Ryttare avstängd från klass

Tror du det är det dags att fundera om, nu tror jag snarast att du vill tro det för att kunna skriva ännu ett oförskämt inlägg. Hur du lyckas tro att jag tror att ryttaren blir frikänd när jag resonerar kring detta och kommer med min åsikt om frikännandet är mer än märkligt.

Man ansåg uppenbarligen att det inte var barrering, olämpligt beteende kan mycket väl vara att försöka fuska på ett eller annat sätt, till exempel genom att vara i vägen, uppträda hotfullt mm.

Jag gick direkt till protokollet där stod det ytterligare 3 månader från datum xxx. Det kanske inte stämmer vad vet jag, jag skrev det i god tro. Du kanske har en bättre källa än protokollet från det beslutande mötet? I vilket fall som helst var det inte direkt huvudpoängen i inlägget.

Du jag diskuterade domen och vad en sådan dom kan få för konsekvenser, vad är ditt problem? Tydligen är det mycket provokativt att inte hålla med dig i denna fråga och diskutera den och konsekvenserna av domen. Mina åsikter är dessutom mer principiella än om ekipaget i fråga.

Nej jag anmärkte pga att du fortfarande anser det vara barrering, vilket det nu inte dömts till. Man har dömt att ponnyn vare sig fick fördelar eller på något vis tog skada av sparkarna därför är ryttaren helt friad och får tillbaka sin medalj.

Tränaren blev avstängd på tävlingen inte mer men döms till 3 mån avstängning nu. På ditt inlägg lät det som om tränaren var avstängd hela tiden sedan händelsen

Konsekvenserna är väl uppenbara! Ett kännbart straff för tränaren och ett dåligt rykte.

Ingen har väl ansett att detta är ett ok beteende öht.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den holländska ryttaren Sanne Thijssen är just nu avstängd i sex månader. Detta efter att hennes häst som avlivades på fyrstjärniga...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd har stängt av en svensk ryttare från tävlande i sex månader. Detta efter att ryttaren deltagit...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En hoppryttare har stängts av från tävling i sex månader efter att ha gjort ett inlägg som uppfattades som hotfullt mot en funktionär...
Svar
0
· Visningar
1 033
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk ryttare har stängts av i sex månader efter att hens häst lämnat ett dopningsprov som innehöll en lokalbedövande substans. ...
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp