Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Du verkar ha ett enormt kontrollbehov o verkar inte lita på fv så. Varför inte ta hem hästen? Om man nu har lämnat ut sin häst på foder så tycker jag att man faktiskt har lagt över ansvaret på fv , menar inte att man inte kan släppa hästen helt men du ifrågasätter allt hela tiden , är det inte bättre för alla att du tar hem hästen o sköter den som du tycker man ska göra o fv kan få en annan häst med en ägare som litar på han el henne
 
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Jag har ju lyft samma tankar som trissa i dina trådar tidigare som du vet , och jag tycker oavsett om fv vet eller inte vet osv , att denne blir rätt rejält diskuterad , och lätt skulle kunna identifieras osv . Du har ju även svarat tidigare att om det var du själv som hittade trådar om dig själv här så hade du blivit tokig .... :(


Men NEJ det har jag inte alls, nu får du faktiskt ge dig. Jag svarade att om jag var medveten om sakerna så hade jag INTE blivit tokig. Men om någon hade tyckt allting jag tycker utan att ha diskuterat/upplyst mig om detta DÅ hade jag blivit tokig. Det är inte överhuvudtaget samma sak, sluta säg att jag har sagt saker som jag inte alls sagt.
 
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

fast seriöst? självklart utifrån det du nojjar om din häst så hade du blivit rejält lack om fv skrivit trådar om dig och du hittade dem? Skippa defensiven nu och bara se situationen helt objektivt och om det varit motsatta för dig som ägare, att FV diskuterat dig i femtielva sidor och trådar. du har ju redovisat i detalj din fv och dessutom publicerat bilder på hästen.

du sitter ju och skriver spaltmeter nu om att du backat av och förlitar dig på fv, samtidigt som du fortsätter diskutera hästen och dess kondition hos fv osv? hur hade du som sagt själv reagerat, handen på hjärtat utifrån det du diskuterar här om det handlade om dig?
 
Senast ändrad:
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Du verkar ha ett enormt kontrollbehov o verkar inte lita på fv så. Varför inte ta hem hästen? Om man nu har lämnat ut sin häst på foder så tycker jag att man faktiskt har lagt över ansvaret på fv , menar inte att man inte kan släppa hästen helt men du ifrågasätter allt hela tiden , är det inte bättre för alla att du tar hem hästen o sköter den som du tycker man ska göra o fv kan få en annan häst med en ägare som litar på han el henne

Varför jag lånat ut hästen står tidigare i tråden och det är också anledningen till att jag inte tar hem hästen.


Återigen JAG HAR släppt väldigt mycket mer än jag gjorde tidigare. Men släppa mer kan jag inte göra förrän jag får bevisat att jag inte behöver lösa problemen, ni vet inte alla detaljer för att jag inte skriver alla detaljer, men jag har mina anledningar till att jag inte släpper helt och håller.

Och jag skrev min plan som gäller nu.
 
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

fast seriöst? självklart utifrån det du nojjar om din häst så hade du blivit rejält lack om fv skrivit trådar om dig och du hittade dem? Skippa defensiven nu och bara se situationen helt objektivt och om det varit motsatta för dig som ägare, att FV diskuterat dig i femtielva sidor och trådar. du har ju redovisat i detalj din fv och dessutom publicerat bilder på hästen.

Fast vikten på hästen nu handlar faktiskt mest om MIN nojja. Du behöver inte skriva samma saker igen, jag vet din åsikt och vi kommer aldrig vara överens.


:)
 
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

nej överrens kommer vi nog inte vara, jag har inte skrivit i tråden med den aspirationen öht. jag skriver utifrån vad jag tycker och anser i sammanhanget. och som sagt - tycker det är opassligt hur du skriver spaltmeter om din fodervärd och hur du mår dåligt och egentligen inte vill låna ut din häst öht. stackars fodervärd i sammanhanget, särskilt över att det dessutom blivit en skadad häst å det grövsta i sammanhanget och du redan innan det var skeptisk coh diskuterade fv å det grövsta.

edit: ser att du editerat ditt svar under tiden jag svarade.
 
Senast ändrad:
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Prinsen är under igångsättning. Han skrittas mestadels och travar 5-10 minuter per pass, han är pigg och glad! Men fv tar det lugnt och har ingen brådska, det är ju ändå "fel" årstid nu, så planen är att han är igång och redo att ut på clear rounder i typ Maj/juni :)

Han fick även massage förra veckan och har troligtvis ischias, men förutom det så var han jätte mjuk, fin och jämn i kroppen! :) Prinsen har också gått upp i vikt och är nästan tillbaks där han var innan skadan. Så just nu mår mattehjärtat ganska bra :)
 
Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...

Vad roligt att höra! Vilken fin häst du har. Lycka till!
 
Uppdatering för dom som undrar. Prinsen är nu fullt i gång och om några veckor ska han på återbesök på kliniken för att bli friskförklarad så att vi kan få bort reserveringen i försäkringen :)

Såhär såg prinsen ut när jag nojjade över att han gått ner sig så mycket under boxvilan.

10300246_10152333571765479_3427911326451560792_n.jpg


Såhär ser han ut nu :heart

10274314_10152333571805479_1649320355443548707_n.jpg



Och såhär såg det ut när jag var där och hoppade honom lite igår, matte rider förskräckligt illa och prinsens teknik är..erhm rätt förskräcklig, men tills hans försvar så är detta typ 6e gången han hoppar i hela sitt liv och första gången han hoppar högre än 6o cm.. så stolt över min prins att jag nästan grinar :D

 

Liknande trådar

Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 727
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 257
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 807
Senast: Lobelia
·
V
Hästvård Min 2-åring kom in en dag för ungefär två veckor sedan med rejält svullet ben och ett litet sår på insidan av bakbenet, under hasen. Han...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Shudde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp