Rodeo = Djurplågeri

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rodeo = Djurplågeri

Den där remmen de spänner SIPERHÅRT vid ljumsken trycker på hästens pung kulor.Inte undra på att de blir helt vilda..
samma sack gör de med korna!
Man bårde ta en järnstång och slå till alla dumma mäniskor som gör det här mellan benen..får de ialf veta hur det käns!:cry::bow:
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

Vet inte vad du vet om djurens anatomi men det repet sitter inte i närheten av pungkulorna.

Jag kollar i stort sett varje helg på Bull riding på Viasat Sport och genomgående ser jag tjurar som trots repet, slutar leva rövare så fort ryttaren är avbockad. Alltså, repet sitter kvar och tjuren rör inte en min över det:cool:
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

*offtopic*
Zab, vad sjutton gör hästen på din avatar? *skratt*
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

hej du jag tycker samma sak jag hatar det så mycket så jag vill plågaa allasom e publik och är med i showen! men spänner dem där rämmarna e inte det enda dem gör ...dem sparkar på kalvarna när dem ligger ned helt utmattade och lidande asså fan...vissa vet inte att djur också har känslor!:/:crazy::cry:
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

ee jo du jag tycker faktiskt du har FEEEL för dem behanlar inte djure bra där kolla bara på den här filmen på youtube GRAPHIC -- Rodeos Abuse, Maim and Kill Animals
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

du har såååååååååååååååå rätt:) det är exakt så jag tänker ...men jag håller ju på med horsemanship så jag rider inte med bett sadel träns elr nått sånt utan med ett rep runt halsen ...det borde alla hålla på med ..fast det tog mej 2år att få min häst att sitta ner och stegra och buga ..och det är bara ´grund sakerna det är därför typ ingen håller på med det,,,fast man måste vara snäll mot hästen då ju och det är jag gjääääääääärna
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

a om du rider så så ...men det gör inte vanligt fålk!
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

:mad:a om du rider så så ...men det gör inte vanligt folk!:mad:
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

Den där remmen de spänner SIPERHÅRT vid ljumsken trycker på hästens pung kulor.Inte undra på att de blir helt vilda..
samma sack gör de med korna!
Man bårde ta en järnstång och slå till alla dumma mäniskor som gör det här mellan benen..får de ialf veta hur det käns!:cry::bow:

Har kor pungkulor? Vilken ras då? :confused:
 
Sv: Rodeo = Djurplågeri

*kl*

För det första; det finns BRA och det finns DÅLIGA rodeos, på samma vis som det finns vanliga grimmor och taggtrådsgrimmor på sina ställen i sveriges storskogar.

För det andra; En rodeohäst är SVINDYR om den visar talang. Samma gäller bulls. Som i fakto TRÄNAS och AVLAS för ändamålet.

För det Tredje; så pensioneras dom, "min" Mr. T har två st gamla Broncs som ranchhästar..

För det fjärde; Det är Alldeles för mkt pengar inblandat i "the big rodeos" för att djuren ska vara en "slit och släng vara".

Pratar ni om dödsfall och skador.. öppna ögonen och kolla in hur många hästar som förstörs och får avlivas pga akuta skador vid ex. fälttävlan och räkna ut det per capita vs rodeodjuren.

Det är så lätt att skrika "Djurplågeri!" om något man aldrig sett, aldrig förstått och som framför allt inte finns precis utanför vår dörr. Men tvätta sveriges egen smutsiga byk innan ni hojtar om ett annat lands kultur.. eller roa er med att ge er på tjurfäktning och/eller "dancing arabians"... eller för den delen hopphästar som får bommar uppslagna mot frambenen under vilkas skydd det ligger krossat glas och/eller skruvar och andra mojänger, elelr dressyrhästarna som rids in i väggarna för att bli "lyhörda" eller.. listan kan göras OTROLIGT lång. Men jag börjar bli måttligt trött på "Oh FYE för Rodeo!" så länge inte HELA VÅRT LAND har övergått till NH, hästviskeri och "i själ och hjärta förenade" ridekipage så.. neh. Knip käft.

Puss och kram och God Natt! T09 hälsar att det bästa som finns är att bocka... utan extra remmar.:angel:

_____Tillägg____

Apråpå det där med cowboys och everyday roping.. Jodå, dom fångar fortfarande kalvar med lasso och drar dom fortfarande efter hästen, vill ni se bilder från förra helgens branding? När man förstår att de arbetar i flockar om runt 300 VILDA djur så förstår man lite bättre varför det har blivit som det blivit.. vår Rosa kommer springande när vi kullar - men de mer eller mindre vilda korna som traskar lösa ute i semiöknen i jättehagar är inte riktigt som våra.. MEN ryttarna håller stenkoll så djuren inte skadas - om inte annat så för pengavärdet i dom - går något fel finns där fotfolk, knivar och sjukt skickliga människor som är uppvuxna med den ranchkulturen.. och det är svårt att förstå för oss svenskar med som bara behöver rassla med en havrehink så våra 75 mjölkkor kommer och glatt infinner sig i mjölkningsspiltan..

Som sagt.. vi har olika referensramar, olika traditioner och olika kulturer.. och jag återföds då hellre som en kanadensisk kalv ute i semiöknen än jag föds som svensk mjölkko..
 
Senast ändrad:
Sv: Rodeo = Djurplågeri

***Delvis knapplån***

Och för det femte är detta en gammal uppgrävd tråd, och TS är inte ens är medlem på Bukefalos längre.
Jag stänger tråden.

Immer (moderator)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp