Bukefalos 28 år!

"SD går till attack mot FI"

@tornblomma Varför i all fridens namn gav du honom burken? Aldrig i livet någon hade fått något av mig som uppträder så, vare sig det är en av tonåringarna på mitt jobb, en skrikande tvååring eller en tiggare.

Om folk slutar ge tiggare något så försvinner dom. Sen ska dom ges humanitär hjälp. Rejäla insatser då dom lever i misär i sina hemländer.
Det är bra att dom synts men nu måste dom få riktig hjälp så det blir bättre levnadsvillkor för dom.

Om de får bättre levnadsvillkor försvinner de av sig själva, för hur många av dem tror du vill åka till ett främmande land och tigga? men det är något som kommer att ta tid, och den nuvarande vågen av extremhögerns framgångar kommer inte att göra det lättare.
 
Nja... Jag är lärare och har sett en del rasism, och hört, bland lärare. Och särbehandling. Det finns. Inte alltid heller subtilt, utan ganska ogenerat öppet.

Tyvärr.
 
Mycket av deras framsteg var pga det låga valdeltagandet.
Men visst är det skrämmande att rasismen sprider sig så i skåne.

Ja och det är skrämmande att de som sympatiserar med SD inte verkar begripa att det är ett rastistiskt parti.
En idiot i mitt fb flöde påpekade att bara för att SD vill begränsa invandringen så är de inte rastister. Alltså jag orkar inte
 
Hur kan man inte fatta det när de hurrar över Nationella fronten som är så radikala och inte det minsta hemliga med sin rasism är galet!
 
Ja och det är skrämmande att de som sympatiserar med SD inte verkar begripa att det är ett rastistiskt parti.
En idiot i mitt fb flöde påpekade att bara för att SD vill begränsa invandringen så är de inte rastister. Alltså jag orkar inte

Eller en annan variant på temat. Att man blir kallad rastist bara för att man har åsikter om invandring och att det enda partiet som överhuvudtaget har invandringen på sin agenda är SD och då får de också röster.
 
Eller en annan variant på temat. Att man blir kallad rastist bara för att man har åsikter om invandring och att det enda partiet som överhuvudtaget har invandringen på sin agenda är SD och då får de också röster.

Du menar "stäng gränserna och släng ut så många som möjligt"? Om man menar att det är enda sättet att diskutera invandringen på är det bara SD av riksdagspartierna som står för det, ja. De andra partierna har en mer verklighetsförankrad syn, och tar upp saker som integration...
 
Den enda person i skolvärden jag hört säga något liknande var en lärare av italiensk härkomst. Den läraren menade att visst kunde en urspårad elev bli något, han kunde bli tjuv eller hallick.

Helt häpnadsväckande och om en lärare sade något sådant till eleverna skulle de anmälas och avstängas bums. INGEN lärare skulle säga "dig blire inget av blatteunge", det är rent BS och bara ett simpelt inlägg i det allmänna klimatet att racka ned på lärare och skola.

Mina höstadielärare kallade regelbundet flera nysvenskar i klassen för ohyra/insekter/blattar. Rektor tyckte inte det var så konstigt eftersom det oftast skedde i affekt... Detta var sent nittiotal.
 
Du menar "stäng gränserna och släng ut så många som möjligt"? Om man menar att det är enda sättet att diskutera invandringen på är det bara SD av riksdagspartierna som står för det, ja. De andra partierna har en mer verklighetsförankrad syn, och tar upp saker som integration...

Ja exakt! (jag hoppas verkligen inte att du trodde att jag på något vis sympatiserar med SD - för så ser nästan din kommentar ut, men jag läser den som en generell kommentar och inte riktad till mig personligen)
jag fattar inte hur folk köper retoriken att det BARA är SD som diskuterar invandring/integration. Hur kan de missa alla andra partier? JAG fattar det inte.

det är så jäkla bisarrt.
 
Eftersom SD helt vägrar att diskutera integration (helt och hållet) och invandring på annat tema än minskad volym, så är det högst märkligt. SD är det enda partiet som är livrädda för att integrationen ska bli bättre och således skyr konstruktiva diskussioner på området som pesten.
 
Ja exakt! (jag hoppas verkligen inte att du trodde att jag på något vis sympatiserar med SD - för så ser nästan din kommentar ut, men jag läser den som en generell kommentar och inte riktad till mig personligen)
jag fattar inte hur folk köper retoriken att det BARA är SD som diskuterar invandring/integration. Hur kan de missa alla andra partier? JAG fattar det inte.

det är så jäkla bisarrt.

Det var en generell kommentar, jag var stressad när jag skrev!
 
Mina höstadielärare kallade regelbundet flera nysvenskar i klassen för ohyra/insekter/blattar. Rektor tyckte inte det var så konstigt eftersom det oftast skedde i affekt... Detta var sent nittiotal.
Ja, samma för mig, min högstadielärare på 90-talet kallade invandrarna för araberna och raljerade över deras namn.
Men det är totalt otänkbart i dagens skola och en lärare skulle stängas av omedelbart om den sade något liknande.
Det hände en sådan incident på en skola här i gbg faktiskt, en outbildad vikarie som var anställd på terminsvik kläckte ur sig något om att turkar var på vissa sätt..
Eleverna pep iväg samma timme till rektorn och dagen efter var läraren hemma med lön o anmäld. Läraren fälldes sedan av utredning och blev uppsagd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 203
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 491
Senast: manda
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 761
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp