Bukefalos 28 år!

Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Lånerottis fick prova fejksele á grimma :D

tsl6.jpg


tsl2.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

Vi har återigen varit ute och vänstervarvat nere i Tvååker, denna gången var det Lottas tur. Hon är aldrig utställd tidigare, så vi hade inga stora förhoppningar eftersom hon dessutom går i Bruksklass.
Första dagen vann hon bruksklassen, dock höll domaren på CK eftersom han ville ha henne lite högre.
Andra dagen vann hon bruksklassen och fick CK, placera sig som 2:A Bästa Tik och fick sitt första CERT! :bump:
Domarna båda dagarna var jätte hårda och kastade ut många med Sufficient, Good och VG, Första dagen var det enbart 3 som fick CK. Andra dagen kastade han ut alla hanar och 5 tikar fick CK.

img_6374.jpg

img_6389.jpg

img_6623.jpg


Är det någon här som skall till Raspecialen i Kristinehamn i sept?
 
Sv: Rottweiler!!

*lånar knapp*

Oj nu va det längesen man skrev nått här ^^
Har inte alls blivit allt som jag planerat denna sommar!
Hade planerat utställningar till höger å vänster, men pengarna räckte inte riktigt till

jajja sånt är livet

Idag har vi iaf vare på en långpromenad
Lite bilder

Pombah:
dsc00943_502631709606ee28fc000011.jpg

dsc00925_5026306bddf2b3109b00003d.jpg

bild
bild


Paprika:
dsc00957_50263298ddf2b3164200004f.jpg

dsc00861_502632f8e087c35759000031.jpg

bild
bild

Båda:
dsc00942_50263145ddf2b36c6b0000e0.jpg

dsc00950_502631f0e087c35b6100001a.jpg

dsc00914_50262f609606ee6c830000d9.jpg

dsc00910_50262f089606ee764b0000ae.jpg

dsc00876_50262c649606ee0e35000037.jpg

dsc00874_50262c35ddf2b3772f00004a.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

Någon som ska på utställningen i Kristinehamn den 8 september?

Vi har anmält men vill inte visa, sist gick det katastrof då jag blev så nervös så jag glömde bort att andas:angel:
Så om någon ska dit och vill visa våran så blir jag super glad!!:D
 
Sv: Rottweiler!!

*kl*

Liten uppdatering från oss... Dana och jag har varit ute och tävlat lite rallylydnad, så nu kan hon även titulera sig RLD N :bump:

_DSC3718.JPG


Däremot går det trögt med utställningarna, hon har två cert men det tredje sitter hårt åt. Första gången hon stod för championatet fick hon excellent och vann klassen men utan ck... Och andra gången fick hon Vg... Nu har vi anmält till en utställning till, och går det inte bra där så tror jag att vi lägger ner allt som har med utställningar att göra.

_DSC2631.JPG


Visst, ingen utställningsmodell kanske, men ett VG tycker jag är lite snålt iaf.
 
Sv: Rottweiler!!

Har ni båda certen från SKK eller är ett från SBK?
För jag upplever att det är hårdare att få cert på SBK utställning, vet flera hundar (ägarna;) ) som kämpar med certen hos SBK.
 
Sv: Rottweiler!!

Båda certen är på SBK. Har missat en gång hos vardera... Det är ju skönt i och för sig att slippa panikjaga det där SBK-certet, men det vore ju kul att få det sista nån gång, trots att man inte är nån kändis.
 
Sv: Rottweiler!!

Grattis!! Vad roligt!!

Zolo och jag ska också ta och prova på rallylydnad någon gång men än så länge är det nog med lydnad och bruks för mig, hinner knappt med det :)

Under ras-mästerskapet i bruks fick vi äntligen vår uppflyttning till högre klass! Som vi har kämpat :P

Nu satsar vi på högre och elit spår under 2013, lkl 3 i höst och lkl elit och lydnadshampionat nästa år :) Kanske ett vänstervarv eller två om vi har tid ;)

20120815-085118.jpg


Zolo - rasmästare i lägreklass spår :)
 
Sv: Rottweiler!!

Grattis själva!
Vi la ju ner brukstävlandet då vi aldrig fick till lydnaden, Dana "dog" efter några moment och vi hittade aldrig nåt sätt att motivera henne där, i rallylydnaden är det ju skillnad för då får man vara mycket roligare inne på plan :)

Prinsessan kräver nämligen uppmuntran under tiden, det är inte som i bevakningen där själva arbetet och att eventuellt hitta någon är belöning nog.

Bevakning är ju hennes huvudsakliga uppgift, hon är ute och "krigar" med husse och om det bara dyker upp nån tävling på rimligt avstånd ska de prova att tävla bevakning också. Hon kommer kanske inte att glänsa i lydnaden men hon är ruskigt bra på patrullering :d
 
Sv: Rottweiler!!

Pombah blir allt mer lik sin far =)

Visst blir han det? :)
Det va min största önskan när jag skaffade han ^^ men såklart hade jag älskat han minst lika mkt även ifall han inte hade blivit lik far sin ^^


*"KL"*

Den 8/9 ska vi äntligen göra MH:t för Pombah oxå! :) skönt att ha "allt" klart.

Å Paprikas röntgen blir även den i september :) Spännande att se resultaten :D
 
Sv: Rottweiler!!

Visst blir han det? :)
Det va min största önskan när jag skaffade han ^^ men såklart hade jag älskat han minst lika mkt även ifall han inte hade blivit lik far sin ^^


*"KL"*

Den 8/9 ska vi äntligen göra MH:t för Pombah oxå! :) skönt att ha "allt" klart.

Å Paprikas röntgen blir även den i september :) Spännande att se resultaten :D

Utan tvekan! Det såg jag med en gång att han är lik honom, riktigt kul för han kommer bli (är) snygg ;)
 
Sv: Rottweiler!!

Här kommer lite bilder på mina dårar =)

Alice 8 månader
alice11.jpg

alice31.jpg


Lotta (Mamma till Alice)
lotta-11.jpg


Nova
nova31.jpg

nova-11.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Rottweiler!!

*kl*

Kanske dags att ge upp hoppet om championatet nu... Ställde idag, fyra tikar i bruksklass varav två stod för championat - en av dem Dana då. De två fick VG, de andra två G! Visst är det kul att domaren använder hela skalan, men när ingenting i kritiken motiverar ett VG så blir man lite besviken.
Dana vann klassen i alla fall, vad man nu har för glädje av det?!
 
Sv: Rottweiler!!

Idag ställde vi ut Turbo på rasspecialen i Kristinehamn!
Han fick excellent, 1:a i konkurrensklassen med CK, sen kom han 3:a i Bhkl.
Vi är verkligen super nöjda! Vi fick många fina kommentarer så jag svävar runt på moln!:love:

Var ett jätte trevligt par från Norge som hjälpte oss, då varken jag eller sambon är så insatta i utställning. Stort tack till dem!:D

Tyvärr var det några sura miner bland utställarna, en kille blev så arg så domaren skulle tillkalla Polis om han inte lämnade området.

Men det var trevligt! många fina rottisar och trevligt folk!:)
 
Sv: Rottweiler!!

Grattis!! Sa ju att det skulle gå bra!

Jag vet tragiskt nog vem killen är. Ännu värre är att han har en av mina uppfödningar. Nej jag sålde inte till honom, utan de förra ägarna omplacerade valpen till honom.. Finner inga ord..
 
Sv: Rottweiler!!

:
Grattis!! Sa ju att det skulle gå bra!

Jag vet tragiskt nog vem killen är. Ännu värre är att han har en av mina uppfödningar. Nej jag sålde inte till honom, utan de förra ägarna omplacerade valpen till honom.. Finner inga ord..

Tack!:D Det gick mycket bättre, men jag gjorde några misstag:angel:
Nu väntar vi nog med att ställa ut honom tills nästa år, domaren tyckte att han var lite lös fram (tyckte även domaren som bedömde honom förra gången). Hur kan man muskla upp frampartiet?

Tyvärr så stämmer det:( han slog även till hunden och hade i försvar att "jag är faktiskt irriterad" jag tror att killen som vann med sin hane i Bhkl Sa till honom att det är inte hundens fel, det är ditt. Jag vet inte vad som hände efter det då det var våran tur. Hoppas allt löser sig!!
 
Sv: Rottweiler!!

Vi gjorde MH på Pombah igår! :)
Älskar att åka på MH! det är så intressant att se andras hundar å se hur alla reagerar på allt :)
Nu stannade jag visserligen inte kvar å kollade på alla, men det va en hund före oss som vi kikade på :)

Pombah skötte sig riktigt bra tkr jag.
han har ju haft lite problem med karlar tidigare, och jag var väl mest nervös över hur han skulle vara mot testledaren eftersom han va en karl.
Men han va så duktig så, va dock inte jätteintresserad av vad han skulle göra utan ville mest lukta i gräset ^^

Hade en som filmade alla moment ... men vet inte om jag vill visa ^^ inte pga hunden, utan för att jag såg ut som en nedrans mupp under ALLA moment xD
så vi får se om jag laddar upp dom lite senare, är inte hemma nu heller för den delen så kan inte ladda upp dom nu heller :P
 
Sv: Rottweiler!!

Men fy så tragiskt :(.

Minerva: Lite siffror skulle vara på sin plats! ;), kul att det gick bra med karln, jag och Flinga gör MH den 22/9!! Så spännande :D.
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
582
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 254
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 897
Senast: Therese1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp