Bukefalos 28 år!

Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Calazirya

Trådstartare
I kväll somnade Rocky in hemma i mitt knä.

Orkar inte i detalj gå in på vad som hände, just nu känner jag bara tomhet och fruktansvärd ångest!

Gjorde jag allt man kunde? Kunde jag har gjort något annorlunda?

Var det mitt fel att han dog.

VARFÖR :cry:
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

uscha stackars dig... stor *kraaaaaaaaam* från oss. tänk på att där han är nu lider han inte, är inte stressad eller orolig. jag minns det som igår när lilla hannibal dog, det är inte alls lätt, men det går. pussa på lillen lite extra och så får du en kram till från oss.
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Jag beklagar sorgen. :( Fy så tråkigt, jag bävar för den dagen då det drabbar mig. :(
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

*stora tröstkramar* från mig, Hans och katterna!!

och som cillamuffins sa, där han är nu är han inte stressad och orolig...

Han är bara lycklig!
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

*Kram*
Ha inte ångest för att du lät honom somna... Du gav honom kärlek under hela er tid tillsammans och du gav honom frihet att slippa känna stressen...
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Jag lät honom inte somna, han valde att somna själv..

Tack för kramen
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Jag tänker på dig.
Det finns nog inga tröstande ord när sådant händer :cry:

*ger dig en stor kram*
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Man har jätteångest... Hur länge som helt... När jag var som mest förtvivlad så mailade jag massor av folk och de allra allra flesta hade känt samma ångets efteråt. Det känns så hemskt. Man känner sig så hemsk. Man undrar varför, var det mitt fel, kunde jag gjort något annorlunda? Frågorna tar aldrig slut.

kramar
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Kort händelseförlopp!

Rocky var som vanligt på morgonen, vi packade in oss i bilen och susade ner mot Sundsvall ( ca 6 timmars bilfärd )

Väl framme var han fortfarande som vanligt... Hälsade glatt på min mamma och for omkring som en tok.

Dörren lämnades öppen och Rocky passade som vanligt på att smita.

Efter 20 m nådde han ett skogsbryn, där la han sig ner..

Kom sedan moloken tillbaka och efter det var han jätte hängig.. Drack ändå vatten ( som han sedan kräktes upp )

Efter en stund kom mammas karl hem ( en person som Rocky avgudade ) Rocky viftade trött på svansen några gånger.

Efter det lade han sig i hallen och började flämta, ja lade mig bredvid honom och strök honom över magen.

-Talade om för honom att matte var här och att han inte var ensam.

Han tog 3 djupa andetag efter det och sedan slutade han andas.

Enligt veterinären fick han antingen en hjärtinfarkt eller så hade han cancer som "stal" för mycket blodkärl och nu slutligen sprack.

/ Förtvivlad
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Men usch o fy......men han måtte ju ändå ha fått idealdöden , var lycklig tills han la sig....men sorgen o saknaden finns där ändå :cry:
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Oj... Det var ju inte direkt väntat... Hur mycket du än saknar honom så ska du inte känna skuld eller ångest i alla fall (nåja, lätt att säga...)
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Stora kramar till dig! Det är alltid jobbigt när något sånt händer! Tillåt dig själv att sörja!
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Neeej, gu så hemskt :cry: Börjar själv bli tårögd. :(

*tröstkram*

Men du har inte gjort något fel! Han var ju hos dig i sin lilla stund innan han försvann, han måste nog ha kännt sig trygg...

Hatar själv när mina små kära fyrbenta djur lämnar mig, vart med om det 3 ggr :(

*töstkramar Calazirya igen*

/från Alex och hedrade hundskall från hennes 4 små colliesar
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Förstår precis hur du känner, jag förlorade själv en av mina hundar igår på ett hastigt och oväntat sätt. Det gör så ont, det känns som om man aldrig mer kommer att vara glad :cry: :cry:

Jag hoppas att du liksom jag har familj och vänner som stöttar även om ingen kan säga något som lindrar smärtan.

*kram*

Mvh Star
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

usch gumman vad himla sorgligt men vad skönt att du fick vara med då det hände, tänker på dig!!!!! En massa kramar från mig och Riddelito!
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Stackars du!!! Tror inte du kúnde gjort mer, du hade ju kollat upp honom på alla sätt p g a hans urinläckage och fått svaret att det inte var något fel...
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Va skönt att du var hos honom även om det är jobbigt... Du gav honom trygghet och kärlek in i det sista...

*Kram*
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Calazirya skrev:
...

Efter det lade han sig i hallen och började flämta, ja lade mig bredvid honom och strök honom över magen.

-Talade om för honom att matte var här och att han inte var ensam.

Han tog 3 djupa andetag efter det och sedan slutade han andas.

Börjar ju gråta ju! :cry: Förstår att du mår dåligt...

Avlivade min bästa kompis 1 februari, en kanin, men ändå. Blir fortfarande ledsen när jag tittar på bilder eller när jag läser sånt här... Usch!

Smärtan kommer försvinna tillslut. Men minnena har man alltid kvar!

*Kram*
 
Sv: Rocky har vandrat vidare...Förtvivlad

Skickar en kram från mig och en stor staffepuss från Selma.

Skönt att du fick vara med honom när det hände. Låter som att han fick en fin sista dag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Ava22
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 977
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 202
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp