Bukefalos 28 år!

Säga NEJ på ett NH/parelli sätt???

Sv: Säga NEJ på ett NH/parelli sätt???

Men människa... :confused:


Läser du över huvudtaget vad jag skriver?

Det var ju just precis det där jag ville få fram.

Du antar att bara för att du har sett något hos någon (de du påstår har hållt på med NH) så är det du som har rätt och vi (som faktist är utbildade inom detta...) har fel... Får du detta att gå ihop, på allvar?

Du skriver "Har aldrig ägt ett grimskaft med kedja", och jag har aldrig brutit ner en häst.
Men ändå påstår du att alla som håller på med NH har fel och bryter ner sina hästar till komahästar.


Jo du förstår, när gud skapade mig, så gav han mig en del fördelar.
Han lät mig kunna tänka, har gjorde så jag kan vrida på min nacke (rätt coolt faktist) och han lät mig även ha ögon och en hjärna som kunde sammarbeta.
Ärligt, jag är inte stelopererad, jag kan se bakåt, även snett bakåt. Som sagt, det är rätt coolt...


Nej nej, om jag inte kan se bakåt så kan inte du se åt höger. Du är lika stelopererad som mig! Rättvist ska det vara. :grin:



Är du bekant med konceptet ironi?
:confused:
Hela inlägget vittnar om att argumenten har trytit. Tråkigt.

Vi tränar inte hästen, utan lär den- som barnen i skolan- för att kunna fungera i vardag som helg. I den miljö som den förvä'ntas leva i.

Iom att ingen människas kroppspråk är densamma blir det synd om den om den ska hanteras av andra/ säljas.
Med ord/ ljud som den lär sig att fungera med andra- ingen språkförbistring.

Jag har en väninnna som pratar engelska ganska länge med sina importer o gör då livet enklare för invandraren.

att NH skulle vara etologi är definitivt inte sant. Däremot kan man ha en bra hästhållning oavsett.
 
Senast ändrad:
Sv: Säga NEJ på ett NH/parelli sätt???

Precis det jag velat försöka påpeka för Norrland och Axel.

Det är människorna som gör fel i de fall de skriver om, inte NH som filosofi.
Som jag trodde är din historia om anledningen till Nh precis som alla andras.
Du skaffade en sommarhäst- en "livsfarlig ponny" som följde ägaren som en hund:bow:

Jag har skött riktigt farliga hästar, men har vunnit deras förtroende- inte försökt att TA det. Det är bara lugn, tålamod o inbjudan som gäller. Då gör den allt för en:love:- enmanshästen som farit illa.
 
Sv: Säga NEJ på ett NH/parelli sätt???

Påstår du att Bent, Cristina Drangel, Jegra (här på Buke) mfl är AR-lullare?

Sammet, jag är ledsen, men jag vare sig AR-ryttare eller AR-lullare idag... Jag lämnade den akademiska vägen för flera år sedan och rider idag ganska annorlunda jämfört med när vi sågs sist.

Att jag protesterar är för att det är inte rätt att kalla det jag gör AR och jag vill heller inte sammankopplas med AR på det sättet. Det är en del av min ridhistoria och något jag lärt mig massor av. Det är en del av min utveckling som dressyrryttare men det är inte den jag är idag.

Jag är hästmänniska, och om nu någon envist måste placera mig i något fack får det väl bli "ryttare" eller "dressyrnörd".
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 494
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 602
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp