Sammandragningar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Har haft en rätt så kass dag efter gårdagens lilla joggintur. Foglossningvärken framtill är inte att leka med och jag har varit sängliggande för första gången under graviditeten. SÅnt har jag väl inte tid med heller! :mad:

Men jag har också haft sammandragningar i MASSOR under dagen. Inte så att det gör ont direkt, utan bara så att det spänner rejält. Har inte känt av mer än kanske en-två om dagen förut, men idag har det hållit på mest hela dagen. Någon som varit med om liknande om ni gjort något "dumt" dagen innan?

Har varit hos bm idag, så allt är bara bra så med mig och bebis, men jag blev lite nyfiken ändå.

Jenny
 
Sv: Sammandragningar

Jag hade massor av sammandragningar i sista graviditeten, men oftast lugnade det sig när jag lade mig på soffan och latade mig en stund :p
OM det inte ger med sig DÅ ska du nog kontakta förlossningen för rådgivning...
(när sammandragningrna börjar kännas som mensvärk är det snarare "förvärkar")
 
Sv: Sammandragningar

Nej då, det är defenitivt INTE förvärkar för jag har INTE tid att föda någon unge innan helgen! Det är ju trav för ponnyn då ju! ;)

(Och jag latade mg hela dagen igår och det lugnade inte ner sig... Fast idag verkar det liiiite lugnare. *hoppas*)

Jenny
 
Sv: Sammandragningar

Efter din joggningtur, kan ju det hela ha satt igång lite tidigare... Om du är på sluttampen av graviditeten vill säga...
Annars är det Vila som gäller och rådgörning med mvc om det inte ger med sig..
 
Sv: Sammandragningar

Sista gången här så kände jag direkt av om jag hade ansträngt mig mer än vanligt... Speciellt om jag hade rört mig för fort eller burit för mycket... Då var det bara att ta det lugnt och vila...
 
Sv: Sammandragningar

Men jag håller på att bli tokig av att "ta det lugnt" och "utnyttja den här sista tiden till att vila"... För sen min joggingtur så kan jag inte göra NÅTT utan att få sammandragningar. DOm gör fortfarande inte speciellt ont, men det känns ju inte direkt bra... Att gå ut och mata hästarna tar tre-fyra gånger så lång tid som vanligt för att jag måste stanna och VILA hela tiden. Jag blir tokig på det här... Plötsligt kan jag förstå varför folk gnäller över graviditeten...

Jenny
 
Sv: Sammandragningar

Hur i hela världen kom du på att du skulle jogga??? :o Jag har för mig att du är ungefär jämsides mig i graviditeten och jag skulle aldrig göra det nu...

Asså, imponerad som fasen blir jag - ta inte detta som att jag tycker du är dum, tvärtom. Men jag blir flåsig av att gå runt kvarteret...! :D
 
Sv: Sammandragningar

He he... Så här var det... :o I tisdags kväll så skulle vi ta in hästarna för det hade börjat regna. För att komma till storhästarnas stall så måste vi passera under en stor kraftledningsgata (en sån där som förser sörlänningarna med norrländsk el = STOR). Redan då vi var på väg ner med hästarna så började åskan gå och när vi skulle hem igen så blixtrade det och small samtidigt... :eek:

Så vi (sambon och jag) sprang (inte joggade, utan råkutade) de 100-150 metrarna förbi kraftledningen. Jag har ångrat mig sedan dess kan jag säga... ;) :angel:

När är det du ska ha? Jag är beräknad till 14/10, men var rätt säker på att ungen tänkte komma i natt, men känslan har avtagit något så vi får väl se...

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 964
Senast: jemeni
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 834
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 692
Senast: Fibusen
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp