Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

El Bundy? Inte superlätt trakhener, men nedärvningen finns:).

Alldeles för tung och dessutom för stor, glömde att nämna en viktig bit helst skall väl hingsten vara typ 152 :angel: Nej men hålla sig under 170 sträcket. Hon är själv strax över 170 men har visat på sin första dotter att anlaget för lite väl mkt storlek från pappa finns i henne så ingen hingst av jätteformat på henne då slutar det nog på 180 på avkomman.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

kl

Bon Balou var ett utmärkt förslag,men han faller nog på köttbullemodellen :D
Och mitt förslag faller på höjden.
Attans vad svårt det ska vara :mad:
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Corlensky G har ju både hopp, gångarter och exteriör och verkar dessutom nedärva ganska ädelt. Sen så finns det ju delade åsikter om hans temperament/ridbarhet och jag vet inte på vilken sida du står. Beror väl också lite på hur ditt sto är.. Men han finns iallafall på färsk import i år:)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

kl

Bon Balou var ett utmärkt förslag,men han faller nog på köttbullemodellen :D
Och mitt förslag faller på höjden.
Attans vad svårt det ska vara :mad:

Och Grafenstoltz föll bort när jag såg typen och rörelserna hmmm verkade ju lovande med honom först, fattar inte varför det skall vara så himla svårt att hitta någon och då har vi ändå inte börjat sålla bort de som har för skarp skalle och egna flugor på loftet så att man inte vågar lägga dem på ett CB sto för att risken för att en bisvärm på loftet blir överhängande :angel::cool:
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Corlensky G har ju både hopp, gångarter och exteriör och verkar dessutom nedärva ganska ädelt. Sen så finns det ju delade åsikter om hans temperament/ridbarhet och jag vet inte på vilken sida du står. Beror väl också lite på hur ditt sto är.. Men han finns iallafall på färsk import i år:)

Vill ha mer gång än vad Corlensky har + att jag tillhör den skaran som först vill se hur mkt av sitt och sin pappas mindre trevliga humör när det sätts press på dem avkommerna ärver är ju lite för tidigt att veta något om det än. Spelare ju ingen roll hur bra de är om de står på bakbenen i en hörna på tävlingsbanan så fort de känner för det.

Och till detta stoet (e.CB II) skulle det bli en katastrofkrock vad gäller temperament. CB II nedärver flintstenshårda skallar med en hel del flugor på loftet och en nerv som ligger väldigt mkt på gränsen så det är inget man riskerar att lägga ett knepigt temperament på om man inte är väldigt trött på livet :angel:
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Synd att Calido är och ger stort annars tror jag han hade kunnat passa in på dina kriterier. Men som sagt han är för stor.

Om Falsterbo hade varit kvar i Europa hade han nog kunnat vara ngt, han gick ju hoppning först (unghästklasser upp till 130 el 140) och sedan svår dressyr.

Kolla om det finns ngn Flemmingh hingst som hoppar, Flemmingh själv är ju rent hoppstammat men tävlade i dressyr och har väl givit mest gångartsbarn.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Går tillbaka till mitt grundförslag som täcker alla dina önskemål,höjd,humör,multi,kan du inte blunda och hälla in lite Laptop :D
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Synd att Calido är och ger stort annars tror jag han hade kunnat passa in på dina kriterier. Men som sagt han är för stor.

Om Falsterbo hade varit kvar i Europa hade han nog kunnat vara ngt, han gick ju hoppning först (unghästklasser upp till 130 el 140) och sedan svår dressyr.

Kolla om det finns ngn Flemmingh hingst som hoppar, Flemmingh själv är ju rent hoppstammat men tävlade i dressyr och har väl givit mest gångartsbarn.

Har faktiskt hållt lite kolla när jag sett Flemmingh avkommer här på tester/bruks osv just för att han uppfyller kriteriet hoppstammad dressyrhäst men av de jag sett verkar det inte som han nedärver mkt hopp (nu har jag ju inte sett några mängder och det finns ju ett möderne också som påverkar).

Om vi trillar in på Cs hingstar så är HH en som jag på den tiden hon visade mkt om honom tänkte skulle varit en bra match till detta sto, dock tycker jag väl då att man städar in ungen mer som dressyrstammad (stoets stam är ju gångbar som vilket som även om hon rent på pappret bakåt är hoppstammad)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Om du är villig att köra över sundet så är ju Solos Landtinus en beprövad Elithingst med bevisad förärvning i både gång och hopp - med super hoppstam!
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

En av mina favoriter Magini.
Han är inte så stor eller grov och lämnar både hopp och dressyr.

Kram
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

hoppstammad gångartskanon: Lissaro van der Helle - tysk hingst Bundeschampion 2008 + 2009, kvalificera sig på Bundeschampionat Dressur 2010. Mycket bra hoppstam...men han är inte tillgänglig på importsemin.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

hoppstammad gångartskanon: Lissaro van der Helle - tysk hingst Bundeschampion 2008 + 2009, kvalificera sig på Bundeschampionat Dressur 2010. Mycket bra hoppstam...men han är inte tillgänglig på importsemin.

Lissaro är tillgänglig på importsemin ( EU station) men han är inte godkänd i sverige
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

KL

Saigon! Sveriges pärla. :love::love::love:

;) Krocket
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 449
Senast: Görel
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 677
Senast: athena
·
Övr. Grenar Planerna är redan i fullgång för hingstar nästa år... Vadå? man ska väl var ute i god tid? :angel: Jag avlar själv mot FT...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: fleur
·
W
Avel Ännu en hingstväljar tråd men den här gången till ett Nordsvensktbrukssto. Vi har ett sto av lite lättare typ som säkert en del sett...
2
Svar
39
· Visningar
11 759
Senast: Krisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp