Bukefalos 28 år!

Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

Vilken fuskare du är Lejonet! Tänk om du blir mycket bättre än alla andra ;)

Vi syns den 20:e, då kanske du får välkomna mig som medlem i CN
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Jag har börjat rida kirre igen han har vilat mellan jul och nyår
han kommer inte att få någon vila i sommar pga av alla spel i sommar
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Haha, tänk om det vore så väl att en extra träning skulle göra mig bättre än alla andra....

Men självklart kommer jag välkomna dig i klubben:bump:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Helge fick en ofrivillig vila veckan innan jul eftersom han fått någon form av muskelsträckning i höftmuskulaturen, det var antagligen den som spökade i början på december också. Fick vila en vecka, men nu är han igång igen. Han har inte varit halt, men när man samlade honom i vänster varv kände man att han inte riktigt ville sätta vänster bak under sig ordentligt. Hoppas verkligen att det är över nu. Red ett hyfsat hårt dressyrpass igår och då kändes han helt ok igen.

Vet inte hur mycket spel det blir för oss i sommar, men jag ska försöka få in en liten semester, iaf för Helge. Fast det tänker jag varje år, och de senaste två spelen har vi fått gå i stort sett alla spel. Nackdelen med att ha en ung och (oftast) frisk häst...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Vi är några riddare som ska träna lite extra i kväll
vi måste ju träna om vi ska vinna i år:angel:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Usch, flera riddare i vår förening påstår att det tydligen ska finnas ett liv utanför rännarbanan. Jag förstår det inte, men tydligen finns det något som kallas familj och vänner och tydligen ska det vara liiiite viktigare än rikstorneringen, så vi kommer nog bara träna varannan vecka.

Själv satsar jag stenhårt på att inte komma sist och jag känner att i år kan jag nog lyckas ta mig upp till 3:e från slutet om formen håller i sig. Fast jag fick just mitt schema för vårterminen och den som lagt det tycker tydligen inte att jag bör ägna mig åt något annat än studier, så jag får väl se. Men å andra sidan gör jag alltid bäst resultat när jag är bakfull, halvsovande och allmänt otränad.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Finns det ett liv utanför ??????
Vi i infensus träffas minst en gång i veckan antingen rider vi eller så har vi metalpyssel vi har mycket att göra till rikstorneringen det ska bli nya qvintaner och tre kombinationer
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Infensus hade sin första träning för året i söndags det var kul att börja träna igen nu är hård träning som gäller till SM vi var ett gäng som träffades i dag och tränade dressyr i ridhuset

Ska skicka ut inbjudan till SM i morgon till alla föreningar
så nu får vi hoppas att alla föreningar kommer med lag
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Om inte något väldigt oförutsett händer kommer vi med ett lag.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Om allt går som vi vill kommer vi med ett lag också - peppar peppar (kanske var dumt att nämna det för nu lär vi ju inte få ihop ett lag!)

/Scorpan - vars 19-åriga madam har haft "spruttibangbang" i benen två dagar på raden...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ja, annars skulle jag bli förvånad ;)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Fast jag minns när CN hade SM i uppsala. Då var det lite på håret att vi hade 8 riddare. Alla jobbade stenhårt med förberedelserna och sånt. Dom fick t o m lura upp mig på lånad häst (hade tagit en break pga att jag just avlivat Scorpan den våren och mådde skit). Men det gick ju fint och vi tog Lag-silver. Men fy fan va med jobb det var med det SMet!
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Fast jag minns när CN hade SM i uppsala. Då var det lite på håret att vi hade 8 riddare. Alla jobbade stenhårt med förberedelserna och sånt. Dom fick t o m lura upp mig på lånad häst (hade tagit en break pga att jag just avlivat Scorpan den våren och mådde skit). Men det gick ju fint och vi tog Lag-silver. Men fy fan va med jobb det var med det SMet!

Ja det är mycket jobb med att ha ett SM vi ska börja att göra nya qvintaner och tre kombination ringar i trä
 
Sv: Rikstorneringen 2008

jag är inte avundsjuk! Vet hur mycket logistik som krävs. Hoppas ni inte tappar gnistan!!
 
Sv: Rikstorneringen 2008

horsemanship tack för måtten på skölden ska börja i helgen med den och mitt nya spjut
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Hoppas det blir bra.

Mmm, jag var ju inte med och ordnade sm i uppsala, men jag har varit med och jobbat med Uppsala Tournament, och det är en hel del jobb som sagt. Fast man gör det ju för att det är så kul både att träffa alla och att få tävla. Jag tror det kommer bli super i år, heja Infensus, ni fixar det lätt.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Hoppas det blir bra.

Mmm, jag var ju inte med och ordnade sm i uppsala, men jag har varit med och jobbat med Uppsala Tournament, och det är en hel del jobb som sagt. Fast man gör det ju för att det är så kul både att träffa alla och att få tävla. Jag tror det kommer bli super i år, heja Infensus, ni fixar det lätt.

Tackar :bow::bow::bow: vi ska göra vårt bästa
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Det flöt ju på jättebra förra året och visst höll ni i det då (eller har jag blivit helt dement:eek:).

Vi hade vår första "seriösa" träning idag, 10 riddare kom till "start" varav 3 på nya hästar. Helge fick plötsligt för sig att han aldrig sett låga ringa förut, men annars var han jättefin. De nya hästarna skötte sig också jättebra. Kort sagt, en helt ok träning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 137
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 657
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp