SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
De blir säkert arga. För det innebär ju att de måste börja ta ansvar för deras minimala invandring. Finland tog tex emot knappt 4000 flyktingar under 2013. 4000? Det är "ungefär" vad som kommer till Sverige varje dag.
Å vad kommer Börsen att tycka? Kommer Sverige att bli fattigare, å alla värdepapper :nailbiting:
 
Jag får verkligen inte ihop tankegångarna hos SD-väljaren. Det är ju ingen av dom som röstar på SD av rasistiska eller invandrarfientliga orsaker, det har man ju hört till leda. Det handlar bara om kostnaderna. En normal SD-väljare är alltså bara intresserad av ekonomi. Därför... röstar man på det parti som man tycker har dom bästa förutsättningarna att kunna sköta landets ekonomi. SD. Solklart! Eller? Har jag missat något? :confused:
 
Ja, Sverige kommer ju att gå under om SD får inflytande! :nailbiting: Svenska folket borde vara mer rädda för MP och FI, där har vi extremisterna i svensk politik.

HAHAHAHAHA
känner du dig hotad av tex ökade bensinpriser eller för den delen att miljön får utrymme i debatten? Är det jobbigt att fokus flyttas och inte bara handlar om mäns rättigheter? Osv osv

Jäkligt extremt må jag säga!
 
Vilka av siffrorna är fel? Finland tog emot 3800 flyktingar under 2013. När jag skrev "ungefär" 4000 så var det med viss ironi. Men jag vet att vissa kan ha svårt att förstå ironi...

Möjligen dina "4000 om dagen" som tydligen kommer till Sverige. Då skulle det komma in 1.460.000 flyktingar hit varje år!!! 106 stycken är inte, har aldrig vart och kommer aldrig vara "ungeför 4000"

Vem som helst måste ju kunna se att den siffran är orimlig. Här kan du få en rimligare:

2013
  1. 17.227 Asyl – skyddsbehövande
  2. 1.378 Asyl – synnerligen ömmande omständigheter
  3. 7.646 Konventionsflyktingar
  4. 2.187 Kvotflyktingar
  5. 10.673 Anhörig till person som tidigare fått uppehållstillstånd i Sverige som konventionsflykting/skyddsbehövande/synnerligen ömmande omständigheter/tidsbegränsat tillstånd.
  6. Totalt: c:a 39.000 personer

    Det är i snitt 106 PUT/dag, varav flera av dem är adopterade barn och folk som kommer hit för att arbeta och studera.
 
Möjligen dina "4000 om dagen" som tydligen kommer till Sverige. Då skulle det komma in 1.460.000 flyktingar hit varje år!!! 106 stycken är inte, har aldrig vart och kommer aldrig vara "ungeför 4000"

Vem som helst måste ju kunna se att den siffran är orimlig. Här kan du få en rimligare:

2013
  1. 17.227 Asyl – skyddsbehövande
  2. 1.378 Asyl – synnerligen ömmande omständigheter
  3. 7.646 Konventionsflyktingar
  4. 2.187 Kvotflyktingar
  5. 10.673 Anhörig till person som tidigare fått uppehållstillstånd i Sverige som konventionsflykting/skyddsbehövande/synnerligen ömmande omständigheter/tidsbegränsat tillstånd.
  6. Totalt: c:a 39.000 personer

    Det är i snitt 106 PUT/dag, varav flera av dem är adopterade barn och folk som kommer hit för att arbeta och studera.
Jag skrev "ungefär" för att provocera. Och det glädjer mig att du blev upprörd. :)
 
Intressanta reflektioner.

http://www.politism.se/mohammed-ali/det-luktar-nazism-om-sd/

Det luktar nazism om SD
Det är bara en vecka sedan jag skrev om Sverigedemokraterna och det passiva bemötandet när det kommer till deras rasistiska uttalanden. Och efter att ha läst SD-politikern Christoffer Dulnys anonyma kommentarer blev jag påmind om SD:s nazistiska historia.

Man kan lätt konstatera att den nazistiska retoriken lever kvar bakom stängda dörrar: Araber har våldsammare gener, menar Christoffer Dulny. Invandrare är absolut värst på att ljuga, manipulera, på ”fulsälj” och att hetsa, påstår han.

Byt ut araber och invandrare mot judar och du får klassisk nazistpropaganda.

Det finns mycket att vara missnöjd med när det kommer till Sverige. Men kom ihåg en sak, du väljare som är missnöjd, vill du verkligen rösta på ett parti som inte ens kan skaka av sin nazistiska historia? Vill du rösta på en politiker som bakom stängda dörrar i all sin feghet sprider rasbiologiskt skitsnack, som vill hänga ut folk med personnummer och adress?

Som jag skrev förra veckan fortsätter SD:s fasad att krackelera. Genom sprickorna läcker deras riktiga åsikter och tankar ut.

Så kom ihåg: Ni röstar inte bara in ett främlingsfientligt och ”invandringskritiskt” missnöjesparti. Ni röstar även fram normaliserandet av nazistisk retorik, politik och propaganda.

Om stödet för SD fortsätter att växa är det bara en tidsfråga innan kommentarerna slutar att pstas anonymt och de ”vågar” stå för sin människosyn öppet.

Det är min största rädsla.
 
Jag får verkligen inte ihop tankegångarna hos SD-väljaren. Det är ju ingen av dom som röstar på SD av rasistiska eller invandrarfientliga orsaker, det har man ju hört till leda. Det handlar bara om kostnaderna. En normal SD-väljare är alltså bara intresserad av ekonomi. Därför... röstar man på det parti som man tycker har dom bästa förutsättningarna att kunna sköta landets ekonomi. SD. Solklart! Eller? Har jag missat något? :confused:

Jag röstar på SD för att vill integrera invandrarna i den svenska samhället. Det gör man inte genom att tex låta kommunerna själva få välja om dom ska ta emot några eller ej. Det resulterar i att vissa kommuner blir överfulla med invandrare. Om sverige väljer att ta emot invandrare så ska hela sverige ta emot och hjälpa dem.

I staden där jag bor är var fjärde invånare utlandsfödd. Det finns kvarter där det bara bor invandrare med något enstaka undantag. Kommunen fick köpa in extra bevakning under tre månader förra vintern för att utländska ungar sprang ute på nätterna och smällde smällare och vandaliserade. Det går fyra svenska barn på fem klasser på en skola här i staden (hur resten av klasserna ser ut vet jag inte exakt men jag vet att utlänningarna är majoriteten) De fick stänga en skola här i staden för några år sedan för att några utländska ungdomar smällde smällare inne på skolan, det resulterade att en lärare blev döv på ena örat. Det är helt jävla sinnessjukt att det får gå så långt och i det stora hela är det politikernas fel att det har blivit såhär! Sprid ut flyktingarna över hela sverige så de "tvingas" in i det svenska samhället så de inte har någon möjlighet att bilda sitt eget lilla mellanöstern i städerna och få för sig saker som att de ska "ta över sverige och utrota svenskarna" Att ha ett sverige som ser ut såhär som det gör i staden jag bor i kommer inte att fungera, fortsätter invandringen i den takt den gör så kommer varenda kommun i sverige sluta som min stad om inget görs åt integrationen!

Jag tror att detta har en chans att utvecklas till det bättre om SD får ha ett finger med i spelet.

I övrigt har SD flertalet punkter som stämmer överens med vad jag tycker, kärnkraft, äldrevård, sjukvård, djurskydd, arbetsmarknadspolitik, kulturen m.m. men de har också punkter där jag inte håller med öht tex att homon inte ska få adoptera, försvarspolitiken och säkert någon mer som jag inte kommer på nu.
 
Jag röstar på SD för att vill integrera invandrarna i den svenska samhället. Det gör man inte genom att tex låta kommunerna själva få välja om dom ska ta emot några eller ej. Det resulterar i att vissa kommuner blir överfulla med invandrare. Om sverige väljer att ta emot invandrare så ska hela sverige ta emot och hjälpa dem.

I staden där jag bor är var fjärde invånare utlandsfödd. Det finns kvarter där det bara bor invandrare med något enstaka undantag. Kommunen fick köpa in extra bevakning under tre månader förra vintern för att utländska ungar sprang ute på nätterna och smällde smällare och vandaliserade. Det går fyra svenska barn på fem klasser på en skola här i staden (hur resten av klasserna ser ut vet jag inte exakt men jag vet att utlänningarna är majoriteten) De fick stänga en skola här i staden för några år sedan för att några utländska ungdomar smällde smällare inne på skolan, det resulterade att en lärare blev döv på ena örat. Det är helt jävla sinnessjukt att det får gå så långt och i det stora hela är det politikernas fel att det har blivit såhär! Sprid ut flyktingarna över hela sverige så de "tvingas" in i det svenska samhället så de inte har någon möjlighet att bilda sitt eget lilla mellanöstern i städerna och få för sig saker som att de ska "ta över sverige och utrota svenskarna" Att ha ett sverige som ser ut såhär som det gör i staden jag bor i kommer inte att fungera, fortsätter invandringen i den takt den gör så kommer varenda kommun i sverige sluta som min stad om inget görs åt integrationen!

Jag tror att detta har en chans att utvecklas till det bättre om SD får ha ett finger med i spelet.

I övrigt har SD flertalet punkter som stämmer överens med vad jag tycker, kärnkraft, äldrevård, sjukvård, djurskydd, arbetsmarknadspolitik, kulturen m.m. men de har också punkter där jag inte håller med öht tex att homon inte ska få adoptera, försvarspolitiken och säkert någon mer som jag inte kommer på nu.

Så... Hur ser då SDs integrationspolitik ut egentligen? :confused:
Det närmsta jag hittar - vilket inte är särskilt nära alls, utan kan sammanfattas med "0 utlänningar = 0 problem" - är följande:
Sverige har genom århundradena upplevt ett antal invandringsvågor. Främst har det rört sig om ett begränsat antal invandrare från kulturellt och geografiskt närliggande nationer, vilket gjort att dessa invandrare har kunnat assimileras in i den svenska nationen. Trots att problem inte har saknats har denna historiska invandring i flera fall haft en positiv nettoinverkan på samhället Tendensen i modern tid har varit en oerhört omfattande invandring från avlägsna länder och kulturkretsar. Trots att det inte saknas exempel på enskilda individer som på ett positivt sätt anpassat sig och bidragit till det svenska samhället under senare tid, så är ändå den sammanlagda nettoeffekten av massinvandringen från avlägsna länder starkt negativt, såväl ekonomiskt som socialt.

Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet.

Sverigedemokraterna värnar om asylrätten, men vill samtidigt betona att rätten att söka asyl inte är detsamma som rätten att bli beviljad asyl. Flyktinginvandringen bör vara begränsad till en mindre mängd flyktingar som uppfyller kraven i FN:s flyktingkonvention och som endast beviljas tillfälliga uppehållstillstånd under den period som de livshotande konsekvenserna av den konflikt eller naturkatastrof man har flytt ifrån varar. Flyktingpolitiken skall annars primärt vara inriktad på att hjälpa flyktingar på plats, i krisområdenas närhet.

Detta ger oss förutsättningar att nå de allra mest nödlidande och medför dessutom att vi kan hjälpa betydligt fler flyktingar för samma summa pengar jämfört med en modell där stora grupper av flyktingar hjälps i Sverige.

Reglerna för anhöriginvandring måste vara utformade på ett sådant sätt att de inte bidrar till att skapa ökad segregation eller andra sociala och ekonomiska problem.

Att av ekonomiska skäl tvingas stanna i ett land där man inte trivs och inte vill leva är destruktivt för såväl landet som för den enskilde individen. Ett aktivt och generöst stöd skall därför ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer.

Så vad är det för integrationsåtgärder du förväntar dig från SDs politik? Jag är uppriktigt intresserad, jag har nämligen inte uppfattat några banbrytande idéer på området från dem (om man inte menar att "vi slipper integrera dem som inte kommer hit! :idea:" är banbrytande), men länka gärna till någonstans där de förklarat övergripande mål och åtgärder. :)
 
Jag röstar på SD för att vill integrera invandrarna i den svenska samhället.

Okej, fast nu har ju många andra partier än SD också planer och tankar om hur vi kan förbättra integrationen.

Sprid ut flyktingarna över hela sverige så de "tvingas" in i det svenska samhället så de inte har någon möjlighet att bilda sitt eget lilla mellanöstern i städerna och få för sig saker som att de ska "ta över sverige och utrota svenskarna"

Har du hört många invandrare säga att de vill ta över sverige och utrota svenskarna? Jag har aldrig, jag upprepar: aldrig hört något sådant.

Att ha ett sverige som ser ut såhär som det gör i staden jag bor i kommer inte att fungera, fortsätter invandringen i den takt den gör så kommer varenda kommun i sverige sluta som min stad om inget görs åt integrationen!

För det första så är inte invandring och integration samma sak. Att öka/minska/bevara hur många invandrare som kommer behöver inte ha så mycket att göra med hur invandrare ska bli bättre integrerade i samhället.
Och för det andra så undrar jag vad du tycker är en bättre lösning? Ska vi inte låta människor komma hit alls?
Det går inte, som SD vill, att sätta ett tak på hur många flyktingar får finnas. Tyvärr tar inte krigsförande länder hänsyn till det, de konstaterar inte att det är för många på flykt nu så vi måst avsluta kriget. Och då måste vi i Sverige hjälpa till, vi måste ta emot de drabbade människorna. Allt annat vore otänkbart.
 
Ibland får robotarna på Google Adwords till det:
BxAunzrIAAAY8p0.jpg
 
Så... Hur ser då SDs integrationspolitik ut egentligen? :confused:

Det är nog inte så konstigt att man inte hittar så värst mycket om integration på deras hemsida. Sverigedemokraterna vill ju nämligen inte alls ha någon integration, utan "assimilation". Därför blir det heltokigt när största argumentet till att rösta på SD är att man vill ha bra integration eftersom att det är ungefär precis tvärtom vad SD vill.

Typ som att "Jag röstar på Miljöpartiet eftersom att det viktigaste för mig är att sänka bensinskatten". :confused:
 
Det skrev jag inte. Jag skrev att det finns partiledare som har uttalat sig att det ska göra allt i sin makt för att tysta SD. Allt i sin makt betyder gå emot sin egen politik enligt min tolkning.

Du kan ju inte bara komma med lösryckta påståenden, vem har sagt så och när? Att du dessutom poängterar att det är din tolkning gör ju det hela än mindre trovärdigt.
 
Så vad är det för integrationsåtgärder du förväntar dig från SDs politik? Jag är uppriktigt intresserad, jag har nämligen inte uppfattat några banbrytande idéer på området från dem (om man inte menar att "vi slipper integrera dem som inte kommer hit! :idea:" är banbrytande), men länka gärna till någonstans där de förklarat övergripande mål och åtgärder. :)

Jag tror på minskad invandring så att människorna som kommer hit får en ärlig chans att komma in i samhället. Sverige har inte råd att fö så många människor. Platsen finns men inte pengarna. Andra EU länder får ta sitt ansvar och hjälpa sverige och de andra länderna som erbjuder flyktingarna till ett tryggare liv. Invandringen ska inte gå negativt ut över oss som redan bor i landet.

Har du hört många invandrare säga att de vill ta över sverige och utrota svenskarna? Jag har aldrig, jag upprepar: aldrig hört något sådant.
Alldeles för många gånger.
 
Du kan ju inte bara komma med lösryckta påståenden, vem har sagt så och när? Att du dessutom poängterar att det är din tolkning gör ju det hela än mindre trovärdigt.

Jag läser väldigt många olika tidningar/dag. Jag vet helt ärligt inte vart jag läst det. Gudrun Schyman var en av dem.
 
Jag tror på minskad invandring så att människorna som kommer hit får en ärlig chans att komma in i samhället. Sverige har inte råd att fö så många människor. Platsen finns men inte pengarna. Andra EU länder får ta sitt ansvar och hjälpa sverige och de andra länderna som erbjuder flyktingarna till ett tryggare liv. Invandringen ska inte gå negativt ut över oss som redan bor i landet.


Alldeles för många gånger.

Så man ska alltså inte göra något för att få in invandrare i samhället? Det krävs inga åtgärder alls, bara begränsa antalet (och huuuuuuur har du tänkt att det ska gå till?) så sker alltihop av sig själv? Hur stor begränsning krävs det för naturlig integration? Vad ska göras åt de integrationsproblem du själv ser som redan existerande i vårt samhälle idag? Kasta ut de icke-integrerade invandrarna? Eller löser det sig självt det med?

Har du tittat på andra partiers faktiska integrationspolitik? (För påståenden som att SD är de enda som "vågar prata om det" är rent nonsens.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 169
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp