Bukefalos 28 år!

Robotdammsugare

Sv: Robotdammsugare

Det kan ju vara olika på modellerna kanske. Modellen 364 ska tydligen ha Inbyggt Anti-Tangle-System -Gör att Roomba inte hänger sig fast i fransar och sladdar.

Att den tar lång tid på sig och låter är inget bekymmer för mig då jag har tänkt att den ska arbeta när vi inte är hemma.

Rie
fortfarande sugen
 
Sv: Robotdammsugare

Köper du en PET har den extra stor behållare. Med den vanliga behållaren hade vi inte kunnat köra ett rum en gång.
 
Sv: Robotdammsugare

Vi har också en Roomba. Vi provade först att ha honom i huset på Dalarö men där verkade han inte finna sig riktigt tillrätta. Efter att ha länsat kattmatskålarna på torrfoder, fastnat under soffan och i panik flytt ut på altanen och landat som en sköldpadda på rygg upp och ner på gräsmattan fick han följa med husse till Spanien istället. Där finns det massor med aptitligt damm, släta marmorgolv, inga mattor och en hög tröskel in till badrummet som hindrar honom från att tuffa in där och leka vattendammsugare så där verkar han trivas och gör sitt jobb bra! Husse har klistrat dit ögon och svans på den så nu ser den ut som ett litet husdjur ;)

:rofl:

Damn you, jag höll på att spruta vin över hela datorn...
 
Sv: Robotdammsugare

Jag funderar skarp på en robotdammsugare. Dock har vi höga trösklar i hela huset så jag lär få lyfta den från rum till rum, dock stör dig mig inte det minsta då jag blir salig av bara tanken på att slippa dammsuga varje dag.

Jag funderar på en billig variant till att börja med. Är det någon som har/ vet något om InDream 9700?
 
Sv: Robotdammsugare

Vi har en InDream (också) men jag har inte minne av vilken modell. Visst är det en budgetmodell, och nog märks det, men den fungerar till det den ska. Men den stannar ofta (omotiverat) och piper hela tiden till man gör något åt saken - vilket är helt galet enerverande om man är i huset samtidigt som den går (eller lägger av att gå). Och är man inte där, är det ofta ostädat när man kommer hem, för den har stannat.
 
Sv: Robotdammsugare

Du puttade verkligen upp i fel tid :D

Vår robot har precis fått spunk och vägrar samarbeta. Den hävdar envist att borstarna behöver rengöras, trots att de är rena. Den ska få gå på garantiservice i veckan, jag saknar den så jag håller på att avlida!

Hur gick det att få till det där?
 
Sv: Robotdammsugare

Det gick inte på garantin. Det hade kommit in hundhår i maskineriet (trots att det var en Pet-modell) så vi fick betala servicen själva.
 
Sv: Robotdammsugare

Vi var inne pratade med en återförsäljare av robotdammsugare och dom tyckte inte att den modellen skulle passa oss. Vi har både hund och katt samt att vi har ett rätt stor hus (ligger på över 200kvm) så fick han oss att titta på en annan modell som skulle vara mera lämplig. Dock räcker inte plånboken till just nu då den var fruktansvärt dyr!

Sen var det en sak jag inte gillade med just den modellen också och det är att den var rätt hög på höjden så den kommer inte in under våran soffa, tv bänk och bokhylla mm.

Finns det några prisvärda budgetvarianter mer? Många utav dom jag har hittat är utgående modeller som inte finns längre :(
 
Sv: Robotdammsugare

Oavsett så får man räkna med att anpassa hemmet en del efter damsugaren. Sätta fötter på prylar så den kommer under eller inte fastnar halvvägs upp typ. Hoppas ni hittar rätt iaf, sjukt smidigt!
 
Sv: Robotdammsugare

Vi har inte gjort ett dugg anpassningar, Roomba klarar det utmärkt medan InDream inte fungerar fullt lika bra.
 
Sv: Robotdammsugare

Vår Roomba fungerad verkligen inte med alla trösklar, element, bord och skåp. Men det är ju lätt fixat i jämförelse med att slippa damsuga själv :bow:
 
Sv: Robotdammsugare

Ja, det är rätt mycket värt - nu när jag vant mig av med att dammsuga.

För mig känns det lika modernt att dra omkring dammsugaren som att tvätta allt tvätt förhand i stället för att använda tvättmaskinen.
 
Sv: Robotdammsugare

Vi pratade om att köpa en robotdammsugare för några årsedan. Men då var de så hiskeligt dyra. Men nu verkar de ju ha skapliga priser! Får bli att googla runt på Roomba och se vilken som verkar bäst i förhållande till pris!
 
Sv: Robotdammsugare

Härligt! Att du orkar vänta så länge dock. Jag har redan beställt min och jag kan knappt bärga mig :p!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
624
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 266
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 647
Senast: lizzie
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp