Säkerhetsväst eller Ryggplatta?

XxLinnxX

Trådstartare
Hallå där :D

Här trillar jag in lite sporadiskt. Jag går på Travskola och där har vi ju självklart de mest obekväma västar man kan köra i, nämligen panelvästar. Jag börjar bli lite trött på det, och tycker att det kanske är dags att skaffa egen. I och med både födelsedag och jul i närmaste laget har jag nog äntligen lite pengar till att köpa en :p

Egentligen skulle jag köra utan om jag fick, men det är ju krav på de där satans västarna... :mad: Och i och med att jag ändå ska köpa en väst kan jag väl lika gärna köpa en godkänd för tävling, eller hur? För att få det lite billigare och framförallt bekvämare har jag tittat på så kallade ryggplattor! :love: Vad säger TR om sådana? Godkänt på Travtävling?

Nu snackar vi alltså en ryggplatta, godkänd för nivå 2. Eller måste jag bestämt ha en säkerhetsväst, godkänd för nivå 3? :confused: Har letat igenom allt jag hittat men har inte sett vilken nivå det är krav på och så vidare... Skulle bli glad om någon kunde svara på denna lilla fråga...! Litar på er, kloka Bukare :bump:

//Linn
 
Jag har en ryggplatta med bröstplattor fram älskar den :) märke ufo.
jag är lite rundare och kort med stor byst så panelvästarna är så obekväma men inte ryggplattan :) och den tävlar jag med också :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 142
Senast: JennyLz
·
Utrustning Jag har ett tag kollat lite på de här nya västarna, som typ verkar vara nåt slags mellanting mellan klassisk säkerhetsväst och...
Svar
2
· Visningar
2 094
Senast: sweep
·
Trav Ska precis börja med körlicens nästa vecka och jag är i akut behov av en säkerhetsväst. Jag har en gammal väst från stenåldern och som...
2
Svar
36
· Visningar
5 281
Senast: ghost
·
S
Utrustning Jo jag såg ett test på säkerhetsvästar och det var så många som inte blev godkända. Jag har tänkt köpa en men nu blev jag lite...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp