Bukefalos 28 år!

Roliga namnförslag sökes...

Sv: Roliga namnförslag sökes...

Våra bortgågna hundar hette:
Isa, hon var döpt efter en datadel.
Joy
Nu har vi en svart schäfertikvalp som vi har döpt till Assa - som låstillverkaren.
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Det absolut bästa, enligt mig, (dock ett hannamn) är ; Larsson! :D Tycker det är sååå coolt :banana:

Annars tycker jag Jesus, Satan, Snorre och Akilles är häftiga också!

Här finns 9290 hundnamn att skriva upp :d

Lycka till!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Bra ide´med hundnamnboken! :) Synd bara att du inte kom på den tidigare...Min mormor och morfar hade behövt den. De skaffade hund i sommras...En görcharmig, rufsig, kaxig och väldigt speciell och så döper de henne till "Bessie"...Hur fantasilöst och tråkigt är inte det!? :(
Nä, hon skulle ha ett mer karaktärsfast namn som Stina, Wilma, Flickan, Flisa, Ebba eller Wissla...såg det bland förslagen. Fint!
...Ett annat gräsligt namn på en hund i bekantskapskretsen är "Snuppen"...stackars hund! :crazy:
"Lillis" :smirk:
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Satine, agamemnon, kiara, rosett, ribbon, liselott
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

vi har en Super Sonic och en Mickey Blue Eyes, dock hanar
den förstnämnde har dock en syster vid namn Zelda (hela kullen är döpt efter spel)
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Dogges tik heter Rizzla, det tycker jag är coolt.
Sen gillar jag Isis och Hera, Vilda, Venus, Zoraya, Zorba, Anubis (satan), Ackvileja, Leia, Syra, Soda, Pixie.
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

*puttar upp*

Nu vill jag mest ha förslag på namn till hanar!

:D
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Cnaztra, Canaztra, Yatzi, Kiara, Wiona, Big Bertha=P:rofl:
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Vår hund heter Mythos som är ett grekiskt ölmärke, systemets sortimentkatalog är bra! :angel:

Annars gillar jag namn som: Dexter, Texas, Lotus, Leia, Bacardi, Rally, m.m.
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

*orkade inte läsa alla inlägg*

Harlekin
Venus
Domino
Darling
Demona
Cosy
Lazy
Jinx
Baccara
Chaka Khan
Contessa
Min favorit- Caribou.:love:
Callisto
Cartouche
Tingeling
Unique
Trolla
Caiolin
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roliga namnförslag sökes...

haha det heter min systers hund med fast hon stavas med J så Jissa men det uttalas likadant!
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Här kommer några namn.
Valter
Fabian
Vinna
Jissa
Mina
Egon
Tan (betyder eld på japanska)
Svärfar
Prosten
Cash
Pölsa
Plura
Sparrow
Favoritnammnet VILDA
Respekt
Polly
Pang
Vackra
Pullver
Passion
Vilja
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Hej vad roligt det låter med en sådan bok :) jag har däremot varit ganska kreativ i mina hund val.
nu har jag en jackrussell som heter Wilja och en jackrussell+tax som heter Wissla, när jag var mindre hade vi två taxar
som hette Hippo och Kit (utalades Kate och dom kallades Tim och Kippen när dom inte ställdes ut eftersom det var hanar)
Vi hade också en stor jakthund som hette Jacky.
Dessa är mina förslag: Wilja, Wissla, Jacky, Wilda, Wanilj, Kruzzidull, Ruzzin, Telma, Tassa, Jaga, Doris Day, Brownie, Dami (uttalas som det stavas), Cevelina, Ambra, Carizma, Caddy, Candy, Corea, Tolli, Zilfer, Indy, Tibbie, Doll, Wine.
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Han förslag: Ceasar, Brighton (min favorit!), Agathon, Mr. T, Alfonse, Kronprinsen, White Prince, Bas, Rally.
 
Sv: Roliga namnförslag sökes...

Sambon nämnde ett par namn. inte tuffa, men kanske lite humor i det hela...

1.) Snoppen (tänk när man är ute och går några kompisar och sen blir man kissnödig och ska smita in i buskarna och säger: Kan någon hålla Snoppen medan jag kissar.)

2.) Gissa ("vad heter hunden?" "Gissa." "men kom igen nu... vad heter den?" osv

3.) Spring (hunden sliter sig (gud förbjude, men det händer) och sätter efter en oskyldig joggare. som lite panikslaget ökar takten efter att han ser dej komma rännandes efter hunden och skriker "Spring!" )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 105
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 110
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 898
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 544
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp