SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du på allvar att samtliga partier ser det som sin uppgift att tysta ner SD till varje pris i varje fråga? Det faller på sin egen orimlighet.

Det skrev jag inte. Jag skrev att det finns partiledare som har uttalat sig att det ska göra allt i sin makt för att tysta SD. Allt i sin makt betyder gå emot sin egen politik enligt min tolkning.

Jag tycker inte det är fel att människor tycker olika men jag tycker det är fel att SD och deras anhängare får massa skit kastat på sig, och nej, alla går inte men hakkors på armen, viftar med järnrör och vill skicka hem alla invandrare.
 
Men det är ju jätteallvarligt att det är så mycket som 40% som inte bryr sig.

Om just den "stenhjärte"-frågan, ja. Det är säkert ändå en fråga som får många att ta ställning ganska hårt. Kan tänka mig att andra förslag/frågor kan hålla runt 95% av väljarkåren ointresserade.
 
Jag skrev att det finns partiledare som har uttalat sig att det ska göra allt i sin makt för att tysta SD.

Citera gärna. Jag har ALDRIG hört det och är intresserad. Att de ska göra allt som står i sin makt för att SD inte ska få inflytande över migrationsfrågor har jag hört och det är enormt bra. Att tysta? Har jag inte hört.
 
Det skrev jag inte. Jag skrev att det finns partiledare som har uttalat sig att det ska göra allt i sin makt för att tysta SD. Allt i sin makt betyder gå emot sin egen politik enligt min tolkning.

Jag tycker inte det är fel att människor tycker olika men jag tycker det är fel att SD och deras anhängare får massa skit kastat på sig, och nej, alla går inte men hakkors på armen, viftar med järnrör och vill skicka hem alla invandrare.

Nej, men alldeles för många av de som sitter med och styr i partiet och dess olika kommunala grenar gör det!
 
Då får jag se mig som slagen på fingrarna på den punkten, vad är din respons på resten av mitt inlägg då?

självklart ska varken befintliga uppehållstillstånd eller medborgaskap dras in pga bristande språkkunskaper. Erhållna medborgarskap/uppehållstillstånd ligger fast.

Däremot bör kommande regler anpassas till EU och de permanenta tillstånden ersättas av tidsbegränsade.
Medborgarskap ska erhållas först efter 5 till 7 år och då endast om man inte finns i straffregistret.
Självklart ska individ som har permanent uppehållstillstånd/medborgarskap få plocka hem sin familj, även om denna inte uppfyller kraven för asyl betingat tillstånd. Under förutsättning att han kan försörja familjen själv och har eget finansierat boende.
 
Nej inte alls. Integrationen har aldrig fungerat och kommer heller aldrig att fungera. Det vet SD. Vid varje val har man sagt att integrationen SKA bli bättre men med facit i handen har det aldrig blivit så. Å det kommer heller inte att bli bättre denna mandatperiod heller. JAG LOVAR

Vaddå "aldrig"? Jag är invandrarbarn och känner mig rätt integrerad. Min mamma var ensamkommande flyktingbarn och uppfattade nog sig själv som integrerad under största delen av sitt liv. Att hon sedan var krigsskadad och inte fattade det är en annan sak. Dock är eller var ingen av oss fattig eller satt i utanförskap, vilket förmodligen bidrar till en lyckad integration.
 
Det skrev jag inte. Jag skrev att det finns partiledare som har uttalat sig att det ska göra allt i sin makt för att tysta SD. Allt i sin makt betyder gå emot sin egen politik enligt min tolkning.

Jag tycker inte det är fel att människor tycker olika men jag tycker det är fel att SD och deras anhängare får massa skit kastat på sig, och nej, alla går inte men hakkors på armen, viftar med järnrör och vill skicka hem alla invandrare.
Jag tror du får svårt att hitta någon i beslutande ställning som vill "TYSTA" SD. Däremot så så är det fler som avsäger sig samarbete eller rent av vill frysa ut dem.
 
Jaha, nu pratar du om ett digert straffregister. Jag vågar påstå att massor av folk som har ett straffregister är fullt vettiga människor som gjort ett misstag.
 
Jaha, nu pratar du om ett digert straffregister. Jag vågar påstå att massor av folk som har ett straffregister är fullt vettiga människor som gjort ett misstag.
Ja eftersom jag föreslår 5 till 7 års karens så hinner nog registret visa om det var en engångsföreteelse pga olyckliga omständigheter eller om det var en vana som är svår att bryta.

De som åker på fängelsestraff av en viss längd åker ju ut efter avtjänat straff redan idag.
Har vi infört regeln om icke permanenta uppehållstillstånd som kan sägas upp efter det att man misskött sig upprepade gånger så löser det sig ju automatiskt.
 
Det blir väl samma snack som det blev efter valet 2010 när SD kom in i Riksdagen.
Då pratade man om att det kanske var dags att höja Riksdagsspärren till 6% för att småpartier (underförstått SD) inte skulle kunna få inflytande. Vad man glömde bort då var att C, KD och V skulle ryka all världens väg samtidigt som SD. Så det blev knäpptyst över en natt. Och sedan hördes det aldrig något mer om detta förslag igen.

Jag tror det kommer bli totalt politiskt kaos på söndag! Jag ska bunkra upp med mycket godis framför TVn, och sedan bara njuta av föreställningen när alla ska fördöma och berätta hur hemskt allt är att SD har vuxit sig så starka.
Om nu politikerna lever som de lär och värnar om demokratin så ser de ju till att bilda en majoritetsregering. Väljarna ger politikerna mandat att bilda regering efter väljarnas valresultat. Då är det fan politikernas uppgift efter valet att ta sitt ansvar och bilda en handlingskraftig regering! Oavsett valresultat!
 
Jaha, nu pratar du om ett digert straffregister. Jag vågar påstå att massor av folk som har ett straffregister är fullt vettiga människor som gjort ett misstag.

Som @em-pirre skriver: Det är ju en rätt stor skillnad mellan ett digert straffregister och ett straffregister. Du @landsbygdsbo anpassar det du skriver varefter dina argument blir motsagda eller motbevisade.

Det är ju också en viss skillnad på ett straffregister som innefattar våldtäktsdomar, morddomar och misshandelsdomar och ett straffregister som innehåller ett par parkeringsböter och ett tillbakadraget körkort efter en fortkörning.

SD gör ingen skillnad på dessa i sitt partiprogram, vad jag sett.

Sen undrar jag vad du menar med "icke-permanenta uppehållstillstånd"? Antingen får man ett uppehållstillstånd eller så får man det inte. Kommer man från ett krigshärjat land så vill man nog inte känna att man lever på nåd i 7 år innan man får veta om man får stanna eller om man måste tillbaks och riskerar att dö.

Felet ligger ju inte i hur uppehållstillstånden ser ut eller kraven för dem. utan i vad man gör för att hjälpa flyktingar att integreras i samhället. Detta ska kunna göras utan att de måste byta religion och börja dansa små grodorna kring midsommarstången!
 
Som @em-pirre skriver: Det är ju en rätt stor skillnad mellan ett digert straffregister och ett straffregister. Du @landsbygdsbo anpassar det du skriver varefter dina argument blir motsagda eller motbevisade.

Det är ju också en viss skillnad på ett straffregister som innefattar våldtäktsdomar, morddomar och misshandelsdomar och ett straffregister som innehåller ett par parkeringsböter och ett tillbakadraget körkort efter en fortkörning.

Hamnar man i "straffregistret" för fortkörningsböter? Inte sarkastiskt menat, utan undrar verkligen.
Tidsbegränsade uppehållstillstånd är nog ganska vanligt. Min syster bor i London sedan ca 20 år tillbaka och i början var hon tvungen att åka till svenska ambassaden med jämna mellanrum och förlänga sitt uppehållstillstånd.
Tidsbegränsat uppehållstillstånd till skillnad mot Permanent uppehållstillstånd.

Personligen tycker jag att man för att kunna få svenskt medborgarskap ska kunna göra sig ordentligt förstådd på svenska och själv också behärska språket tillräckligt väl för att kunna ta till sig samhällsinformation. Det som tidigare varit på förslag med språkprov är inte helt galet.
Språket är bland det viktigaste för att klara sig i ett samhälle.
 
Det blir väl samma snack som det blev efter valet 2010 när SD kom in i Riksdagen.
Då pratade man om att det kanske var dags att höja Riksdagsspärren till 6% för att småpartier (underförstått SD) inte skulle kunna få inflytande. Vad man glömde bort då var att C, KD och V skulle ryka all världens väg samtidigt som SD. Så det blev knäpptyst över en natt. Och sedan hördes det aldrig något mer om detta förslag igen.

Jag tror det kommer bli totalt politiskt kaos på söndag! Jag ska bunkra upp med mycket godis framför TVn, och sedan bara njuta av föreställningen när alla ska fördöma och berätta hur hemskt allt är att SD har vuxit sig så starka.
Om nu politikerna lever som de lär och värnar om demokratin så ser de ju till att bilda en majoritetsregering. Väljarna ger politikerna mandat att bilda regering efter väljarnas valresultat. Då är det fan politikernas uppgift efter valet att ta sitt ansvar och bilda en handlingskraftig regering! Oavsett valresultat!
Jag kommer också att ha massor av micropop o cola den kvällen :D. Kaos tror jag inte det blir för SVT är duktiga på att ta död på resultatet på en gång :mad:. Men just nu ser jag SD som den stora vinnaren o Jimmie som får mest uppmärksamhet av dom alla framför kamerorna som blixtrar duktigt. Detta val är nog det val som är svårast att få grepp om. Får Jimmie o SD vågmästarrollen så kommer han nog att inte bli så god att tas med. Då är nog SD det parti som kommer att kunna säga att dom fick igenom sin politik mer än dom andra. När blocken inte är överrens så är det SD som går segrande ur omröstningarna oavsett om dom röstar med eller emot regeringen.

Så nu räknar vi ner till dommedagen :nailbiting:
 
Hamnar man i "straffregistret" för fortkörningsböter? Inte sarkastiskt menat, utan undrar verkligen.
Tidsbegränsade uppehållstillstånd är nog ganska vanligt. Min syster bor i London sedan ca 20 år tillbaka och i början var hon tvungen att åka till svenska ambassaden med jämna mellanrum och förlänga sitt uppehållstillstånd.
Tidsbegränsat uppehållstillstånd till skillnad mot Permanent uppehållstillstånd.

Personligen tycker jag att man för att kunna få svenskt medborgarskap ska kunna göra sig ordentligt förstådd på svenska och själv också behärska språket tillräckligt väl för att kunna ta till sig samhällsinformation. Det som tidigare varit på förslag med språkprov är inte helt galet.
Språket är bland det viktigaste för att klara sig i ett samhälle.

Ja det gör man, försvinner efter fem år. Källa: http://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/
 
Sen kan man ju verkligen undra vad hela Europa kommer att säga om Sverige OM SD skulle bli vågmästare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 204
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 783
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 140
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp