Bukefalos 28 år!

Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

jag ska kolla upp det .

Förresten - är gympasalen i anknytning till M V? Om det inte finns nått litet kryp in i salen kommer det finnas boende på M V t ex hotell? I s f kan det vara en lösning för oss - att hyra stuga eller nått.


När vill du ha uppgifter om hästar, forfolk o s v?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Förresten - är gympasalen i anknytning till M V? Om det inte finns nått litet kryp in i salen kommer det finnas boende på M V t ex hotell? I s f kan det vara en lösning för oss - att hyra stuga eller nått.


När vill du ha uppgifter om hästar, forfolk o s v?


Hej

gympasalen ligger en bit bort från Mv jag vet att finns fyra omkläddningsrum . det finns ett hotell i Götene jag pm om telenr dit
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Får man va så fräck och be om att den infon skickas till vår Lagledare istället för Uberkucku Patric (som rider det krockande evenemanget)?

Kan PMa adress om så önskas

det är inga problem att skicka till lag ledaren
Pm mail adress så fixar jag det
Blir det conny som tar vapenbesiktningen ????
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Messer Kwik kommer ni att tälta ?????

Ja. En av oss har tydligen redan ringt till självaste ansvarig på medeltidens värld och ordnat så vi tältar i närheten av hästarna, så vi kan hålla koll på dem. Vi har medeltida paviljonger. Samt fixat boxplats till vår hingst.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ja. En av oss har tydligen redan ringt till självaste ansvarig på medeltidens värld och ordnat så vi tältar i närheten av hästarna, så vi kan hålla koll på dem. Vi har medeltida paviljonger. Samt fixat boxplats till vår hingst.

Tack bra då behöver jag inte tänka på var ni ska sova
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Inte för jag egentligen har något med det att göra, men hur blir det med domare. Eftersom SN inte hade några representanter på kursen och T's representant ev kommer bli härold, och BK och NK's representanter inte vill döma (enligt vad ryktena säger) känns det ju som att det bara finns I och CN kvar. Och jag vet inte hur bra det kommer att tas emot i övriga klubbar om domarna bara kommer från två föreningar, och som ridande för CN skulle jag helst se att jag dömdes av domare från andra föreningar i så stor utsträckning som möjligt så att ingen kan komma och påstå att jag blivit favoriserad. Finns det överhuvudtaget ett SRS-beslut på att domarna måste ha gått kursen? I annat fall skulle iaf jag inte ha något emot att det tillåts domare som inte gått kursen förutsatt att de är kunniga, uppmärksamma (dvs intresserade nog att iaf titta på det moment de förväntas bedöma) och är med på en "domargenomgång" innan tävlingen. Detta för att få lite spridning på klubbtillhörigheten hos domarna. Men som sagt är det ju inte mitt beslut, utan det är ju upp till SRS och I, jag är bara lite nyfiken.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Skulle man kunna få tinga på ett av omklädningsrummen? Givetvis kan ju fler sova där - ville bara komma undan den värsta tumulten ;)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Inte för jag egentligen har något med det att göra, men hur blir det med domare. Eftersom SN inte hade några representanter på kursen och T's representant ev kommer bli härold, och BK och NK's representanter inte vill döma (enligt vad ryktena säger) känns det ju som att det bara finns I och CN kvar. Och jag vet inte hur bra det kommer att tas emot i övriga klubbar om domarna bara kommer från två föreningar, och som ridande för CN skulle jag helst se att jag dömdes av domare från andra föreningar i så stor utsträckning som möjligt så att ingen kan komma och påstå att jag blivit favoriserad. Finns det överhuvudtaget ett SRS-beslut på att domarna måste ha gått kursen? I annat fall skulle iaf jag inte ha något emot att det tillåts domare som inte gått kursen förutsatt att de är kunniga, uppmärksamma (dvs intresserade nog att iaf titta på det moment de förväntas bedöma) och är med på en "domargenomgång" innan tävlingen. Detta för att få lite spridning på klubbtillhörigheten hos domarna. Men som sagt är det ju inte mitt beslut, utan det är ju upp till SRS och I, jag är bara lite nyfiken.


Jag ska prata med Janne om det .
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ursprungligen postat av Scorpan
Skulle man kunna få tinga på ett av omklädningsrummen? Givetvis kan ju fler sova där - ville bara komma undan den värsta tumulten
Det ska inte vara några problem

Det kommer vara CN,NK.T.SN som kommer sova så det kommer finns bra med plats
BK kommer att sova i tält
Infensus kommer sova i sina egna sängar(nästan alla ) :devil:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

CN hade träning idag på några av grenarna till riks med lite varierande resultat. Själv sitter jag på en häst som efter 4 år som tornerspelshäst plötsligt har kommit på att det inte är kul att möta andra hästar. Såhär lagom till riks där vi måste möta andra i varenda gren, eländiga djur....
 
Sv: Rikstorneringen 2008

In hade också träning i dag vi tränade på sm grenarna och det gick bra jag tog 5 låga ringar:bump::bump:och dom andra grenarna fungerar bra och sen tog en kudde med svärdet :devil:
kirre gick jätte bra
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Inte för jag egentligen har något med det att göra, men hur blir det med domare. Eftersom SN inte hade några representanter på kursen och T's representant ev kommer bli härold, och BK och NK's representanter inte vill döma (enligt vad ryktena säger) känns det ju som att det bara finns I och CN kvar. Och jag vet inte hur bra det kommer att tas emot i övriga klubbar om domarna bara kommer från två föreningar, och som ridande för CN skulle jag helst se att jag dömdes av domare från andra föreningar i så stor utsträckning som möjligt så att ingen kan komma och påstå att jag blivit favoriserad. Finns det överhuvudtaget ett SRS-beslut på att domarna måste ha gått kursen? I annat fall skulle iaf jag inte ha något emot att det tillåts domare som inte gått kursen förutsatt att de är kunniga, uppmärksamma (dvs intresserade nog att iaf titta på det moment de förväntas bedöma) och är med på en "domargenomgång" innan tävlingen. Detta för att få lite spridning på klubbtillhörigheten hos domarna. Men som sagt är det ju inte mitt beslut, utan det är ju upp till SRS och I, jag är bara lite nyfiken.


Jag pratade med Hasse och han sa att dommar måste gått kursen och att SRS tog beslutet på kursen,så det ser att blir CN och IN domare jag ska få listan på vilka som gått kursen i kväll så jag kan börja ringa till domare
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Behöver man boka platser eller liknande som åskådare?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 391
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 197
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 700
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp