Roliga ord från dom lite "okunniga".

appropå att jag har skadad häst som promeneras vid han så har jag fått höra många gånger att " det ser så roligt ut när de bara hår ut och går med en häst!" och " för varför skulle man vilja ut och GÅ med en häst??"
Personen i fråga har hund, men jag börjar tvivla på ett den någonsin får en promenad....:grin:
Påminner mig om alla tråkiga kommentarer jag fått när jag promenerat med unghäst som bara är insutten. Brukar promenera med sadel och träns på i ca 40 min och folk man möter frågar alltid varför jag inte hoppat upp på hästen istället, sen skrattar dom.
 
Var på Irland på ridläger för nån vecka sen. Första riddagen: ridläraren står och snackar om att vi ska gå och hämta grimmor och hämta hästarna i hagen. När hon snackat klart säger en av tjejerna: "Vad då huvudfärger, vad är det?" lite tyst till mig. Tog en liten stund innan jag fattade vad hon menade. Headcollars (grimmor) såklart! Lät ju ändå lite som Head colours när man tänkte efter.
 
Påminner mig om alla tråkiga kommentarer jag fått när jag promenerat med unghäst som bara är insutten. Brukar promenera med sadel och träns på i ca 40 min och folk man möter frågar alltid varför jag inte hoppat upp på hästen istället, sen skrattar dom.


Ja har fått många såna med, grannarna borde komma ihåg efter att ha fått hör att hästen är skadad varje dag, men påminner ändå varje gång om att meningen är att man ska sitta ovanpå. :grin:

Men en kille på jobbet brukar fråga hur min andra hälft mår, och menar då självklart hästen. Det är så rart, han har förstått prioriteringen hos en hästtjej! :D
 
Man får lite konstiga blickar när man säger att man ska åka med sin häst på ridläger som vuxen. Icke hästkunniga har t.ex. sagt att det trodde jag bara var barn som gjorde, går du på ridläger fast du är vuxen, är det inte på tiden att växa upp och släppa barnintresset, är det inte bara med ponnies man gör det o.s.v.Blir lite tröttsamt i längden. Så för att slippa kommentarer av dylikt slag så säger jag numera att jag ska på kurs med övernattning så vill gärna ha ledigt mellan vissa datum på jobbet. Kurs är tydligen väldigt vuxet och ses som helt naturligt. Dem vet väl inte att ridläger är det roligaste som finns. :)

Jag säger träningsläger. Det fattar folk :)
 
Min bonusmamma hittade ett släp hon tyckte såg konstigt ut när vi var ute och körde. Jag förklarade att det var ett gammalt 'en och en halv hästars släp'.

Efter två minuter av tystnad fick jag följdfrågan "hur transporterar man halva hästen?"
 
Min pojkvän skröt om att han lärt sig så många hästtermer så jag frågade honom vilken ras mitt halvblod hade, han gissade på "Ponny" "Hingst" "vallack" och "fux" Innan han gav upp. Han kunde ju ändå endel ord ;)

Sen har han berättat för alla sina vänner att jag har en häst som jag måste åka till VARJE DAG. Sjukt va? :D
 
Min mamma läste hästböcker för mig så läste hon alltid skäck som "skräck". Det satte sig i huvudet på henne och hon läste fel många gånger.
 
Min bonusmamma hittade ett släp hon tyckte såg konstigt ut när vi var ute och körde. Jag förklarade att det var ett gammalt 'en och en halv hästars släp'.

Efter två minuter av tystnad fick jag följdfrågan "hur transporterar man halva hästen?"
Jag fattar inte heller denna =D
Vad är ett gammal ett och ett halvt häst släp?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 102
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp