Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
. Dom går till val på en enda fråga nämligen minskad invandring. Då kan dom säga när valresultatet är klar att vi fick xx antal valröster och det betyder att xx antal väljare vill ha minskad invandring och med det blir det klart bevisat hur många som vill ha minskad invandring

.... och om SD får mindre än 50% så betyder det ja till nuvarnade politik.

Det är ganska troligt att SD inte får egen majoritet och nu när man då folkomöstat om deras enda fråga och de av allt att döma förlorat, kan de lägga ner partiet.
 
.... och om SD får mindre än 50% så betyder det ja till nuvarnade politik.

Det är ganska troligt att SD inte får egen majoritet och nu när man då folkomöstat om deras enda fråga och de av allt att döma förlorat, kan de lägga ner partiet.
Vi kommer att få veta hur många väljare som vill ha minskad invandring vare sig du vill eller inte. Om det blir 500000, 800000 eller 1 milj spelar ingen roll men ner i halsen på etablisemanget ska det enligt SD. Å det är vanliga människor som läkare, bilmontör, lärare, advokat, städare, arbetslösa mfl som kommer att säga, vi vill ha minska invandring
 
Intressant. Då får de ändra sin utsaga om att en majoritet av svenska folket vill ha minskad invandring, till att 13% vill ha det. Eller vad nu röstetalet blir. En klar markering från väljarnas sida att 87% (en förkrossande majoritet) vill ha en modern migrationspolitik för en utveckling av ett Sverige i mångfald. Tror du verkligen att de vill gå på den slaka linan?

Inte ens jag tror att opinionen är riktigt så solklar, med de undersökningar som finns tillgängliga.

Så vad vill 87% av väljarna ha för migrationspolitik sade du? Modern?
Undersökningar, menar du denna
Andelen personer som tycker att det är ett bra eller mycket bra förslag att ta emot färre flyktingar har ökat från 40 till 45 procent, enligt årets mätning vid SOM-institutet, Göteborgs universitet. Den mer negativa attityden verkar ha ökat något inom alla grupper: män och kvinnor, unga och gamla, hög- och lågutbildade och så vidare.
Partipolitiskt sett är motståndet mot att ta emot flyktingar minst bland miljöpartister och vänsterpartister, och störst bland sverigedemokrater. Mest intressant i sammanhanget är kanske att över hälften av alla moderater (53 procent) nu vill minska flyktingmottagandet.
Vad gäller orsakerna till att någon söker uppehållstillstånd i Sverige så anser en stor majoritet, omkring 80 procent, att krig eller religionsförföljelse är ett starkt skäl för att få stanna här. Men fattigdom, sjukdomar eller att ha anhöriga i landet betraktas som långt mindre legitima skäl. Dessa siffror är ganska stabila över tid.
Under en lång tid har acceptansen för att ta emot flyktingar ökat (Rasismen minskar, F&F 5/2011). Återstår nu att se om de nya siffrorna utgör ett trendbrott eller inte.  
UrF&F 8/2013

Eller menar du att vårt medlemskap och stöd till frontex är modern migrations politik?
 
Så vad vill 87% av väljarna ha för migrationspolitik sade du? Modern?
Undersökningar, menar du denna
Andelen personer som tycker att det är ett bra eller mycket bra förslag att ta emot färre flyktingar har ökat från 40 till 45 procent, enligt årets mätning vid SOM-institutet, Göteborgs universitet. Den mer negativa attityden verkar ha ökat något inom alla grupper: män och kvinnor, unga och gamla, hög- och lågutbildade och så vidare.
Partipolitiskt sett är motståndet mot att ta emot flyktingar minst bland miljöpartister och vänsterpartister, och störst bland sverigedemokrater. Mest intressant i sammanhanget är kanske att över hälften av alla moderater (53 procent) nu vill minska flyktingmottagandet.
Vad gäller orsakerna till att någon söker uppehållstillstånd i Sverige så anser en stor majoritet, omkring 80 procent, att krig eller religionsförföljelse är ett starkt skäl för att få stanna här. Men fattigdom, sjukdomar eller att ha anhöriga i landet betraktas som långt mindre legitima skäl. Dessa siffror är ganska stabila över tid.
Under en lång tid har acceptansen för att ta emot flyktingar ökat (Rasismen minskar, F&F 5/2011). Återstår nu att se om de nya siffrorna utgör ett trendbrott eller inte.  
UrF&F 8/2013

Eller menar du att vårt medlemskap och stöd till frontex är modern migrations politik?
SD sa ju idag att man nöjer sig med att ha en invandring idag på den nivå som rådde på Sulans tid
 
SD sa ju idag att man nöjer sig med att ha en invandring idag på den nivå som rådde på Sulans tid
Jag gillar inte SD linje, men jag gillar heller inte hycklande.
När partier går ut och med brösttoner hävdar att alla som behöver ska få komman in, samtidigt som man med stora summor pengar backar upp organisationen FRONTEX som ska förhindra flyktingar att ta sig in i EU
Då är det i mina ögon hyckleri eller spel för galleriet om man så vill
 
Jag gillar inte SD linje, men jag gillar heller inte hycklande.
När partier går ut och med brösttoner hävdar att alla som behöver ska få komman in, samtidigt som man med stora summor pengar backar upp organisationen FRONTEX som ska förhindra flyktingar att ta sig in i EU
Då är det i mina ögon hyckleri eller spel för galleriet om man så vill
Sen finns det ju faktiskt dom som kommer in men som får avslag och utvisas. Så alla som vill får inte stanna här. Begår dom brott o blir dömnda här och inte har fått besked om att få stanna ja då får dom avtjäna sitt straff här och sedan utvisas dom. Så det finns en hel del begränsningar trots allt med det räcker inte enligt SD
 
Vi kommer att få veta hur många väljare som vill ha minskad invandring vare sig du vill eller inte. Om det blir 500000, 800000 eller 1 milj spelar ingen roll men ner i halsen på etablisemanget ska det enligt SD. Å det är vanliga människor som läkare, bilmontör, lärare, advokat, städare, arbetslösa mfl som kommer att säga, vi vill ha minska invandring

Så nu spelar det inte längre någon roll vad folket tycker, att 6 miljoner röstar för en modern migrationspolitik och 1 miljon röstar emot?

Hur var det med demokratin?
 
Fast det är helt betydelslöst eftersom det inte spelar någon roll så länge fler tycker annat.
Men grejen blir att etablisemanget då inte har möjlighet att sopa detta under mattan o säga att det finns inget stöd för hur många som vill ha minskad invandring. Nu blir en folkomröstning om minskad invandring om man väljer att rösta SD eftersom SD går till val på EN enda fråga och det är minskad invandring och inget annat, enligt SD då
 
Men grejen blir att etablisemanget då inte har möjlighet att sopa detta under mattan o säga att det finns inget stöd för hur många som vill ha minskad invandring. Nu blir en folkomröstning om minskad invandring om man väljer att rösta SD eftersom SD går till val på EN enda fråga och det är minskad invandring och inget annat, enligt SD då

Och eftersom de kommer att utgöra en minoritet i valet kan vi därmed bestämma att en majoritet vill ha en modern migrationspolitik enligt dagens modell. QED.

Jag fattar inte varför du barkar iväg upp i fel träd, @Gammeln.
 
Så det är en "folkomröstning" där bara ja-sidan har en valsedel? Jag tycker demokratin hamnar allt längre ned på din priolista.
Det är ju inte jag som säger detta. Det är ju SD. Har du inte sett deras presskonferans igår o idag. Om man inte vill ha minskad invandring så ska man väl inte rösta på SD eller
 
Det är ju inte jag som säger detta. Det är ju SD. Har du inte sett deras presskonferans igår o idag. Om man inte vill ha minskad invandring så ska man väl inte rösta på SD eller

Nej, precis. Och 87% av rösterna föll ju inte på SD. Alltså är stödet för en "inte-minskad-på-SD-vis" invandring extremt stort, i överväldigande majoritet och det kan då fastställas vad det svenska folket vill ha för politik. QED.
 
Nej, precis. Och 87% av rösterna föll ju inte på SD. Alltså är stödet för en "inte-minskad-på-SD-vis" invandring extremt stort, i överväldigande majoritet och det kan då fastställas vad det svenska folket vill ha för politik. QED.
Så det var alltså meningen att svenska folket skulle ha den politik som godkändes idag och som börjar gälla 1/1 2015
 
Så nu spelar det inte längre någon roll vad folket tycker, att 6 miljoner röstar för en modern migrationspolitik och 1 miljon röstar emot?

Fel tolkning av valresultatet.
6 miljoner har inte migrationspolitiken som första prioritet - är ett yttrande som är mer nära sanningen.

Har du följt media sedan igår har du gång på gång på gång kunnat höra konstaterandet att SD i migrationsfrågan har stort folkligt stöd utöver sin egen valkrets.
 
Men grejen blir att etablisemanget då inte har möjlighet att sopa detta under mattan

För att?

Nu diskuter man i och för sig invandring i alla partier, men inte från SD-s vanföreställningar. Man diskuterar till exempel om hur man ska fördela mottagande mellan olika kommuner. I sort sett alla kommuner som har tiggare diskuterar hur man ska hantera den kommande vintern. Skolpolitiker dikskuterar skolgång för papperslösa och EU-migranter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Smoothi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 342
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 497
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 407
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp