Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Solos Landtinus verkar dock lämna väldigt stort. Nu har jag dock bara sett två avkommor, men den ena är 180 och den andra 177...
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Jag är lite nyfiken på vad för typ av gång du är ute efter? Corlensky har väl absolut en gång som hade kunnat stå sig i de högsta klasserna? Med utveckling och dressyrridning-och inte bara markarbete a la hoppning.

Ett annat förslag från min sida som jag visserligen inte riktigt vet hur det är med tillgängligheten är Goodtimes.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Solos Landtinus verkar dock lämna väldigt stort. Nu har jag dock bara sett två avkommor, men den ena är 180 och den andra 177...

Har fött upp en Solos Landtinus som är 6 i år och 167 cm mkt lätt och fin typ med ett väldigt fint hopp.Dock är Landtinus såld till USA för några månader sen.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Diarado :love:finns dock bara på fryst.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

kl
Någon som är bra på hollänska hingstar och vet vad den mörkbruna med bläs som kommer in i denna filmen på ca 2.50 är för en även den andra mörkbruna som är inne samtidigt (eller kan holländska och kan lyckas höra presentationen)

http://www.youtube.com/watch?v=cEiIMnX1B50&feature=related
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Det står ju att det är VeniVidiVici e. Krack C - Amsterdam (bläsen) och den bruna är e. Krack C - Giorgio

Dock verkar dessa inte vara godkända hingstar
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Dock kommer en annan brun med bläs vid 6.20, det är en godkänd e. Krack C - Ramiro. Trento B
Så där lär ju finnas lite hoppning i den :)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Hur är det med Peking? Någon som vet?
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Det står ju att det är VeniVidiVici e. Krack C - Amsterdam (bläsen) och den bruna är e. Krack C - Giorgio

Dock verkar dessa inte vara godkända hingstar

Var sjutton ser du att det står någonstans, har tom letat nu efter du skrev det efter att det står någonstans men hittar inte namnen någonstans, är jag blind ?
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Dock kommer en annan brun med bläs vid 6.20, det är en godkänd e. Krack C - Ramiro. Trento B
Så där lär ju finnas lite hoppning i den :)

För mkt av pappans trista bakkärra på honom, jag blir förundrad av att sitta och glo på gångartshingstar och den ena har sämre bakkärra än den andra och man ser ju otroligt tydligt hur mkt det nedärvs till avkommerna. Samma slappa trista bakben syns väldigt ofta på avkommerna när hingsten har det.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Under filmrutan finns en text om vilka hingstarna är (tryck på pilen)
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Caretino finns med på språngrulla i år ligger på topp 10 i världrankingen av hingstar och han skall lämna gångarter också.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

KL

Den som har allt du söker är Contendro. Han lämnar tom smått!

Stalypso kan vara något men avkommorna är inte tillräckligt gamla för att ha visat vad de går för som gångartshästar. Även sonen Stylist skulle kunna funka som någon skrev men än mindre beprövad som 3-åring i år.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Har inte detaljläst tråden, men jag skulle vilja flagga för New Balance!
Hade ingen speciell uppfattning om honom innan jag träffade ett par avkommor och även såg ett par unghästar efter honom.
Hoppar bra, rör sig bra, lätta typer som är mycket snälla!
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

För mkt av pappans trista bakkärra på honom, jag blir förundrad av att sitta och glo på gångartshingstar och den ena har sämre bakkärra än den andra och man ser ju otroligt tydligt hur mkt det nedärvs till avkommerna. Samma slappa trista bakben syns väldigt ofta på avkommerna när hingsten har det.

e du verkligen säker på detta? Jag har daglig kontakt med ägarna till denna hingst, de äger ju även ett antal godkända hingstar efter denna hingst. Så jag vet precis vad han lämnar, dessutom har jag en krack c häst själv.. Hon har en väldigt bra bakbensmekanik, mekanik överhuvudtaget. O enda gången jag hittils har sett henne röra sig var i en 4x7 meter stor hage, när hon precist rest i 2½ dygn från holland o en timme tidigare genomgått klinikbesiktning..

Du kan få en bild på hennes dåliga bakbensaktivitet.... Kan påpeka att hon bara är 4, grundriden, men har en balans som även den skulle få många välskolade hästars ägare avundsjuka. Det är också nåt man får från Krack C..

27721_390197435747_747485747_4146759_4426319_n.jpg


du kan få en exteriörbild med..

27721_390197490747_747485747_4146762_743468_n.jpg
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

e du verkligen säker på detta? Jag har daglig kontakt med ägarna till denna hingst, de äger ju även ett antal godkända hingstar efter denna hingst. Så jag vet precis vad han lämnar, dessutom har jag en krack c häst själv.. Hon har en väldigt bra bakbensmekanik, mekanik överhuvudtaget. O enda gången jag hittils har sett henne röra sig var i en 4x7 meter stor hage, när hon precist rest i 2½ dygn från holland o en timme tidigare genomgått klinikbesiktning..

Du kan få en bild på hennes dåliga bakbensaktivitet.... Kan påpeka att hon bara är 4, grundriden, men har en balans som även den skulle få många välskolade hästars ägare avundsjuka. Det är också nåt man får från Krack C..

27721_390197435747_747485747_4146759_4426319_n.jpg


du kan få en exteriörbild med..

27721_390197490747_747485747_4146762_743468_n.jpg

För guds skull tror du man skulle kunna avgöra om en häst har en bra bakbensaktivitet för att den sprätter runt och spänner sig i en hage och på det tar man en bild snett bakifrån, vill också minnas att du strax efter skrev att du skulle vilja ha in hennes bakben mer under sig......

Sätt dig och titta på de filmer du hittar på Krack på youtube, ingen svårighet att se varför de gärna visar honom tömkörd med linan bakom rumpan på honom, han kan inte ens med godaste viljan sägas ha en bra bakbensaktivitet utan tvärtom riktigt tråkig bak. Titta sedan på videor av avkommer som ligger ute så har en mkt stor andel samma tråkiga slappa bakkärra.
Trenton är lite bättre än sin far men långtifrån en bra bakbensaktivitet, går du sen över och tittar på filmer av ett par avkommer till Trenton som ligger på tuben de också så verkar det tyvärr som att farfars bakkärra har hittat tillbaka till dem igen.

Och för att du inte skall vara hemma blind utav att det är din egen hästs pappa så titta tex på Sir Oldenburg snarlik tråkig bakkärra, titta sedan på avkommer till honom som också ligger där så har du samma fenomen där det går inte att ta fel på att de ärvt bakkärran av sin far. Naturligtvis finns det även avkommer som inte ärvt den, men jag är i alla fall inte beredd att ta risken att vara bland den som det ser ut relativt stora procent som faktiskt ärver den. Bakbenen är det jag anser viktigast av allt där sitter hela hästens motor och drivkraft och det är så onödigt mkt extraarbete att aktivera en halvdan bakkärra så när man kan välja säger man klart nej tack till den biten.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

har aldrig nämnt att jag vill ha bättre bakben på henne :) De behövs sannerligen inte. Jag anser att Krack C är en av de få hingstar som har bakbenen naturligt. De vet dem som har sett honom röra sig utan inspänning eller gp ryttare på ryggen. Likaså med hans avkommor.

Självklart tog jag kortet bakifrån, hagen var ju för liten för att kunna göra nåt annat. Ser fram emot när hon kommer hem o jag tömkör henne, eller nån annan rider, tar gladligen kort helt från sidan då ;)

Kan du inte specifera VAD som är dåligt, för när jag kollar på Bamora, eller andra Krack C avkommor så tycker jag vinklar med mera är bra. De tar också för sig. De enda jag kan önska mer är mer front, iaf på min, vilket man får tänka på när man avlar, därför har många kombinationen Jazz-Krack C. Kan tänka mig att kombinationen Sir oldenburg-Krack C kan bli fint med.

Du är väl medveten om att du kritiserar en av de stora hingstarna som finns tillgängliga just nu. De är svårt att hitta en dålig avkomma. MÅNGA går svår klass dressyr trots att de äldsta inte är allt för gamla. Om man jämför de med Sandro hit tex, som nu i Holland kostar 2500 euro, lämnat över 5000 avkommor o ingen har presterat så mkt de förväntas göra.. Det är högst förvånande att Krack C inte ännu fått sin elitutmärkelse. Han utmärker god mekanik som kommer natuligt bakifrån, med god balans, och trevligt temperament och ridbarhet! Avkommorna är alerta, vakna, men inte dumma på nåt sätt! Däremot mkt tillitsfulla, nyfikna, givmilda. Om jag hade haft en Come Back II-Ceylon märr hade jag vågat lägga Krack C på henne!

Ang hemmablindhet. Heimdahl besiktade hästen åt mig o var noga med att kommentera att jag köpt en mycket fin häst som rör sig fantastisk och har en mycket modern typ. Tror inte jag är så värst hemmablind :) Dumt o kasta sten i glashus dessutom!
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Och Grafenstoltz föll bort när jag såg typen och rörelserna hmmm verkade ju lovande med honom först, fattar inte varför det skall vara så himla svårt att hitta någon och då har vi ändå inte börjat sålla bort de som har för skarp skalle och egna flugor på loftet så att man inte vågar lägga dem på ett CB sto för att risken för att en bisvärm på loftet blir överhängande :angel::cool:

Lite nyfiken på varför du dissar hans typ och rörelser?

http://www.youtube.com/watch?v=kX7NkhIhz5Q

grafenstolzconf2.jpg
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

kl.

O skulle jag nämna nån multi mot hopp skulle jag ta Converter II. Inte så stor, o med en del multi bak i stammen..
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 449
Senast: Görel
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 677
Senast: athena
·
Övr. Grenar Planerna är redan i fullgång för hingstar nästa år... Vadå? man ska väl var ute i god tid? :angel: Jag avlar själv mot FT...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: fleur
·
W
Avel Ännu en hingstväljar tråd men den här gången till ett Nordsvensktbrukssto. Vi har ett sto av lite lättare typ som säkert en del sett...
2
Svar
39
· Visningar
11 759
Senast: Krisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp