SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer ju inte att bli så för blocken kan omöjligt vara överens i alla frågor för då skulle dom ju själva gå emot sina egna valmanifest. I de frågor som blocken inte är överens om ja där blir det SD som avgör

Det vill säga att SD kan få visst inflytande i frågor som inte berör invandring eller integration.
 
Jag har hunnit bli chockad både en och två gånger när jag pratat med släkt och vänner om valet. Folk jag ser som vettiga, smarta och med stark vilja om ett jämlikt och rättvist samhälle har pratat om att rösta på SD, vilket för mig inte går ihop.
Det beror på att folk är trötta och vill ha en förändring i den frågan som övriga partier TROR att hela folket står bakom vilket ju inte är sant. Å då vill man knäppa övriga partier på näsan genom att säga att dom tror fel, se själva på valresultatet att ni har fel
 
Det är i riksdagen jag pratar om. Det är partiledare som sagt att de ska göra allt i sin makt för att SD inte ska få igenom något öht. Det tycker jag är fel.

Det fungerar inte så. SD har visst fått igenom sin vilja igenom, när de tyckt som majoriteten. Men i de frågor där SDs vilja avviker från majoritetens kan majoriteten givetvis inte ge efter för SD, det vore högst odemokratiskt.

Självklart så motarbetar inte övriga partier SD i varenda fråga. Tror du på allvar att samtliga partier ser det som sin uppgift att tysta ner SD till varje pris i varje fråga? Det faller på sin egen orimlighet.
 
Det vill säga att SD kan få visst inflytande i frågor som inte berör invandring eller integration.
Ja å då kan dom fälla en regering å så blir det inget av med det:). Tex kan ekonomiska frågor ställas mot invandring typ. Man får offra ekonomi om man vill köra sitt race ang invandring
 
Jag antar att du menar visum, då visa mest troligt blir svårt att få utfärdat av svenska ambassaden.

Varför är löftet omöjligt? På vilket sätt blir det lättare att hålla löftet "den som behöver ska få komma"? Hur ska vi veta och vem ska avgöra vilka som behöver komma? På vilka grunder ska man bli nekad att få komma till Sverige och på vilka grunder ska man bli godkänd?

Att prata om hur löftet är formulerat känns lite som att famla efter halmstrån. Dessutom har du nu bytt taktik från "de andra partierna blundar för integrationsfrågan" till "de lovar saker de inte kan hålla"

Att lova saker man inte kan hålla är ju ingen nyhet för något av partierna, granskar du SD's partiprogram ser du säkerligen flera sådana löften även där.

Jag har en vän från Kalifornien som fortfarande inte kan prata svenska trots att han bott här i 15 år. Han har fru och tre barn, ska hans medborgarskap bli tillbakadraget? Eller ska han tvingas att lära sig svenska trots att han klarar sig fint på engelskan? Eller alla de som invandrat hit från Finland och aldrig lärt sig svenska. Den svenska industrin lockade hit många av de för ett antal år sedan, flertalet av de bor i områden med sina landsmän och ser ingen anledning att lära sig svenska då de klarar sig på finska och engelska. De har jobb och försörjer sig utan hjälp från bidrag, men de borde ändå inte få vara här för att de inte talar vårt språk?
"Visum (plural visum eller visa"
Och jag förmodar att det handlar om flera människor.
1 visum, 50 000 visa eller visum ;)

Vi har ju exempelvis uppehållstillstånd per automatik om den sökande flyr från Syrien.
Låter fint, men om alla som verkligen behövde få komma kunde komma så....

 
"Visum (plural visum eller visa"
Och jag förmodar att det handlar om flera människor alltså flera visa ;)

Vi har ju exempelvis uppehållstillstånd per automatik om den sökande flyr från Syrien.
Låter fint, men om alla som verkligen behövde få komma kunde komma så....

Då får jag se mig som slagen på fingrarna på den punkten, vad är din respons på resten av mitt inlägg då?
 
SD är LIVRÄDDA för en bättre fungerande integration.
Nej inte alls. Integrationen har aldrig fungerat och kommer heller aldrig att fungera. Det vet SD. Vid varje val har man sagt att integrationen SKA bli bättre men med facit i handen har det aldrig blivit så. Å det kommer heller inte att bli bättre denna mandatperiod heller. JAG LOVAR
 
Det beror på att folk är trötta och vill ha en förändring i den frågan som övriga partier TROR att hela folket står bakom vilket ju inte är sant. Å då vill man knäppa övriga partier på näsan genom att säga att dom tror fel, se själva på valresultatet att ni har fel

50% vill rösta MOT SD. Kompakt motstånd hos svenska folket.
 
Nej inte alls. Integrationen har aldrig fungerat och kommer heller aldrig att fungera. Det vet SD. Vid varje val har man sagt att integrationen SKA bli bättre men med facit i handen har det aldrig blivit så. Å det kommer heller inte att bli bättre denna mandatperiod heller. JAG LOVAR

Skönt att Sveriges i särklass mest okunniga och obegåvade parti och väljare med ödmjukhet VET hur det förhåller sig. Samma personer som tror på konspirationsteorier och andra foliehattsidéer på Avpixlat.

Vi andra ser fungerande integration varje vecka. Och problemen med segregation och svårigheter varje vecka.
 
Skönt att Sveriges i särklass mest okunniga och obegåvade parti och väljare med ödmjukhet VET hur det förhåller sig. Samma personer som tror på konspirationsteorier och andra foliehattsidéer på Avpixlat.

Vi andra ser fungerande integration varje vecka. Och problemen med segregation och svårigheter varje vecka.
Kravaller o brända bilar, ja vad bra det fungerar då :yuck:
 
Va? Vad dillar du om?

Man kan rösta med, emot eller på nåt helt annat som inte påverkar de två förstnämnda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 190
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 604
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 209
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp