Bukefalos 28 år!

Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

Jag pratade med Hasse och han sa att dommar måste gått kursen och att SRS tog beslutet på kursen,så det ser att blir CN och IN domare jag ska få listan på vilka som gått kursen i kväll så jag kan börja ringa till domare

Just det där är väl just det som diskuteras rätt intensivt just nu. På kursen sas det att domare på riks måste ha gått kursen, för det var så de som varit på SRS-mötet uppfattat det, men enligt andra som var på SRS höstmöte stämmer inte det, utan att kursen för domarna i år bara är en bonus. Vi som var på kursen hade ingen beslutanderätt i frågan, vi skulle bara tolka befintliga regler. När man läser protokollet från höstmötet står det inte heller någonting om obligatorisk domarutbildning. Så jag tycker fortfarande du ska höra med SRS vad som egentligen är beslutat. Men som jag förstått det är det ju slutligen ni i I som bestämmer vilka som ska döma, så om ni väljer att bara ta folk från kursen så är det ju ert beslut och alla andra klubbar får kanske bara acceptera det.
Tyvärr är det väl så att även om jag vet att de domare från vår förening som gick kursen är helt kapabla att glömma sin klubbtillhörighet och döma helt opartiskt under en helg så vet inte alla det och risken finns att det blir gnäll. Fast å andra sidan är väl de som gnäller över en sådan sak just de personerna som faktiskt inte klarar av att vara opartiska, för enligt en gammal klyscha känner man ju andra bäst genom sig själv :D
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Just det där är väl just det som diskuteras rätt intensivt just nu. På kursen sas det att domare på riks måste ha gått kursen, för det var så de som varit på SRS-mötet uppfattat det, men enligt andra som var på SRS höstmöte stämmer inte det, utan att kursen för domarna i år bara är en bonus. Vi som var på kursen hade ingen beslutanderätt i frågan, vi skulle bara tolka befintliga regler. När man läser protokollet från höstmötet står det inte heller någonting om obligatorisk domarutbildning. Så jag tycker fortfarande du ska höra med SRS vad som egentligen är beslutat. Men som jag förstått det är det ju slutligen ni i I som bestämmer vilka som ska döma, så om ni väljer att bara ta folk från kursen så är det ju ert beslut och alla andra klubbar får kanske bara acceptera det.
Tyvärr är det väl så att även om jag vet att de domare från vår förening som gick kursen är helt kapabla att glömma sin klubbtillhörighet och döma helt opartiskt under en helg så vet inte alla det och risken finns att det blir gnäll. Fast å andra sidan är väl de som gnäller över en sådan sak just de personerna som faktiskt inte klarar av att vara opartiska, för enligt en gammal klyscha känner man ju andra bäst genom sig själv :D


jag har pratat med Roland i dag om härlold på SM och han sa att domarna ska gått kursen för att få döma ?

som du säger så kommer det alltid vara några som gnäller

jag har inte ringt några dommare än jag har inte telenr till alla .
jag ska få en lista från Janne
 
Sv: Rikstorneringen 2008

HELGEN 16-17 AUGUSTI SOM VAR tänkta att intäkterna skulle gå till rosa bandet men det får vi inte göra för cancer fondet det är bra i oktober som det är kanpanj :mad:vi får inte använda namnt rosa bandet den helgen så vi måste komma på något
att skänka pengarna till i stället som har med kvinnor att göra .några förslag ???
 
Sv: Rikstorneringen 2008

HELGEN 16-17 AUGUSTI SOM VAR tänkta att intäkterna skulle gå till rosa bandet men det får vi inte göra för cancer fondet det är bra i oktober som det är kanpanj :mad:vi får inte använda namnt rosa bandet den helgen så vi måste komma på något
att skänka pengarna till i stället som har med kvinnor att göra .några förslag ???

Eftersom vi riddare slåss för dom utsatta - kanske en kvinnofridsgrupp/organisation. Några som jobbar för att hjälpa och skydda utsatta kvinnor som t ex varit utsatta för våld hemma o s v.

Kunde kanske vara något?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

BK och NK's representanter inte vill döma (enligt vad ryktena säger)

Problemet för NK är ju att vi har ett krockande evenemang samtidigt och kommer med få personer (7 sammanlagt). Jag som gått kursen tänker rida i år och Conny är vår lagledare och även tänkt som vapenkontrollant. Som vi ser det kan vi inte bidra med någon domare då den tredje som deltog på kursen (Patric) måste rida på det krockade evenemanget.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Nu har SN anmäld sig till SM
nu är det 5 lag så det blir ett spöklag

Spännande! Jag tror och hoppas att ni har 3 spökriddare från NK klara iaf =)

Just nu är jag mest orolig för mina egna nerver. Nu när jag ska ta med mig explosiva lina beöver jag verkligen hålla nere alla eventuella "ja nu jävlar ta vi dom" känslor eftersom hon alltid är laddad så det räcker ändå ;)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Eftersom vi riddare slåss för dom utsatta - kanske en kvinnofridsgrupp/organisation. Några som jobbar för att hjälpa och skydda utsatta kvinnor som t ex varit utsatta för våld hemma o s v.

Kunde kanske vara något?

tack det var ett bra förslag :bow::bow:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Problemet för NK är ju att vi har ett krockande evenemang samtidigt och kommer med få personer (7 sammanlagt). Jag som gått kursen tänker rida i år och Conny är vår lagledare och även tänkt som vapenkontrollant. Som vi ser det kan vi inte bidra med någon domare då den tredje som deltog på kursen (Patric) måste rida på det krockade evenemanget.

det får bli 3 CN och 1 IN som är dommare och förhoppningsvis är härold klar han ville ha en veckas betänke tid
jag har 1 dommare klart 3 kvar
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Problemet för NK är ju att vi har ett krockande evenemang samtidigt och kommer med få personer (7 sammanlagt). Jag som gått kursen tänker rida i år och Conny är vår lagledare och även tänkt som vapenkontrollant. Som vi ser det kan vi inte bidra med någon domare då den tredje som deltog på kursen (Patric) måste rida på det krockade evenemanget.

Mmm, det var precis det jag hört, så det är absolut ingen kritik mot NK, jag bara konstaterade att ni inte hade domare. Jag gick ju också kursen, men kommer tävla eftersom jag valts ut av styrelsen att göra det (och självklart är det roligare att tävla än att döma).
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Nu åker jag till Belgien några dagar för lite internationellt ridderi. Sverige kommer delta med en riddare, men det är inte jag. Jag ska bara ha semester...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Är det bara vi i BK som ska tälta? Hur långt bort bor ni övriga och ligger hagarna i själva medeltidsbyn eller utanför?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Infensus hade träning/uppvisning i lördags det gick jättebra för alla
20280546.jpg

20282854.jpg

20272723.jpg
 
Sv: Rikstorneringen 2008

ha så trevligt i belgien

Hemma igen och ska återuppta förberedelserna inför riks. Sveriges deltagare i Belgien tog guld i både skills och joust för den som är intresserad av att veta det. Själv har jag just sovit 14 h efter en väldigt rolig, men otroligt tuff weekend och nu är jag mer laddad att få rida själv än någonsin.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Hemma igen och ska återuppta förberedelserna inför riks. Sveriges deltagare i Belgien tog guld i både skills och joust för den som är intresserad av att veta det. Själv har jag just sovit 14 h efter en väldigt rolig, men otroligt tuff weekend och nu är jag mer laddad att få rida själv än någonsin.

Vem var denna tappra Riddare som så väl försvarade rikets ära? /Hinze
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 386
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 197
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 698
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp