Bukefalos 28 år!

SD om ridsport!

Sv: SD om ridsport!

Ja, det var väl bara en tidsfråga innan någon i det där partiet även skulle ge sig på ridsporten! Att man får vara så korkad som att uttala sig om någonting som potentiellt upprör en halv miljon människor (eller mer). Di är roliga di där Sverigedemokraterna.:yuck: Som om de inte redan hade svårt att rekrytera nya väljare, och dessutom svårt bland kvinnor! :eek:

http://interasistmen.se/dumheter/sd...n-idrott-da-den-inte-kraver-en-fysisk-insats/

golit utgår från att ridklubbarna i området redan skickat ut en inbjudan.

Glöm inte att annonsera och ta betalt. golit kan glatt lägga några hundra på att se en flämtande SD-ordförande åka av under voltigen.
 
Sv: SD om ridsport!

:meh: Seriöst. Jag blir så irriterad.. precis som det står i artikeln så är den här frågan något man kunde räkna med under lägre skolåldern. Tragiskt.
 
Sv: SD om ridsport!

Nu är ju inte galopp ridsport, men i sammanhanget tror jag ändå att serien "Mitt liv som jockey" med Musse Hasselvall borde kunna användas för de som inte är helt förlorade.

Att en tuff, tränad kampsportare helt öppet berättar att han måste ta hjälp för att han saknar muskler och styrka kan kanske få en del att tänka till lite. Förutsatt att de kan tänka.
 
Sv: SD om ridsport!

Såg just den där och delade den på facebook. Dumma jävla jubelidioter. Blir så lack.
 
Sv: SD om ridsport!

Ytterligare en som tror att det bara är att sätta sig på pållen och så behöver man bara prata med den för att den ska göra det man vill...
 
Sv: SD om ridsport!

KL

Ja, fast mig gör det inget om de håller sig från ridsporten. Jag är mkt glad över att slippa dela stall med SD- puckon :rage:
 
Sv: SD om ridsport!

Ytterligare en som tror att det bara är att sätta sig på pållen och så behöver man bara prata med den för att den ska göra det man vill...

I ärlighetens namn så kan ridning vara alltifrån mycket måttligt ansträngande till att kräva mycket god kondition och fysik, allt beroende på vad man gör och hur man gör det och hur skicklig man är. För nybörjare så är dock det mesta ordentligt jobbigt och svårt.
 
Sv: SD om ridsport!

I ärlighetens namn så kan ridning vara alltifrån mycket måttligt ansträngande till att kräva mycket god kondition och fysik, allt beroende på vad man gör och hur man gör det och hur skicklig man är. För nybörjare så är dock det mesta ordentligt jobbigt och svårt.
Då ska väl tråden vara på Ridning :meh:
 
Sv: SD om ridsport!

I ärlighetens namn så kan ridning vara alltifrån mycket måttligt ansträngande till att kräva mycket god kondition och fysik, allt beroende på vad man gör och hur man gör det och hur skicklig man är. För nybörjare så är dock det mesta ordentligt jobbigt och svårt.

Det kan dock sägas för många sporter. Orientering eller fotboll behöver inte vara särskilt ansträngande heller. Det beror ju helt på vilken nivå man lägger sig på. Eller om man är nybörjare då som sagt det mesta är rätt jobbigt.
 
Sv: SD om ridsport!

Det kan dock sägas för många sporter. Orientering eller fotboll behöver inte vara särskilt ansträngande heller. Det beror ju helt på vilken nivå man lägger sig på. Eller om man är nybörjare då som sagt det mesta är rätt jobbigt.

Visst finns det många sporter som är mindre krävande, fast inte tänker jag på fotboll och orientering direkt, skytte av olika slag är väl praktexempel, likaså bowling eller curling.

Min poäng är väl snarast att mycket av ridsport faktiskt inte kräver lika mycket fysiskt som många andra sporter. På tävlingsnivå krävs det förmodligen långt mer än vad som syns utanpå.
 
Sv: SD om ridsport!

Ja, det var väl bara en tidsfråga innan någon i det där partiet även skulle ge sig på ridsporten! Att man får vara så korkad som att uttala sig om någonting som potentiellt upprör en halv miljon människor (eller mer). Di är roliga di där Sverigedemokraterna.:yuck: Som om de inte redan hade svårt att rekrytera nya väljare, och dessutom svårt bland kvinnor! :eek:

http://interasistmen.se/dumheter/sd...n-idrott-da-den-inte-kraver-en-fysisk-insats/

Haha..bjud in den aningslösa jeppen på en längre ridtur, helst barbacka.
Ring honom dagen efter och fråga om han har muskelvärk pga av den icke fysiska aktiviteten:D
 
Sv: SD om ridsport!

Har du sett Kryddans video med samlad trav? Ingen nybörjare precis och det värker i magmusklerna bara jag tänker på videon...

Den borde man visa!
 
Sv: SD om ridsport!

Visst finns det många sporter som är mindre krävande, fast inte tänker jag på fotboll och orientering direkt, skytte av olika slag är väl praktexempel, likaså bowling eller curling.

Min poäng är väl snarast att mycket av ridsport faktiskt inte kräver lika mycket fysiskt som många andra sporter. På tävlingsnivå krävs det förmodligen långt mer än vad som syns utanpå.
var aktivitet ställer väl sina krav. Att hålla fokusering o koncentration uppe gäller kan vara nog så fysiskt påfrestande som att rida ex dressyr i en tävling. det gäller skytte såväl som schack.

Att vara fokuserad och lugn den sista avgörande rundan i ex curling kräver nog lika mycket som en trappserie(skytte) eller varför inte sluthoppningen i globen, allt gäller ju på vilken nivå du lirar.
 
Sv: SD om ridsport!

Den utpekade miljöpartisten letar redan rätt häst och instruktör för att bjuda på en ridtur.
 
Sv: SD om ridsport!

Släng upp människan på en häst med lite gång och se till att de sitter ned i traven... :p
 

Liknande trådar

Äldre Har ni sett? http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-ridning-ar-ingen-idrott-da-den-inte-kraver-en-fysisk-insats/...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 983
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp