Sadeln åker fram, antiglidpadd?

byt sadel.
Trist, men den passar inte eftersom den inte ligger stilla.

jag var hos en sadelutprovare och provade ut sadeln förra veckan, tyvärr kunde jag inte provrida den för jag glömde min hjälm och dom hade heller inte någon hjälm att låna ut. när jag sedan kom hem provred jag sadeln och då märker jag att den åker fram vad tycker du om detta då?:)
 
Min häst som är svårsadlad med klassiska problemet att gjordläget är längre fram än sadelläge och en sån böjd revbensbåge. På henne insåg vi efter mycket om och men att den anatomiska gjorden drog fram sadeln, så nu har jag en annan gjord och sadeln ligger betydligt mer still. Vi ska testa en ELT-gjord och se om det kan bli ännu bättre för henne. Jag har också tvingats inse att hennes känsliga rygg vill ha en viss sorts vojlock/schabrak och nu väntar jag ivrigt på att få hem dom också. Det är mycket runt sadlar man inte tänker på, det är inte bara sadeln som är problemet, även gjorden kan bidra till att sadeln hamnar fel.

/Lavinia
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 045
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 636
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej!! Min ponny är en maxad B ponny av den lite kraftiga typen. Hon har ingen manke alls, utan det är helt rakt och platt! Sadeln...
Svar
11
· Visningar
1 594
Senast: caballus
·
Western Tänkte att någon mer här kanske har/har haft en "päronformad" häst och hittat någon klurig lösning :) ? Jag har nu en westernsadel...
2
Svar
20
· Visningar
5 886
Senast: Terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp