Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet ni alla vad det bästa är?
Det är att oavsett hur mycket hat och galla ni än spyr på SD på denna sida så kommer det inte att påverka opinionen ett smack! Och dessa hattrådar mot SD kommer synas ännu tydligare efter valet då alla ska "förfasas" över starka SDs stöd bland svenska folket.

Lycka till med er propaganda. Även om ni lyckas "omvända" en eller två Sverigedemokrater på denna sida så kommer det inte ha någon påverkan på valresultatet. Lägg istället energin på viktigare saker i livet.

Puss på er! :love:

Ingen hat och galla. Fakta och information. SD lever på desinformation, myter och konspirationsteorier. Det är en stor del av livsluften. Mycket viktigare än våra värderingar när det gäller att bygga ett samhälle, finns inte. Så tack, men nej tack, jag satsar gärna energi på att bemöta myterna, desinformationen och idiotin - nu och även i framtiden. Oavsett om man "omvänder" någon eller inte, handlar det om att jag vill att man ska göra upplysta val. Då krävs korrekt information - och inte den rappakalja som SD sänder ut, när de egentligen till stor del både har andra åsikter och arbetar för ett annat samhälle än det de marknadsför.
 
Jag röstar på SD för att vill integrera invandrarna i den svenska samhället. Det gör man inte genom att tex låta kommunerna själva få välja om dom ska ta emot några eller ej. Det resulterar i att vissa kommuner blir överfulla med invandrare. Om sverige väljer att ta emot invandrare så ska hela sverige ta emot och hjälpa dem.

I staden där jag bor är var fjärde invånare utlandsfödd. Det finns kvarter där det bara bor invandrare med något enstaka undantag. Kommunen fick köpa in extra bevakning under tre månader förra vintern för att utländska ungar sprang ute på nätterna och smällde smällare och vandaliserade. Det går fyra svenska barn på fem klasser på en skola här i staden (hur resten av klasserna ser ut vet jag inte exakt men jag vet att utlänningarna är majoriteten) De fick stänga en skola här i staden för några år sedan för att några utländska ungdomar smällde smällare inne på skolan, det resulterade att en lärare blev döv på ena örat. Det är helt jävla sinnessjukt att det får gå så långt och i det stora hela är det politikernas fel att det har blivit såhär! Sprid ut flyktingarna över hela sverige så de "tvingas" in i det svenska samhället så de inte har någon möjlighet att bilda sitt eget lilla mellanöstern i städerna och få för sig saker som att de ska "ta över sverige och utrota svenskarna" Att ha ett sverige som ser ut såhär som det gör i staden jag bor i kommer inte att fungera, fortsätter invandringen i den takt den gör så kommer varenda kommun i sverige sluta som min stad om inget görs åt integrationen!

Jag tror att detta har en chans att utvecklas till det bättre om SD får ha ett finger med i spelet.

I övrigt har SD flertalet punkter som stämmer överens med vad jag tycker, kärnkraft, äldrevård, sjukvård, djurskydd, arbetsmarknadspolitik, kulturen m.m. men de har också punkter där jag inte håller med öht tex att homon inte ska få adoptera, försvarspolitiken och säkert någon mer som jag inte kommer på nu.

1, vi "väljer" inte. vi har skrivit under FNs konvention.

för det andra, jag växte upp med 80% invandrare. Vad är nackdelen med det menar du? Jag är blond och blek och säkert svensk sen jävligt långt tillbaka. Skulle jag mått dåligt för mina klasskompisar hette nåt utländskt?

yes vi hade en del stökiga kids, de var till 99% killar. Från fattiga familjer, ofta ensamstående mammor.

men vet du vad? när jag började hänga med bratsen insåg jag att de inte var ett dugg bättre. De hade bara bättre skyddsnät och kunde pyssla med droger och skit lik förbannat, de gjorde det bara i en femma på Östermalm istället för i skärholmens centrum.

SD vill inte ha integration, de vill ha segregering.

Om jag startar ett parti som säger att alla gamla ska få en egen sjuksköterska 24/7, alla barn ska få en egen fröken och alla ska vara lyckliga. Min lösning på det här är förbjuda export. Skulle du tro på mig då? du skulle inte dubbelkolla om finansieringen stämde?
 
@Csillag

Korta snuttar om integration från andra partier (det finns mycket mer att läsa!):
Vänsterpartiet:

Socialdemokraterna:
(Kolla, de tycker inte att vissa kommuner ska bära oproportionerliga kostnader! Kanske nåt för dig att rösta på... ;) )

Miljöpartiet:
(Trygghet och upprustning i miljonprogrammen - kanske du skulle fundera på MP istället... ;) )

Folkpartiet:

Centern:

Moderaterna:

F!:

Har jag missat någon? (F! kom med för att de kanske tar sig över spärren i år, annars har jag bara med de "vanliga" partierna.)
Så, SDs politik för integration är bättre än vilka av dessa partier, och hur? Är det bättre än alla partiernas? Och ja, vad är deras politik för integration nu igen?

Jestanes, jag glömmer alltid att KD existerar! :o

"Tidig kontakt med svenskt arbetsliv är avgörande för att öka chanserna till jobb. Därför måste denna insats påbörjas redan vid en asylansökan, oavsett om personen ifråga får uppehållstillstånd eller inte.
Kommunerna i exempelvis Stockholmsområdet har ingen möjlighet att tacka nej till norrlänningar som får jobb i området. Lyckas de hitta en bostad, får de förstås bosätta sig var de önskar. Varför ska inte samma grundregel gälla för en flykting? Flyktingmottagningen bör bli regional i stället för kommunal. När en asylsökande får uppehållstillstånd borde han eller hon få ett eget huvudansvar för att hitta ett jobb och en bostad som är tillräckligt stor för familjen."

(Hahaha, norrlänningar/invandrare - sak samma! :p)
 
Jaha, så du menar utan alla utgifter? Ja det är ju oxå ett sätt att räkna, men rätt blir det inte ;)
Men det är väl så SD brukar göra :p

Väljer ni att att inte förstå vad jag skriver eller är ni dumma?

Jag är medveten om att skolan och vården kostar oerhört mycket. Det är dock något du får ta del av vare sig du är svensk eller invandrare.

Ett svenskt barn får kläder, skor, mat osv betalt av sina föräldrar, som är intjänade pengar. Ett invandrarbarn får kläder, skor, mat osv betalt med bidrag, För att ge ett enkelt exempel. Jag måste förtydliga även här att jag är väl medveten om att det finns svenskar som går på bidrag och invandrare som jobbar så ingen hänger upp sig på det.
 
Jag har inte skrivit någonstans att invandringen ska strypas helt. Ett förslag jag gav var att alla kommuner ska ta emot invandrare så det inte blir som i staden där jag bor. SDs arbetsmarknadspolitik skulle få ut många arbetslösa ut i arbetslivet. Fas 3 har fått många människor att fastna i ett väldigt djupt hål som är näst intill omöjligt att klättra upp ifrån. Sämsta lösningen någonsin!

Blir inte invandraren integrerad kommer den kosta pengar tills den dör.

Att ett svenskfött barn kostar mer än en invandrare stämmer kanske, men ett barn får endast barnbidrag resten betalar föräldrarna för.

Men dina förslag är inte alls i linje med SDs politik. Den är ganska på tvärs.

* SD vill absolut inte att kommuner ska tvingas ta emot asylsökande.
* SD vill ha kvar fas 3.
* SD vill ta bort regler som underlättar för invandrare att få jobb.
* SD vill inte att någon invandrare ska integreras. Enda accepterade lösningen är en assimilering som inte påverkar det "svenska" samhället alls.

Faktafel:
* Nej, en invandrare kostar mycket mycket mindre fram till jobb för samhället än ett svenskfött barn. Barnbidrag är en yttepytte liten del av den kostnaden.
 
Väljer ni att att inte förstå vad jag skriver eller är ni dumma?

Jag är medveten om att skolan och vården kostar oerhört mycket. Det är dock något du får ta del av vare sig du är svensk eller invandrare.

Ett svenskt barn får kläder, skor, mat osv betalt av sina föräldrar, som är intjänade pengar. Ett invandrarbarn får kläder, skor, mat osv betalt med bidrag, För att ge ett enkelt exempel. Jag måste förtydliga även här att jag är väl medveten om att det finns svenskar som går på bidrag och invandrare som jobbar så ingen hänger upp sig på det.

Jag kan inte riktigt låta bli att "hänga upp mig på det", eftersom det liksom tippar hela... argumentet?
 
Väljer ni att att inte förstå vad jag skriver eller är ni dumma?

Jag är medveten om att skolan och vården kostar oerhört mycket. Det är dock något du får ta del av vare sig du är svensk eller invandrare.

Ett svenskt barn får kläder, skor, mat osv betalt av sina föräldrar, som är intjänade pengar. Ett invandrarbarn får kläder, skor, mat osv betalt med bidrag, För att ge ett enkelt exempel. Jag måste förtydliga även här att jag är väl medveten om att det finns svenskar som går på bidrag och invandrare som jobbar så ingen hänger upp sig på det.

En invandrare som kommer hit som 24-åring, är ofta både färdigutbildad och ev. vård och annan välfärd har bekostats av annan stat under 24 år. Så jag undrar om du väljer att inte förstå eller bara inte reflekterat klart?
 
Alltså, jag tror verkligen att det finns ett stort samhällsproblem i form av bristande integration och att det är det som gör att folk röstar på SD. Ser jag till de personer i min bekantskap som jag vet eller misstänker röstar på SD är de helt klart inte integrerade i det övriga svenska samhället. Det är också helt uppenbart att de inte känner sig som en del av den större svenska befolkningen, de känner sig tvärtom avskärmade, utanför och rädda.

Integrationen har totalt misslyckats och dessa personer har inte kunnat ta till sig hur det svenska samhället fungerar vad gäller demokrati, politik och ekonomi eller kulturella aspekter som empati, jämlikhet och solidaritet. Exempelvis verkar många av dessa personer inte veta att valet har att göra med hur vårt land ska styras och fungera eller att det påverkar dem själva. Snarare verkar många se det som ett tillfälle att ge det samhälle de inte känner sig som en del av en känga, att retas lite, hämnas, att vara lite tufft rebelliska. Resonemanget kan liknas vid det samma personer brukar använda kring ett visst bakverk "man får ju inte säga negerboll, så då tänker jag göra det! öh-höhö". "De andra tycker ju inte att man ska rösta på SD, så då gör jag det!"

Är det skolans fel? Hur kan vi lösa detta? Hur bidrar vårt kollektiva förlöjligande av dessa personer till deras fortsatta utanförskap och asociala beteenden? Vad säger de andra partierna? Finns det något parti som vågar diskutera den här frågan?


Det finns ju ingen anledning för högutbildade intelligenta personer som är väl insatta i hur samhället fungerar att berätta för personer som dig att de röstar SD. Vilket i sin tur tyvärr bara förstärker dem. Tidigare när jag pluggade och hade för avsikt att rösta på SD kom jag ihåg att jag satt med ett gäng kursare och käkade lunch + kollade på en TV-debatt med Jimmie Åkesson. Då fick jag höra saker som "alltså han är ju jävla äcklig, kolla bara på honom, sliskigt jävla hår och vilka fula äckliga tänder och usch och fy". Det är bara ett exempel på varför jag kände att jag inte tjänade någonting på att vara öppen med att jag sympatiserade med SD. Känner mig även säker på att jag var en sån person som folk inte "misstänker röstar SD".
 
Väljer ni att att inte förstå vad jag skriver eller är ni dumma?

Jag är medveten om att skolan och vården kostar oerhört mycket. Det är dock något du får ta del av vare sig du är svensk eller invandrare.

Ett svenskt barn får kläder, skor, mat osv betalt av sina föräldrar, som är intjänade pengar. Ett invandrarbarn får kläder, skor, mat osv betalt med bidrag, För att ge ett enkelt exempel. Jag måste förtydliga även här att jag är väl medveten om att det finns svenskar som går på bidrag och invandrare som jobbar så ingen hänger upp sig på det.
Det får fattiga svenskar med, ingen som helst skillnad. Och det finns en hel del sådana svenskar oxå.
Och de flesta som kommer hit är ju, åter igen, vuxna.
 
Det finns ju ingen anledning för högutbildade intelligenta personer som är väl insatta i hur samhället fungerar att berätta för personer som dig att de röstar SD. Vilket i sin tur tyvärr bara förstärker dem. Tidigare när jag pluggade och hade för avsikt att rösta på SD kom jag ihåg att jag satt med ett gäng kursare och käkade lunch + kollade på en TV-debatt med Jimmie Åkesson. Då fick jag höra saker som "alltså han är ju jävla äcklig, kolla bara på honom, sliskigt jävla hår och vilka fula äckliga tänder och usch och fy". Det är bara ett exempel på varför jag kände att jag inte tjänade någonting på att vara öppen med att jag sympatiserade med SD. Känner mig även säker på att jag var en sån person som folk inte "misstänker röstar SD".

Och det menar du inte sägs om andra partiledare? Har du hört vad som sägs om Löfven & Reinfeldt bara? Vill du höra de riktigt otrevliga sakerna, lyssna på vad som sägs om Schyman...
 
Jag röstar på SD för att vill integrera invandrarna i den svenska samhället. Det gör man inte genom att tex låta kommunerna själva få välja om dom ska ta emot några eller ej. Det resulterar i att vissa kommuner blir överfulla med invandrare. Om sverige väljer att ta emot invandrare så ska hela sverige ta emot och hjälpa dem.

I staden där jag bor är var fjärde invånare utlandsfödd. Det finns kvarter där det bara bor invandrare med något enstaka undantag. Kommunen fick köpa in extra bevakning under tre månader förra vintern för att utländska ungar sprang ute på nätterna och smällde smällare och vandaliserade. Det går fyra svenska barn på fem klasser på en skola här i staden (hur resten av klasserna ser ut vet jag inte exakt men jag vet att utlänningarna är majoriteten) De fick stänga en skola här i staden för några år sedan för att några utländska ungdomar smällde smällare inne på skolan, det resulterade att en lärare blev döv på ena örat. Det är helt jävla sinnessjukt att det får gå så långt och i det stora hela är det politikernas fel att det har blivit såhär! Sprid ut flyktingarna över hela sverige så de "tvingas" in i det svenska samhället så de inte har någon möjlighet att bilda sitt eget lilla mellanöstern i städerna och få för sig saker som att de ska "ta över sverige och utrota svenskarna" Att ha ett sverige som ser ut såhär som det gör i staden jag bor i kommer inte att fungera, fortsätter invandringen i den takt den gör så kommer varenda kommun i sverige sluta som min stad om inget görs åt integrationen!

Jag tror att detta har en chans att utvecklas till det bättre om SD får ha ett finger med i spelet.

I övrigt har SD flertalet punkter som stämmer överens med vad jag tycker, kärnkraft, äldrevård, sjukvård, djurskydd, arbetsmarknadspolitik, kulturen m.m. men de har också punkter där jag inte håller med öht tex att homon inte ska få adoptera, försvarspolitiken och säkert någon mer som jag inte kommer på nu.

1, vi "väljer" inte. vi har skrivit under FNs konvention.

för det andra, jag växte upp med 80% invandrare. Vad är nackdelen med det menar du? Jag är blond och blek och säkert svensk sen jävligt långt tillbaka. Skulle jag mått dåligt för mina klasskompisar hette nåt utländskt?

yes vi hade en del stökiga kids, de var till 99% killar. Från fattiga familjer, ofta ensamstående mammor.

men vet du vad? när jag började hänga med bratsen insåg jag att de inte var ett dugg bättre. De hade bara bättre skyddsnät och kunde pyssla med droger och skit lik förbannat, de gjorde det bara i en femma på Östermalm istället för i skärholmens centrum.

SD vill inte ha integration, de vill ha segregering.

Om jag startar ett parti som säger att alla gamla ska få en egen sjuksköterska 24/7, alla barn ska få en egen fröken och alla ska vara lyckliga. Min lösning på det här är förbjuda export. Skulle du tro på mig då? du skulle inte dubbelkolla om finansieringen stämde?
 
Jestanes, jag glömmer alltid att KD existerar! :o

"Tidig kontakt med svenskt arbetsliv är avgörande för att öka chanserna till jobb. Därför måste denna insats påbörjas redan vid en asylansökan, oavsett om personen ifråga får uppehållstillstånd eller inte.
Kommunerna i exempelvis Stockholmsområdet har ingen möjlighet att tacka nej till norrlänningar som får jobb i området. Lyckas de hitta en bostad, får de förstås bosätta sig var de önskar. Varför ska inte samma grundregel gälla för en flykting? Flyktingmottagningen bör bli regional i stället för kommunal. När en asylsökande får uppehållstillstånd borde han eller hon få ett eget huvudansvar för att hitta ett jobb och en bostad som är tillräckligt stor för familjen."

(Hahaha, norrlänningar/invandrare - sak samma! :p)


För att människan tyr sig till likasinnade av naturen vilket resulterar i att det klumpar ihop sig och kör sitt eget race. Det är inget som fungerar, det har jag sett med egna ögon. Svenskar och invandrare måste blandas för att invandraren ska komma in i samhället på snabbaste bästa sätt.
 
ja men det är intregration, inget SD vill pyssla med.
De vill inte spendera en enda krona på det så hur ska det d¨å gå till?

men för att återkomma till tidigare utlägg. Du skriver i ena inlägget att folk får befinna sig i FAS 3 pga invandrare men att svenskar inte kostar pengar. Förlåt men hur i hela friden går det ihop?
 
För att människan tyr sig till likasinnade av naturen vilket resulterar i att det klumpar ihop sig och kör sitt eget race. Det är inget som fungerar, det har jag sett med egna ögon. Svenskar och invandrare måste blandas för att invandraren ska komma in i samhället på snabbaste bästa sätt.
Jag kan faktiskt hålla med om detta, men(!) vad ska man göra åt det? Tvångsförflytta människor?? Nja va?

Men som sagt, det är inget SD vill hålla på med.
 
På tal om tyr sig till likasinnade. Forskning visar att människor tyr sig mer till andra som lever på samma sätt (storstad eller glesbygd) mer än på nationalitet. det är rätt intressant.
 
För att människan tyr sig till likasinnade av naturen vilket resulterar i att det klumpar ihop sig och kör sitt eget race. Det är inget som fungerar, det har jag sett med egna ögon. Svenskar och invandrare måste blandas för att invandraren ska komma in i samhället på snabbaste bästa sätt.

Missade du att det där var ett citat från KD? Det är alltså inte jag som undrar varför (jag röstar inte på KD - jag glömde till och med att de fanns), men däremot visar det att de i alla fall har en politik på området. Är det den enda fundering du har på det jag skrivit om andra partiers (faktiskt existerande! :banghead:) integrationspolitik: KDs håller du inte med om? O_o
 
Och det menar du inte sägs om andra partiledare? Har du hört vad som sägs om Löfven & Reinfeldt bara? Vill du höra de riktigt otrevliga sakerna, lyssna på vad som sägs om Schyman...

Nej det kan inte vara ofta det sägs om de andra partiledarna inom en grupp människor som umgås av helt opolitiska skäl. Oavsett så var poängen att SD-sympatisörer "riskerar" mer än andra genom att vara öppna med sina åsikter i vissa miljöer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 417
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 519
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 442
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp