Bukefalos 28 år!

Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

Det flöt ju på jättebra förra året och visst höll ni i det då (eller har jag blivit helt dement:eek:).

Vi hade vår första "seriösa" träning idag, 10 riddare kom till "start" varav 3 på nya hästar. Helge fick plötsligt för sig att han aldrig sett låga ringa förut, men annars var han jättefin. De nya hästarna skötte sig också jättebra. Kort sagt, en helt ok träning.

NEJ du har inte blivit dement vi håll i förra årets SM men vi hade mycket hjälp i från HC nu ska vi fixa mycket saker själva med vi kommer att ha hjälp i från Götene Kommun och medeltidens värld

Vi kommer att hålla upp med tornerspelsträningar tills den 9-10 feb då kommer vi att ha en träningshelg med två pass om dagen
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Infensus hade sin första träning för året i söndags det var kul att börja träna igen nu är hård träning som gäller till SM vi var ett gäng som träffades i dag och tränade dressyr i ridhuset

Vilka riddare rider för Infensus?
Tillkommer det nya riddare i år?
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Vilka riddare rider för Infensus?
Tillkommer det nya riddare i år?

Riddare Stålhanske
Herman av rudbäcksdal
Riddare Lejongap
Den gothiske tjuren
Riddare Roth af Lundsbrunn ny har ridit under namnen Riddare rutig & gyllengrön
vargarnas Furste
Bernhard den store
Riddare morgonstjärna
Riddare svarta änkan
riddare gyllen rosen ny
sen kommer några nya till som jag inte vet namnet på än
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Vi har inte fått veta nått om SM än (vår ledning som inte skickat vidare informationen) och just nu har jag ingen anning om det är ens aktuellt med vårt deltagande. Känns trist dock...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Det hänger lite på ett annat evenemang som kan komma att krocka med SM. Vet inte i dagsläget hur många riddare som behövs där så det kanske finns hopp...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Hoppas det löser sig, det finns inget tråkigare än ett lagriks med bara några få lag. Tre lag som gör upp om medaljerna känns liksom lite smålöjligt.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Jag har förresten löst det med att min tentaperiod ligger precis till rikstorneringen, genom att parallelläsa två kurser nu, så jag kommer vara nästan helt fri från studier från slutet av april. Jippie! Tyvärr innebär det att jag måste plugga ihjäl mig nu och sedan arbeta eftersom jag inte får csn när jag slutat, så i slutänden kommer jag helt enkelt få jobba rätt hårt för att få träffa er alla, så nu är det bara för er att dyka upp, annars... :p
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Jag har förresten löst det med att min tentaperiod ligger precis till rikstorneringen, genom att parallelläsa två kurser nu, så jag kommer vara nästan helt fri från studier från slutet av april. Jippie! Tyvärr innebär det att jag måste plugga ihjäl mig nu och sedan arbeta eftersom jag inte får csn när jag slutat, så i slutänden kommer jag helt enkelt få jobba rätt hårt för att få träffa er alla, så nu är det bara för er att dyka upp, annars... :p

vad då annars :angel:
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Annars kommer jag ta guld.... (dvs om ingen annan kommer alltså:D)
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Infensus kommer att ha sin första uppvisning det är för en skola på måndag sen väntar helgen 9-10 då vi kommer att ha våra första träningshelg
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Hej! Bockens Kämpar kommer förhoppningsvis med ett helt lag i år igen, hoppas bara ingen skadar sig som sist så vi får rida lagtävlan med 5 riddare, men det gick ju det med.
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Infensus kommer att ha sin första uppvisning det är för en skola på måndag sen väntar helgen 9-10 då vi kommer att ha våra första träningshelg

Spel redan nu:eek: Stackare. Eller du kanske tycker det är kul. Usch själv e jag inte så förtjust i att dra på mig 35 kg rustning sålänge det är kallare än 15 grader ute. Fast å andra sidan är jag inte så förtjust i att dra på mig skiten när det är över 25 grader heller. Herregud, jag är påväg att bli en gammal gnällig kärring.

Jag har ingen koll alls på våra spel 2008 :o Det är så mycket annat just nu. Skola, dressyr/hoppning, skola, jobb, skola, kompisar och så lite mer skola. Jag är rädd att min stora satsning på årets riks håller på att kollapsa. Fast jag kommer ju vara ledig från skolan från slutet på april...
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Ja det var ju planer på att börja rida för nordic Knights ett tag men nu har jag flyttat till Umeå och det blir liiiite långt för träning men hann (nästan) klart med min schabrak som jag pratat om eller ja jag pratade om det med Scorpan i Finsta. Så tänkte iaf slänga upp en bild på oss. Är lite kvar dock. Det är i ylle och allt i guld är brodyr.

18159460.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Rikstorneringen 2008

Ja det var ju planer på att börja rida för nordic Knights ett tag men nu har jag flyttat till Umeå och det blir liiiite långt för träning men hann (nästan) klart med min schabrak som jag pratat om eller ja jag pratade om det med Scorpan i Finsta. Så tänkte iaf slänga upp en bild på oss. Är lite kvar dock. Det är i ylle och allt i guld är brodyr.

18159460.jpg

Snyggt vilken,Snygg häst
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Tackar. :) Det är min lilla Andalusierpojke. Han blir så överdrivet kaxig och stolt när hans fina täcke och tränset kommer på :P
 
Sv: Rikstorneringen 2008

Jättesnyggt Tess!! Du vet vart du ska vända dig om du flyttar nedåt igen... Va skönt att du inte behövde sälja din guldklimp!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 137
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: horsemanship
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 657
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp