Bukefalos 28 år!

Rottweiler!!

Sv: Rottweiler!!

Ja.. Jag har nu pratat med människan.. Jag vet inte vad jag skall säga, jag är väldigt ledsen över detta. Flera personer har hört av sig till mig om igår, alla säger samma sak. Personen det rör kontrar med att så fort det är en utlänning så blir det massa snack, och han har inte gjort något dumt mot hunden eller något av det som jag vet att han gjort.

Så otroligt tråkigt då det är en jättefin hund som hade kunnat bli mycket, blir helt förstörd i stället och ja.
Det är åt helsike att man inte har något man kan säga till om.
Det är iallafall skönt att de andra valpköparna är helt underbara :love:
 
Sv: Rottweiler!!

Gud vad kul med MH, jag säger som Rebecca, lite siffror vore på sin plats :D

Äsch, jag såg också ut som ett miffo på MH, men filmerna finns på min blogg iallafall. Det bjuder jag på ;)
 
Sv: Rottweiler!!

+ Ravishing

Jahaa .. vill ni ha allt?! :p
isåfall..

Kontakt:
1a. Hälsning [3]
1b. Samarbete [3]
1c. Hantering [3]

Lek 1
2a. Leklust [4]
2b. Gripande [4]
2c. Dragkamp [5]

3a. Förföljande
försök 1 [4]
försök 2 [4]

3b. Gripande
försök 1 [3]
försök 2 [5]

4. Aktivitet [3]

Avst. Lek
5a. Intresse [5]
5b. Hot/Agg [1]
5c. Nyfikenhet [5]
5d. Leklust [5]
5e. Samarbete [3]

Överraskning
6a. Rädsla [2]
6b. Hot/agg [2]
6c. Nyfikenhet [3]
6d. Kvarstående rädsla [2]
6e. Kvarstående intresse [1]

Ljudkänsl.
7a. Rädsla [3]
7b. Nyfikenhet [5]
7c. Kvarstående rädsla [1]
7d. Kvarstående intresse [1]

Spöken.
8a. Hot/agg [3]
8b. Kontroll [4]
8c. Rädsla [3]
8d. Nyfikenhet [4]
8e. Kontakt [3]

Lek 2
9a: Leklust [4]
9b. Gripande [4]

10. Skott [2]

Nån som vet hur man får till dom där .. ja vad kallar man dom då .. sånna där bilder där gröna märken är min hunds resultat och röda linjer är medelvärdet på rasen?

och ja jag ska väl lägga ut då ^^
 
Sv: Rottweiler!!

Spindeldiagram kommer finnas på skk avelsdata när din hunds resultat har lagts in :) man hittar det i vänstra spalten under MH diagram.
 
Sv: Rottweiler!!

åh vad bra :) Är inte riktigt helt hajj på dom ännu ^^ vad som är bra å sånt :p
så det känns skönt att dom såg bra ut :D
 
Sv: Rottweiler!!

Vet ni på ett ung hur lång tid det tar innan resultatet från MH:t kommer ut på skk? :)
 
Sv: Rottweiler!!

Kan gå på ett kick, allt till 8 mån har jag hört. Novas tog nog 3 månader.
Gjorde exteriör beskrivning i maj, de har inte kommit ut än.
 
Sv: Rottweiler!!

Men Minerva, ska ditt nytillskott få valpar? Såg det på din hemsida! Hon skulle paras med Nisais Azze? Han har ju 2:or på armbågarna?
 
Sv: Rottweiler!!

Jag är bara fodervärd på henne, så vem hon paras med bestämmer min uppfödare .
Men först å främst så ska hon gå igenom röntgen :p

Linduzz: Okej tack så mkt :)
 
Sv: Rottweiler!!

Okej, det var ju inte särskilt bra ledstatus bakom... Därför jag undrade, särskilt som uppf säger sig tycka ledstatus är viktigt :).
 
Sv: Rottweiler!!

Jo Just han har väl lite taskiga leder så, men han har lämnat fina valpar med bra leder iaf :) visst alla är inte röntgade :/ men ändå :p
Men men, vi får hålla tummarna att Paprika iaf har kanonleder ^^ hon ska röntgas nu i slutet på månaden :)
 
Sv: Rottweiler!!

De avkommor jag kikade röntgenresultaten på hade väl inte några superresultat på lederna. Och som du säger, alla är inte röntgade - inte ens hälften av dem som är i ålder för att vara utvärderade är röntgade..

Jag tycker det är skittrist att man väljer att använda en hane som är AD-belastad i avel, på en ras som är så tung som rottisen är.. Det finns garanterat hanar som är mer ledstarka än han är. Inte ens alla hans kullsyskon är röntgade, och de som är det har också taskiga resultat..

Men men, det är ju inte du som väljer hane, så du kan ju inte göra så mycket :(
 
Sv: Rottweiler!!

Åh vad jag håller med dig :). Vad finns det för positivt med att använda hundar med dåliga leder i avel?
 
Sv: Rottweiler!!

*kl*

ÄNTLIGEN!!! Korad SEUCH RLDN TJH(FM) Energicas Dana International

424722_3232963681399_1700049382_n.jpg
 
Sv: Rottweiler!!

Tydligen :D Och då måste jag ju klura på vem du var...

Och efter lite klurande så gissar jag på att vi tävlade mot en syster till din hund iaf.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
549
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 028
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 853
Senast: Therese1988
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp