortsiktiga löften ala billigare drivmedel eller falukorv. Jag hade lätt röstat på S också .......med det betyder :nailbiting: en regering med miljöpartiet. :crazy: Därför gick alternativet S FETbort!!
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
881
Senast: mysboll
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 124
Senast: Krålus
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 008
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 052
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp