Roliga saker som barn säger

Mina treåringar säger så roliga saker hela tiden nu. Häromdagen stod de vid sin lilla julgran och jag överhörde följande konversation:
H: ”du har en T-shirt”
S: ”ja jag har t-shirt”
H: ”jag har också t-shirt”
S: ”Dansa?”
H: ”Ja!”
Sen tog de varandra i handen och hoppade runt granen medan H sjöng ”nu är julen här! Nu är julen här!”
 
Min snart 2 åring satt vid matbordet efter middagen och åt lite russin som lördagsgodis. Min 4,5 åring frågade henne
- Kan jag få ett?
Och 2 åringen räcker snällt fram ett mot henne (med en mycket kladdig hand) och 4,5 åringen svarade med rynkad näsa
- Inte just det. Och tog ett annat på bordet som den lille inte pillat på än
 
7 åringen var hos tandläkaren igår för ett prova-på tillfälle inför att laga en tand. 2 åringen var med och väldigt engagerad i all information. När sonen blev klar och jag sa grymt jobbat så kom kommentaren "duktig tjej" från lillasystern och brorsan fick även en kram. Det är inte lätt med tjej och kille när man är liten :rofl:

(Duktig tjej är dessutom ingenting jag använder)
 
7 åringen var hos tandläkaren igår för ett prova-på tillfälle inför att laga en tand. 2 åringen var med och väldigt engagerad i all information. När sonen blev klar och jag sa grymt jobbat så kom kommentaren "duktig tjej" från lillasystern och brorsan fick även en kram. Det är inte lätt med tjej och kille när man är liten :rofl:

(Duktig tjej är dessutom ingenting jag använder)
Låter som något man säger till en hund/häst, kan hon ha snappat upp det på så sätt?
 
Färgar utväxten varav följande konversation med en tvååring utspelades :
Hon: "gör du mamma?"
Jag : "färgar håret"
Hon: "mamma sylt håret"
Jag: "är det sylt i mammas hår?"
Hon:" ja, äta sylt. Inte håret"
Jag: "Det är hårfärg i mammas hår"
Hon tittar skeptisk och ser fundersam ut när hon säger "nä håljpl sylt!" (Nej hårfärg sylt)

Så jag har väl sylt i håret då som avslut på julafton :rofl:
 
Klockan är 15:02 och barnen sitter bänkade i soffan. De har fått höra hela dagen att efter Kalle ska vi öppna julklapparna. Nu är det dags för David Batra att tända ljuset.

6-åringen: ”Är det han som är Kalle?”

:D :D

Men sen satt faktiskt alla barn och både tittade och gillade!
 
Tror jag måste fixa fötterna snart ..

Yngsta stod å klappa på mina tår när jag satt med morgonkaffet i soffan. Jag säger,

-"Ser du på mammas fötter?

Mini ser upp mot mig med ett olyckligt uttryck i ansiktet...och säger,.

-"Ja, Stackars dig, och klappar mig försiktigt på ena foten

😆🙈
 
Fyraåringens vassaste hot sedan ett tag tillbaka när han blir arg på mig:
"annars kommer jag flytta hemifrån när jag blir vuxen och då kan du inte pussa på mig varje dag!"
Som förälder där min äldsta lite smygande har börjat flytta hemifrån, kan jag säga att det är ett mycket bra och reellt hot hen har kommit på.
Jag saknar att pussa min stora lille pojke varje dag :love: . Fast matkostnaden har minskat drastiskt, så det finns fördelar också :up:.
 
Som förälder där min äldsta lite smygande har börjat flytta hemifrån, kan jag säga att det är ett mycket bra och reellt hot hen har kommit på.
Jag saknar att pussa min stora lille pojke varje dag :love: . Fast matkostnaden har minskat drastiskt, så det finns fördelar också :up:.
Haha, här är hotet ibland att ”annars kommer jag aldrig flytta hemifrån”. Det känns inte heller helt bra 😂
 
Som förälder där min äldsta lite smygande har börjat flytta hemifrån, kan jag säga att det är ett mycket bra och reellt hot hen har kommit på.
Jag saknar att pussa min stora lille pojke varje dag :love: . Fast matkostnaden har minskat drastiskt, så det finns fördelar också :up:.

Kan tänka mig det! Redan om 10 år lär den där supergosiga kinden vara fjunig och ovillig till pussar:nailbiting:
Angående matkostnader så lär det bli en brutal skillnad på matkontot när de sedan flyttar ut, vi har 3 pojkar väldigt tätt i ålder, bävar för tonåren 🙈
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
626
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 100
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 725
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp