Bukefalos 28 år!

röka på hästryggen

Sv: röka på hästryggen

Russin8 skrev:
Men varför är det så farligt, då är det väl lika illa med en som går och röker, åker bil och röker, cyklar och röker, går med hunden och röker eller bara står och röker...
Rökning är aldrig bra men jag kan inte se varför just rida och röka skulle vara en sån döds synd!



Kanske för att du sitter på ett djur? nu låter det som att du gemför hästarna med bil, cykel? vi pratar inte fordon här.
 
Sv: röka på hästryggen

Jag röker inte alls.

Och tycker det ser hemskt illa ut när folk röker på hästryggen. Eller när man hanterar hästar i största allmänhet.
 
Sv: röka på hästryggen

Jag har gjort flera inlägg i denna tråden. Dels har jag redan sagt att jag själv röker, dels har jag sagt att det är upp till var och en. :mad:
Va fan tar du åt dig så för?
Problem?? Har jag problem? :mad:
Det är upp till var och en tycker jag (kommer du ihåg det nu???), men jag tycker själv att det är fult!

...problem... SUCK
 
Sv: röka på hästryggen

Panikie skrev:
Kanske för att du sitter på ett djur? nu låter det som att du gemför hästarna med bil, cykel? vi pratar inte fordon här.
Nej jag jämför inte hästar med fordon. Jag tycker bara att det inte är något att hettsa upp sig över, det handlar om några minuter man röker under en ute ritt, hästen tar ingen skada av det. Det jag blir fundersam över att dom som protesterar gör det för att det "ser illa ut" och det tycker jag är så svaga argument när man tydligen blir väldgit upprörd över något.... Och jag håller med om att det ser illa ut, men tycker att det är upp till var och en. Jag tycker många saker ser värre ut...
 
Sv: röka på hästryggen

*lånar knapp*

Själv kan jag bara inte förstå hur man kan utsätta sig själv och sitt djur för detta... är man inte idrottare när man håller på med hästar... har ni någonsin sett en friidrottare att röka tex?? Nä för mig är detta en sport och håller man på med en sport så förgiftar man inte sig själv och sin omgivning... men sen är detta upp till var och en... den som vill förstöra för sig själv gör ju det på eget bevåg... inget jag skulle kunna tvinga nån att göra eller inte göra... anser dock att alla ridklubbar och ridskolor skulle vara rökfria... för kan man inte hålla sig så korta stunder som när man är i stallet så tycker jag faktiskt inte att man har där och göra...:angel: :)
 
Sv: röka på hästryggen

Ordentliga argument:bow: ... Och jag håller med dig, när det gäller att ridskolor skall vara rökfria...
 
Senast ändrad:
Sv: röka på hästryggen

ALDRIG! Rökning skadar både människa och djur. Rökning och hästar hör inte ihop.
 
Sv: röka på hästryggen

Är lycklig exrökare sedan 15 dec. 2001, men innan dess rökte jag ytterst sällan i något hästsammanhang överhuvudtaget.

Jag tycker att det handlar mycket om respekt för djuren att avstå från att röka i närheten av dem. Precis som många har påpekat kan ju rökning bland hästar och i stallmiljöer skapa många farliga situationer- brand- och brännskaderisker naturligtvis, men också faran i att man inte håller samma koll på hästen/hästarna i och med att man ägnar sig åt att röka.

Jag tycker också att vi vuxna som ägnar oss åt hästar har en viktig uppgift som förebilder till alla hästintresserade barn och ungdomar.

Någon här skrev att han/hon tyckte att det var omgivningens problem om den stördes av att vissa personer röker till häst och rider utan hjälm.
Det tycker jag är ganska ansvarslöst tänkande.
Om du alltid endast rider omkring ensam ute i vildmarken är det möjligen att betrakta som enbart ditt eget problem att det är en säkerhetsrisk om du röker och att du riskerar att krossa skallen om du faller av och inte har hjälm, men oftast är det nog inte så det ser ut runt omkring oss när vi rider, och då finns alltid risken att du inspirerar andra att ta efter ditt beteende.
 
Sv: röka på hästryggen

Louise skrev:
va fan var det för svar?

ja du svarade på mitt inlägg om att jag röker på hästryggen,och mitt svar till dig är enkelt, det är ditt problem vad du anser är rätt/fel:)

/Arabizar
 
Sv: röka på hästryggen

Jag tycker det är dumt att röka när man rider och jag tycker inte man ska röka alls i stallet
(rökning hör inte hemma i stallet)
Jag tycker även absolut inte man ska röka i stallet om det är tort ute det kan ju hända en olycka om askan ramlar ner så att det fattar eld!!:eek: :eek:
 
Sv: röka på hästryggen

*knapplån*

Jag är själv rökare och skulle inte röka på hästryggen. Jag tycker det ser oproffsigt ut, det ser nonchalant och slarvigt ut och det ser definitivt inte djurvänligt ut. Och jag håller med den som sa att detta är en idrott, tänk er en maratonlöpare som springer och halar upp ett paket cigg ur fickan, eller en fotbollsspelare. Jag tycker vi skall vara rädda om våran sport och vara försiktiga med dess anseende. Så jäkla röksugen kan man bara inte bli att man bara MÅSTE röka på hästryggen. Och om detta är fallet, planera bättre.
 
Sv: röka på hästryggen

helt idiotiskt och helt onödigt, allt som har med rök att göra ska man inte göra i närheten av en häst eller ett stall.

Ser så jäkla fånigt ut 'ja, hej, jag är cool för jag röker när jag sitter på hästen'
 
Sv: röka på hästryggen

Sippus skrev:
Jag tycker det är dumt att röka när man rider och jag tycker inte man ska röka alls i stallet
(rökning hör inte hemma i stallet)
Jag tycker även absolut inte man ska röka i stallet om det är tort ute det kan ju hända en olycka om askan ramlar ner så att det fattar eld!!:eek: :eek:

var ser du att jag skrivit att jag röker i stallet???
har rökt i 20 år nu och aldrig skadat mina hästar med glöden/röken eller startat skogsbrand,eller eldat ner några stallbyggnader.

jag röker på mina ridturer kommer fortsätta göra det,vare sig det är passande eller ej eller vad folk anser är fult! jag är vuxen och gör mina egna val *basta* trött på alla pekpinnar om rätt och fel.
finns ingen lag som förbjuder rökning på hästryggen vad jag vet.

mvh Arabizar
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
ja du svarade på mitt inlägg om att jag röker på hästryggen,och mitt svar till dig är enkelt, det är ditt problem vad du anser är rätt/fel:)

/Arabizar
Ja, jag såg det nu! Det ber jag om ursäkt för faktiskt! Måste ha tryckt på fel knapp när jag skrev mitt inlägg, för det var verkligen inte riktat rakt till dig!! :( Det var bara rent allmänt.
Tyckte iof att du tog i lite väl, för nåt problem med det har jag inte!
Röker ju själv för 17, och kan inte säga hur många gånger jag sitter där på hästryggen och är röksugen! :crazy:
:p
 
Sv: röka på hästryggen

Arabizar skrev:
var ser du att jag skrivit att jag röker i stallet???
har rökt i 20 år nu och aldrig skadat mina hästar med glöden/röken eller startat skogsbrand,eller eldat ner några stallbyggnader.

jag röker på mina ridturer kommer fortsätta göra det,vare sig det är passande eller ej eller vad folk anser är fult! jag är vuxen och gör mina egna val *basta* trött på alla pekpinnar om rätt och fel.
finns ingen lag som förbjuder rökning på hästryggen vad jag vet.

mvh Arabizar

Hej! Jag tycker i alla fall att det är dumt att röka när man rider mm.
Men jag bestämer inte vad du gör!
Men än sak! Hur vet du att din häst inte blir skadad av röken när du röker?
Hur kan du veta det?:mad:
 
Sv: röka på hästryggen

Sippus skrev:
Hej! Jag tycker i alla fall att det är dumt att röka när man rider mm.
Men jag bestämer inte vad du gör!
Men än sak! Hur vet du att din häst inte blir skadad av röken när du röker?
Hur kan du veta det?:mad:


Nej det gör du inte,det är det som är så skönt med att vara vuxen:idea:

Svar på din fråga: Frisk,glad och välmående häst

/Arabizar
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 077
Kropp & Själ Om du är socialkonservativ? Kan en företrädare till KD röka på? Kan en SD gå på swingesclub Om du är emot kaptialet? Kan en...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: Dentaku
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 312
Senast: Sassy
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp