Bukefalos 28 år!

Roligt som barn säger

Sv: Roligt som barn säger

Haha, något svar blev det aldrig. Unge herrn var inte ett dugg intresserad av någon förklaring, utan trampade raskt därifrån efter att ha konstaterat att han inte förstod :D. Jag får återkomma med svar när han tar upp ämnet nästa gång!
 
Sv: Roligt som barn säger

knapp

I somras var min syster och hennes två söner (då 2,5 och 1 år gamla) och hälsade på.
Den äldsta hade då kommit på exakt hur mycket han faktiskt älskar sin lilla snopp, den där snoppen fanns liksom alltid där och man kan leka med den i både vått och torrt! :love:
Och sen efter en dag på stan så sätter vi oss på ett café, äldsta systersonen äter upp kakan och blir lite uttråkad, och ja, då ska handen ner innanför byxan. ;)
Min syster säger då "Men gubben, så ska man inte göra! Det är inte trevligt när små pojkar gör så när man är på café", får det någon effekt? Nej. Han sitter där med ett förnöjt leende och handen innanför byxorna. Efter en lång dag på stan med dom små har inte min syster mycket tålamod kvar och utbrister efter en stund "Om du inte slutar så biter moster av snoppen på dig! Och då har du ingen snopp kvar!".
Och tro det eller ej, men handen åker upp ur byxorna! :eek:


Någon vecka senare är jag och äldsta systersonen på Ikea, han står glatt upp i vagnen och sjunger och pratar, hur glad som helst! :love:
En stund senare skriker han (överlyckligt) ut över hela ikea: "KA DU BIIITA NOPPEN?! BIITA I NOPPEN NU! AJ AJ, NU KOMMER DU Å BITEJ I NOPPEN!! JAG VILL BITA I NOPPEN!!". :o

Jag är nästan förvånad över att socialstyrelsen inte stod vid kassorna och väntade på mig, jag vågar knappt föreställa mig vad folk trodde när dom hörde honom ta ton :o
 
Sv: Roligt som barn säger

kl


"Maria, jag kan inte äta blodpudding...
- nähä?
- nä, om jag gör det, så kommer min mage bli arg på mig förstår du..
- Jaha?
- Ja, och då kommer den jaga mig hela dagen...så jag kan inte äta blodpuddingen förstår du. även om jag hemskt gärna vill!
- aha....
 
Sv: Roligt som barn säger

"Vet du, min pappa, han är bra på att jobba.. och städa toaletten.
Mamma, hon är bra på..tja hon är med bra på att städa toaletten."

:p
 
Sv: Roligt som barn säger

"-Känn Pappa, jag är kall om kinderna. Men varm på pannan.

-Kan jag vara på dagis när jag är varm på pannan Pappa, eller är jag sjuk?

-Jag är nog sjuk pappa. Jag kan inte vara på dagis idag.

Pappan känner på pannan som han inte tycker känns så varm.

-Nej Hilma, du är inte sjuk. Du kan vara på dagis idag.

-Jag är visst sjuk. Varm på pannan och måste vara hemma.

-Hilma, du är inte sjuk. Jag vet, jag är doktor. (Sista terminen)

-Nej. Mamma är doktor. Du jobbar bara lite extra."


:D
 
Sv: Roligt som barn säger

Kl, den här tråden är ju bara för härlig!

Jag passade min systerson (som då var 5år) för något år sedan och passade på att fråga honom om jag inte kunde få en kattunge från dom (någon av ladugårdskatterna får kattungar nästan varje år) när jag och min sambo flyttade till hus.

Systersonen tittade då på mig och sa sakligt: "nej det kan du inte för Pelle är kastrerad" :idea:

Jag fick släta över okunskap om Pelles kastration med att det kanske kommer någon annan katt och hälsar på.

Systersonen funderar också mycket på döden, när han var 4år avled hans farmor. Min syster förklarade för sin son att farmor nu var i himmelen hos farfar (som dött flera år innan systersonen föddes).
Då säger lillkillen: "jag vill också dö mamma"
:eek: min syster stirrar på honom förskräckt och undrar varför
"för jag vill också träffa farfar!" :love:
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*
Älskar roliga barnhistorier...
För många år sedan var min dåvarande sambos lillebror,A, väl sådär fyra år ungefär och föräldrarna hade hingststation. En av kunderna hade alltid en massa skrock och vidskepelse för sig och bl a skulle stoet stå med bakdelen i söderläge när hingsten betäckte "för då blev det stoföl"...:confused:
När han stod där och knuffade på märren för att ställa upp henne rätt så kliver A fram tittar upp på mannen, skakar på huvudet och säger snusförnuftigt:
"Begriper du inte att det beror på spermierna!!"

Samma lille kille sitter och leker en dag när en mkt pryd man kommer med sitt sto. Hans barn får absolut inte titta när det betäcks, och han förfasar sig över att A får vara med. I samma ögonblick som hingsten hoppar upp skriker A:
"Barbords kanon ut!! EEELLLD!!!" En fras han lärt sig på någon sjörövarfilm på TV. Vi nästan dog...

Det där med att ha hingst, och andra djur, hemma har gett barnen i familjen en naturlig förståelse tidigt för hur nytt liv blir till. Min dotter har varit med och sett både betäckningar och fölningar sen hon var liten, varpå följande diskussion utspelade sig när hon var kanske tre-fyra år:
"Mamma hur kommer fölet in i mammans mage?"
"Det vet du ju. Hingsten sprutar ju in små frön i stoet som blir ett föl..."
"Jaha... Jaja..."(Detta vet hon ju redan, ska liksom bara få det bekräftat) "Men kattungar då?"
"På samma vis, det har du ju också sett..."
"Jaha, men bebisar då?"[/I]"På samma vis..."
Men då protesterar dottern högljutt: "Åh nej mamma!! Nu tror jag du ljuger!!":bump::rofl::banana:
 
Sv: Ännu mer barnkommentarer.

Jag kommer inte på nått som nån annan har sagt så får bjuda på lika kommentarer som jag själv lyckades med då jag var liten..

Då ridhuset här i byn var på väg att byggas så sa jag "Jag vill LIDA på LIDHUSET!"

Jag och min familj var någonstans, tror det var på en finlandsbåt så kom det förbi några punkare - killar med tuppkam och då rycker jag i min pappa och säger "Kolla Lejongubbar!"

Hamburger resturang, ålder liten, mamma och pappa tar en lättöl,
Jag: Dricker ni öl?
Mamma: Det är bara lättöl
Jag: (skriker så det hörs över hela resturangen) Dricker ni TOALETT ÖL?

Hade väl troligast fått lära mig att om man drack öl så fick man inte köra bil!
 
Sv: Roligt som barn säger

Har en kul historia till om min dotter. Hoppas att hon inte läser detta då hon är i värsta pinsamma tonåren nu...
Ett av farfars shettisston hade fölat och min dotter och han var med på fölningen. Hon var ungefär 2 1/2 år gammal då. När fölet var fött reste inte stoet sig genast utan låg bara och tittade på sin förstfödda varpå farfar säger till hästen:
"Du får väl slicka henne ren nu..."
Knappt hinner han avsluta meningen förrän barnbarnet utan tvekan kastar sig ner på knä och sträcker ut tungan mot fölungen! Har farfar sagt något så är det lag - något som håller i sig fortfarande. Farfar vet bäst när det gäller hästar...:bow:
 
Sv: Roligt som barn säger

Underbar tråd :love: ska vid tillfälle läsa igenom HELA och inte bara delar.

Systersonen 3 år blev upprörd när han busade med sina kusiner och skrek "SRUTA, SRUTA". Det tog ett tag innan jag förstod att han menade SLUTA. Han har precis lärt sig säga R. Innan var det L på varje ställe det skulle vara R. Nu är det R överallt, även där det fortfarande ska vara L :D
 
Sv: Roligt som barn säger

Åh vilken kul tråd :rofl:

Kan delge följande anekdot;

Var i lilla centrumet med barnen. Jag säger att vi måste gå till systemet och handla ett par flaskor vin. Dottern blir sur;
- Åhh varför måååste vi... jag oorkar inte!!

Jo, minsann säger jag lite irriterat, nu går vi dit.

Varpå dottern skriker, HÖGT, så ALLA förbipasserande hör;
- Ni bara dricker och dricker, hur mycket vin ska ni dricka egentligen??! Ni ska alltid handla vin och vin och vin.

:o
 
Sv: Roligt som barn säger

*kl*


Samma lille kille sitter och leker en dag när en mkt pryd man kommer med sitt sto. Hans barn får absolut inte titta när det betäcks, och han förfasar sig över att A får vara med. I samma ögonblick som hingsten hoppar upp skriker A:
"Barbords kanon ut!! EEELLLD!!!" En fras han lärt sig på någon sjörövarfilm på TV. Vi nästan dog...

:

:rofl::rofl::rofl: Nu ramla jag nästan av stolen :rofl:
 
Sv: Roligt som barn säger

Helt underbar tråd! :bow:

Måste berätta en historia från när jag själv var liten, 3-4 år kanske?
Jag brukade i alla fall alltid få flingor till frukost, och kallade därmed just flingor för frukost.
Klockan var sådär 4-5 på eftermiddagen när jag och mamma gick till affären och skulle handla, samma affär som min farmor då jobbade i. När vi kom till avdelningen med flingor skrek jag högt och bedrövat;
- MAMMA, JAG VILL HA FRUKOST!!
Mamma skämdes ganska rejält och farmor blev lite orolig :D
 
Sv: Roligt som barn säger

Min 6-åriga son igår:

Sonen: Mamma, kan vi åka till morfar?
Jag: Nej, han är inte hemma - han är i Estland.
Sonen funderar en stund och säger sen; Finns det hästar där?
Jag: ??? (vadan den frågan liksom)
Sonen; Ja, finns det hästar i Hästland?
Jag: :rofl:

--------
Idag var sonen hos tandläkaren och hon frågar då om det dricks läsk och äts godis osv ofta varpå jag säger att det händer då och då men inte så särskilt ofta, varpå lillasyster 3 år som var med säger;
Ja, men pappa köper glass och godis till oss varje dag och sen dricker vi en massa läsk på hockeyn (som sonen går på). :o

Det stämmer ju naturligtvis inte men det kändes lite pinsamt.
 
Sv: Roligt som barn säger

Sonen våran ca 2 ½ år var inne hos fåren häromdagen och kom ut skitlycklig. :love:
Han hittade blåbär inne hos fåren. :eek:
Jag fick snabbt frågat om han hade smakat på "blåbären", det hade han inte gjort som tur var. :o
 
Sv: Roligt som barn säger

På mitt dagis säger vi veckodagarna på svenska engelska och samiska vid varje samling.
I morse var det samma ritual, och så kollade vi vem som hade namnsdag. Det var gertrud.
Då sa en pojke på 4 år:
Jag känner en Gertrud, men jag vet inte hur man säger det på samiska...

Gulligt!

* Jenny *
 
Sv: Roligt som barn säger

Jag jobbade på en ponnyridning i julas där jag fick höra en hel del gulliga kommentarer och uttalanden från barn. En situation jag minns är när jag ledde en liten tjej på ett russ. Vi gick förbi en hage med minishettisar samt en pytteliten miniatyrhäst, varpå tjejen säger: Titta kalvar! Nej säger jag det är vuxna hästar, men dom är väldigt små för de är en speciell ras. Och hästens barn heter föl, det är kossorna som får kalvar. Tjejen säger då oberörd av min kommentar, när kalvarna är vuxna blir dom jättestora så man kan rida på dom, som på den här och pekar på lilla russet hon rider. Tyckte det var gulligt :p

Jag ledde en liten kille på samma russ och frågade om han gillade hästar, om han var en hästkille eller kanske en sportkille. Grabben tittade allvarligt på mig ett tag, sen sa han: "jag är en vanlig männsika".

kom på en till: jag var i fjällen för ett tag sen , och ett par yngre barn leker på en snöhög. Plötsligt skriker en tjej, fem år kanske "du ditt ASSHOLE!" till en kompis. vart lär sig små barn så fula ord? lät grymt kul iaf :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roligt som barn säger

*kl*

Min systerdotter kom in i ladugården som fanns på gården där vi hyrde stuga när jag var liten, vid tillfället var hon väl runt 3 år. Plötsligt utbrister hon förtvivlat: "-Pappa,pappa va gör pojken med koens hue" :D Bondens son höll på att sätta fast en ko i sin halsrem och den stackars flickan trodde väl att han höll på att strypa kossan eller något :rofl:

En annan rolig händelse är från ridskolan då min lilla elev A, 6-7 år gammal, får syn på snoppen på en av ponnierna. Först utbrister hon till pappa "-Pappa, vad är det :eek:" Funderar sedan en stund och säger sen "-En sån har ju du också pappa!:idea:". Snacka om att den stackars pappan rodnade och jag fnissade gott hehe.

Angående roliga uttal så kunde min bror inte säga ord som började på "s" innan, så om han skulle säga "soffa" så blev det i stället "S Foffa" :D
Det rättade dock till sig sen ;)

Systerdottern ersatte alla u med y, så tupp blev typp osv. Lite roligt är att min brorsdotter gjorde tvärtom han bytte ut y mot u så mygg blev mugg :rofl:
Anar ett släktdrag...Samma brorson sa också leverpasta i stället för leverpastej.
 
Sv: Roligt som barn säger

YorkWann, Det är så SJUKT roligt att rulla ner för backen! För när man rullat klart, så rullar ögonen inne i huvudet en liten stund till!


*********************

- Känner du kärleken, Oskar?
-Ja, särskilt när Ella är här.
-Jag med.

********************

Vet du, den där tandfen alltså.. Hon måste ju ha miljoner miljoners tänder. Vad GÖR hon med alla?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 168
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Det är inte ritande av bilar eller könspromonen som styr hur barn beter sig. Över 50% av beteendet sitter i generna och man måste också...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 824
Senast: trofé
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 700
Senast: julgrisen
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 227
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp