Bukefalos 28 år!

"SD går till attack mot FI"

Ja, samma för mig, min högstadielärare på 90-talet kallade invandrarna för araberna och raljerade över deras namn.
Men det är totalt otänkbart i dagens skola och en lärare skulle stängas av omedelbart om den sade något liknande.
Det hände en sådan incident på en skola här i gbg faktiskt, en outbildad vikarie som var anställd på terminsvik kläckte ur sig något om att turkar var på vissa sätt..
Eleverna pep iväg samma timme till rektorn och dagen efter var läraren hemma med lön o anmäld. Läraren fälldes sedan av utredning och blev uppsagd.
Och jag vet en lärare som pratar om hur olika kulturer "är". Hen brukar illustrera hur illa fransmän luktar genom att lukta sig i armhålan och göra äckel-miner. Hur hen pratar om andra kulturer vill ni inte veta. Hen är fast anställd på vuxenundervisning.
 
Och jag vet en lärare som pratar om hur olika kulturer "är". Hen brukar illustrera hur illa fransmän luktar genom att lukta sig i armhålan och göra äckel-miner. Hur hen pratar om andra kulturer vill ni inte veta. Hen är fast anställd på vuxenundervisning.

Jag hade en lärare på gymnasiet (2003) som sa att homosexualitet var helt ok så länge det gällde kvinnor. Två kvinnor tillsammans är så "vackert och sensuellt", två män däremot är bara "äckligt och fel".
Han hade väldigt svårt att hålla sina åsikter för sig själv och han sa väldigt mycket som vi reagerade på.
 
Ja tom i min skola med 80% invandrare eller 2a generationen så kom det grodor ur lärares munnar. Ffa mot de afrikanska barnen som var i minioritet.

SD har noll koll på integration, religioner eller invandrare. Hade de det hade de inte föreslagit stängda gränser.
 
Jag hade en lärare på gymnasiet (2003) som sa att homosexualitet var helt ok så länge det gällde kvinnor. Två kvinnor tillsammans är så "vackert och sensuellt", två män däremot är bara "äckligt och fel".
Han hade väldigt svårt att hålla sina åsikter för sig själv och han sa väldigt mycket som vi reagerade på.
Jag hade också en lärare på gymnasiet (2004) som sa om homosexualitet att "folk får väl göra som de vill men det där med analsex är ju äckligt och onaturligt". Ingen i klassen vågade protestera eller säga till någon annan vuxen. :( Men jag minns att vi diskuterade vi kompisar emellan om hur fel han tyckte. Så vi var ju hoppfullt upplysta!
 
Problemet med integrationen är väl att
SD marscherade ju rejält i EU valet, vilket smällkaramell det blev. Det lär nog bli likadant här i höst...


Vem har egentligen koll på integration, religioner eller invandrare?
Är en organisation, individ för ett öppet samhälle med olika kulturer lyfts bara positiva siffror och fakta fram Motsatsen om man inte vill ha ett samhälle med olika kulturer o invandrare.
Så fort någon lyfter fram något sam misshagar den andra sidan så slängs floskler o skällsord på varandra.
Fakta är väl i alla fall att invandringen i stort går med en svag vinst för samhället.
Att de senaste årens asyl o anhöriginvandring går med stor förlust (ekonomiskt)
Att pga av det inte kan ha en kravlös invandring, asyl/anhöriginvandring.
Att, om man ser till antalet arbetslösa i vissa grupper, integrationen misslyckats.
försök finna lösningar istället för att kasta floskler.....
 
Här är en film som inte Mr Bean regisserat. Snarare känns det som de grävt upp Joseph Goebbles. Alla skratt fastnar i halsen. Nej, det är inte SvP, det är SDU.
 
Det är också en verklighet. Valet visar på en polarisering där partierna som ligger långt ut både till höger och till vänster gick fram.


Men än så länge råder någorlunda sans o förnuft då de konservativa tillsammans med socialdemokraterna har majoriteten. . Fast det hade de ju i Weimarrepubliken med, trots det kom den brunröda rötan till makten där....
 
Jag håller med till 100%. Det är skrämmande. Om man inte ser hatet och exkluderandet av människovärde för vissa i den filmen, så är man blind.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 487
Senast: manda
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 761
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp