Roliga saker som barn säger

Vi var till affären idag och sonen var så himla grinig inne i affären. Det var liksom småtjafs hela tiden och när vi kom ut i bilen igen så utspelade sig följande dialog:
Jag: ”Nu åker vi hem.”
Sonen: ”Nej mamma, jag vill åka vidare!”
Jag: ”Fast jag har ingen lust att åka till någon mer affär om du ska vara grinig. Då lär du slipa på din attityd och vara lite snäll och trevlig!”
Sonen blängde tyst på mig, ut genom fönstret och sedan tillbaka på mig igen.
Sonen: ”Vi åker hem mamma.”

😅🤣
 
Vi var till affären idag och sonen var så himla grinig inne i affären. Det var liksom småtjafs hela tiden och när vi kom ut i bilen igen så utspelade sig följande dialog:
Jag: ”Nu åker vi hem.”
Sonen: ”Nej mamma, jag vill åka vidare!”
Jag: ”Fast jag har ingen lust att åka till någon mer affär om du ska vara grinig. Då lär du slipa på din attityd och vara lite snäll och trevlig!”
Sonen blängde tyst på mig, ut genom fönstret och sedan tillbaka på mig igen.
Sonen: ”Vi åker hem mamma.”

😅🤣
En morgon här i veckan blev sonen arg på mig för att jag inte visste varför snön glittrade. De är så gulliga emellanåt 😂❤️
 
Vi var till affären idag och sonen var så himla grinig inne i affären. Det var liksom småtjafs hela tiden och när vi kom ut i bilen igen så utspelade sig följande dialog:
Jag: ”Nu åker vi hem.”
Sonen: ”Nej mamma, jag vill åka vidare!”
Jag: ”Fast jag har ingen lust att åka till någon mer affär om du ska vara grinig. Då lär du slipa på din attityd och vara lite snäll och trevlig!”
Sonen blängde tyst på mig, ut genom fönstret och sedan tillbaka på mig igen.
Sonen: ”Vi åker hem mamma.”

😅🤣
Ärligt svar ändå :D
 
Nattar barn. H (3 år) försöker tvångskrama S (3 år). S skriker nej. H: ”jag vill gosa med S!” Jag: ”det är fint att du vill det men S vill inte just nu och det får han bestämma själv. Du får gärna gosa med mamma istället”. H: ”Neeej, jag vill inte gosa med nån STOR” 😅.
 
Vi nattar sju- och treåring samtidigt nu för tiden. Först läser vi en bok anpassad för treåringen, sedan en för sjuåringen där vi just nu håller på med hela Harry Potter-serien. Efter treåringens bok utspelar sig alltid samma konversation:
Treåring - Kerri Pottler!
Sjuåring- HARRY POTTER. Kan du säga Harry?
Treåring- Harry.
Sjuåring- Kan du säga Potter?
Treåring- Potter.
Sjuåring- Och nu hela, Harry Potter.
Treåring- Kerri Pottler!

Sjuåringen är så pedagogisk och har sådant tålamod och treåringen är bara så glad 😄
 
Vi nattar sju- och treåring samtidigt nu för tiden. Först läser vi en bok anpassad för treåringen, sedan en för sjuåringen där vi just nu håller på med hela Harry Potter-serien. Efter treåringens bok utspelar sig alltid samma konversation:
Treåring - Kerri Pottler!
Sjuåring- HARRY POTTER. Kan du säga Harry?
Treåring- Harry.
Sjuåring- Kan du säga Potter?
Treåring- Potter.
Sjuåring- Och nu hela, Harry Potter.
Treåring- Kerri Pottler!

Sjuåringen är så pedagogisk och har sådant tålamod och treåringen är bara så glad 😄

Bra gjort av din treåring att kunna säga Harry ändå, det borde han lära min treåring som heter Harry men kallar sig ”Hajja” eller eventuellt ”Hajja-y” när han poängterar att han har ett y i namnet.
 
Jag när jag var ca 4 år, vi hade nyss flyttat till hus och jag kom springandes till mamma och förskräckt talade om att "fågeln vingar på vingen :eek:"

Mamma = :confused:

Visade sig att under min upptäcktsfärd, hade jag öppnat dörren till en alkov och därinne satt en uppstoppad uggla vars vingar fladdrade till lite av luftdraget när jag öppnade dörren.

Inget jag minns själv, men mamma tycker det är väldigt roligt att påminna mig om fågeln som vingar på vingen :D
 
Dottern satte blöja på sin docka och sen öppnade hon en binda.
"Vad ska du göra med den?" undrade jag.
"Jag är mamma nu, då behöver jag sån." sa hon och satte den på sin tröja - rakt över brösten :D.

Tror inte jag haft den där nån gång :confused::p.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
579
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp