Salamandrar ??

Mynta2

Trådstartare
På våran djuraffär har dom nyligen införskaffat Salamandrar. Jag har faktiskt aldrig sett någon sån i verkligheten och blev djupt imponerad. Häftiga djur...men det jag funderar över är...behöver dom aldrig upp till ytan och andas ?? Kan dom leva helt under vatten hela tiden. I djuraffärens akvarium finns då inget dom kan kravla upp på...?!
 
jo,dom skall kunna komma upp på ytan för luft,
om det är eldbuks salamander skall den även kunna klättra upp på sten eller annat för att sola ( eller ligga der bara)
 
Dom här var kanske högst 5 cm långa...svarta saker. I vart fall var dom ganska små...Hur länge kan dom andas under vatten då ??
 
dom kan va under vatten i upp till två timmar,så går dom upp till ytan och drar luft och dyker igjen om dom inte har nått att klättra upp på.

men dom skall ha möjlighet att gå upp på nått.
om dom är svarta så är det nog eldbuks salamander.
 
Jag hade en liten eldbukssalamader en gång i tiden, han älskade att ligga på sin klippa och sola. Det var nog trotsallt hans favoritsysselsättning, så nog behöver/vill de ha något att klättra upp på.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 183
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 277
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 019
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp