SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast du verkar anta en kausalitet som inte är verklighetsanknuten. Migranterna påverkar i stor utsträckning landet de kommer till och skapar nya jobb, helt nya branscher, nya handelsvägar och förändrar villkoren du beskriver. Så beroende på om vi tog emot migranter igår; kommer förmågan att ta emot migranter om 10 år förändras. Jag räknade bara upp de sätt som gör det till det bättre, vilket är min åsikt de klart övervägande.

Sedan är det skillnad på att ta emot migranter och att hjälpa till att skydda krigsflyktingar, som sker både inom och utom landet.
Var har jag sagt att ett inkommande flöde av människor inte kan påverka ett samhälle? Naturligtvis kan de det, både positivt och negativt.a
Vilket jag till skillnad från dig inte hymlar med.
Jag ser dock en brist på bostäder som uppgår till över 20% av bestående bostadsbestånd, jag ser en för Svenska förhållanden, extremt hör arbetslöshet. Saker som jag otaliga gånger påpekat och som du lika många gånger valt att negligera.
Nu tar du upp förändringar som ska ske 10 år fram i tiden. Är det inte bättre att du istället för att drömma redovisar hur du vill hantera bostads o arbetsplatsbristen?
Det är klart att det är skillnad mellan migrationsinvandring och flyktinginvandring.
Normalt sett sker ju ingen invandring om inte ett behov föreligger, med andra ord en efterfrågan i landet.
Vad det gäller flyktingarna så ligger behovet hos dem och inte i landet.
Alltså kan och bör landet sätta begränsningar för den typen av invandring.
Och begränsningarna har då med att göra i vilken omfattning landet kan integrera dem. Dvs ge dem arbete och bostad.....
 
Fel slutsats. Alltså kan inte västliga demokratier sätta volymbegränsningar för den typen av skydd till människor som flyr.
hu? Ligger inte behovet hos de hjälpsökande? Om inte, varför söker de hjälp då?

Och förmågan att hjälpa är ju helt klart beroende på den aktuella statens situation, alltså just som jag beskrev.
Men din inställning är ju helt naturlig för någon som hävdar att alla är välkomna och alla får plats i Sverige, så din seriositet är nog en aning naggad i kanten..

Om vi tittar på USA så har de byggt ett högt staket för att hålla flyktingar ute, genom FRONTEX är ju Sverige med och begränsar flyktinginvandringen, så vilka västliga stater talar du om egentligen?
 
hu? Ligger inte behovet hos de hjälpsökande? Om inte, varför söker de hjälp då?

Och förmågan att hjälpa är ju helt klart beroende på den aktuella statens situation, alltså just som jag beskrev.
Men din inställning är ju helt naturlig för någon som hävdar att alla är välkomna och alla får plats i Sverige, så din seriositet är nog en aning naggad i kanten..

Om vi tittar på USA så har de byggt ett högt staket för att hålla flyktingar ute, genom FRONTEX är ju Sverige med och begränsar flyktinginvandringen, så vilka västliga stater talar du om egentligen?

Jag håller med om att behovet ligger hos de hjälpsökande. Sedan blir din slutsats fel; att vi måste begränsa möjligheten att söka skydd. Det är istället så att vi i västliga demokratier måste se till att alla som söker skydd kan få saken prövad och sedan får skydd om de har rätt till det.

@Blue ;s förslag om att söka asyl i flyktingläger är riktigt bra.
 
Jag håller med om att behovet ligger hos de hjälpsökande. Sedan blir din slutsats fel; att vi måste begränsa möjligheten att söka skydd. Det är istället så att vi i västliga demokratier måste se till att alla som söker skydd kan få saken prövad och sedan får skydd om de har rätt till det.

@Blue ;s förslag om att söka asyl i flyktingläger är riktigt bra.
" Alltså kan inte västliga demokratier sätta volymbegränsningar för den typen av skydd till människor som flyr."
Det är din slutsats.
Alltså är inte Sverige och de andra länderna inom EU att betrakta som "västliga demokratier", inte heller USA platsar in eftersom även USA aktivt arbetar för att stoppa flyktingar vid sina gränser.

Självklart vore det ingen nackdel att kunna erbjuda en möjlighet att söka asyl i flyktinglägren.
Men din dogm om att alla som vill komma, ska få komma skulle ju resultera i att alltför många skulle komma, alltså skulle en kraftig begränsning av antalet givna asyltillstånd implementeras i förslaget ;)
 
En asylsökande man på ett boende i Jönköping åtalas efter att ha hotat två homosexuella män.

"Enligt polisförhören ska mannen ha sagt att det inte får finnas homosexuella muslimer. Han har även sagt att han ska döda en av männen, "som man gör med amerikanska journalister", och dragit med fingret över halsen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6215862

Vad ska vi tro att mannen får för straff? Permanent uppehållstillstånd?
 
En asylsökande man på ett boende i Jönköping åtalas efter att ha hotat två homosexuella män.

"Enligt polisförhören ska mannen ha sagt att det inte får finnas homosexuella muslimer. Han har även sagt att han ska döda en av männen, "som man gör med amerikanska journalister", och dragit med fingret över halsen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6215862

Vad ska vi tro att mannen får för straff? Permanent uppehållstillstånd?
Straff? Först ska väl fastställas vad som hänt. Såvitt man vet idag så är det väl tre killar på boende som är oense om vad som har hänt
Så du är alldeles för tidigt ute..
 
En asylsökande man på ett boende i Jönköping åtalas efter att ha hotat två homosexuella män.

"Enligt polisförhören ska mannen ha sagt att det inte får finnas homosexuella muslimer. Han har även sagt att han ska döda en av männen, "som man gör med amerikanska journalister", och dragit med fingret över halsen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6215862

Vad ska vi tro att mannen får för straff? Permanent uppehållstillstånd?
Jag hoppas att han kastas ut ur Sverige
 
Straff? Först ska väl fastställas vad som hänt. Såvitt man vet idag så är det väl tre killar på boende som är oense om vad som har hänt
Så du är alldeles för tidigt ute..
Den där asylen som attackerade migrationsministern med en bransläckare på ett asylboende i våras vad fick han för straff? Nån som vet
 
Jag håller med om att behovet ligger hos de hjälpsökande. Sedan blir din slutsats fel; att vi måste begränsa möjligheten att söka skydd. Det är istället så att vi i västliga demokratier måste se till att alla som söker skydd kan få saken prövad och sedan får skydd om de har rätt till det.

@Blue ;s förslag om att söka asyl i flyktingläger är riktigt bra.
Skratta inte nu när SD är näst störrsta partiet. Min SD prognos håller måttet dock är den lite före min men det beror på snöbollseffekten :laugh:. Snart är SD Sveriges störrsta parti o då är det bara 3 år kvar till valet så hur ska det här sluta pm SD på ett år går från 3:e till störrsta partiet på bara ett ynka år O_o
 
Straff? Först ska väl fastställas vad som hänt. Såvitt man vet idag så är det väl tre killar på boende som är oense om vad som har hänt
Så du är alldeles för tidigt ute..
Kan dom inte sätta micken under Lövets trut o fråga vad han tänker göra åt SD som nu tänker äta upp Lövets parti o vad säger Batra nu då när hon är akterseglad av Jimmie
 
OFATTBARA 23,3 % FÖR SD. M ENDAST 20%

Intressant då Aftonbladet för några veckor sedan rapporterade att det står klart att SD:s väljarmax ligger på ca 23 procent. Superexperten Henrik Arnstad verkar dock mena att den egentliga siffran är nära 100 procent:

Sverigedemokraternas långsiktiga mål är att göra Sverige till en enpartistat. [...] Enpartisystemet ska dock inte införas via statskupp eller liknande, utan parlamentariskt. Enligt SD pågår en självklar process, där alla andra partier långsamt tynar bort och småningom hamnar under fyraprocentsspärren. [...] Innan denna planläggning för enpartistat avfärdas som fria fantasier bör vi påminna oss om att samma process faktiskt inträffat tidigare, i västerländska liberala demokratier. Exempelvis när Italien 1922 till 1925 omvandlades till enpartistat under Mussolini.
 
OFATTBARA 23,3 % FÖR SD. M ENDAST 20%

Ja det är fantastiskt. Tänk att dom där outbildade lantisarna kan mobilisera en sån stor del av väljarna :banana:
Dom måste ha kommit på nåt som dom andra partierna missat :rofl:. Vi är glada och nöjda :D

(En ögonblicksbild av PK-medias AB+Expressens redaktioner idag ) Ingen av dom har skrivit en rad om Sentio idag :laugh:.
 
Intressant då Aftonbladet för några veckor sedan rapporterade att det står klart att SD:s väljarmax ligger på ca 23 procent. Superexperten Henrik Arnstad verkar dock mena att den egentliga siffran är nära 100 procent:
Det roliga är ju att statsvetarna har sagt att kring 20% är vad SD max kan få. Å så sa dom för att deras dataprogram bara var programerade för 20%. Så nu måste dom göra om programmen för att framtida väljarbarometrar ska visa rätt :laugh:
 
Ja det är fantastiskt. Tänk att dom där outbildade lantisarna kan mobilisera en sån stor del av väljarna :banana:
Dom måste ha kommit på nåt som dom andra partierna missat :rofl:. Vi är glada och nöjda :D

(En ögonblicksbild av PK-medias AB+Expressens redaktioner idag ) Ingen av dom har skrivit en rad om Sentio idag :laugh:.
Vi har alltid varit glada o nöjda :D . Ja, nu är det 1/4 av svenska väljarna som ställer sig upp o säger: NU FÅR DET VARA NOG:rage:
 
Ja det är fantastiskt. Tänk att dom där outbildade lantisarna kan mobilisera en sån stor del av väljarna :banana:
Dom måste ha kommit på nåt som dom andra partierna missat :rofl:. Vi är glada och nöjda :D

(En ögonblicksbild av PK-medias AB+Expressens redaktioner idag ) Ingen av dom har skrivit en rad om Sentio idag :laugh:.

Lyssna gör vi alla på idiotierna (och några enstaka vettigheter) som kommer. Sedan måste man ta ställning för vilket samhälle man vill ha och då måste man välja bort idiotin. Det är skillnad på att lyssna på och att blidka genom att genomföra deras rasistiska politik.
 
Lyssna gör vi alla på idiotierna (och några enstaka vettigheter) som kommer. Sedan måste man ta ställning för vilket samhälle man vill ha och då måste man välja bort idiotin. Det är skillnad på att lyssna på och att blidka genom att genomföra deras rasistiska politik.
Nu har det äntligen vänt. Nu sas det i kvällens Rapport att migrationsverket skriver ner sin prognos med 6000 färre asylsökanden. Orsaken att det nu kommer allt färre o färre hit är långa handläggningstider, brist på bostäder och dålig integration. Sen är det säkert även att man har hört om SD:s framgångar under senaste 12mån perioden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 558
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp