Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden IX

Åh jag DRÖMMER om ett hus med någon slags grovingång som har duschhörna, golvvärme, lättstädat golv, handdukstorkar till blöta kläder, robotdammsugare... Då kanske man lyckas samla allt skräp där istället för utspritt över hela jäkla lägenheten?! Vi bytte lakan igår och det är redan så mycket sand i sängen att man typ får en peelingbehandling när man sover... :banghead: :nailbiting:

Ja, det vore ljuvligt :love:
Vi ska flytta till och renovera hus under semestern, grovingången är högt prioriterad :D Golvvärme, klinker, torkskåp och mycket förvaring :love:
Vi planerar att bygga ett hundhus också, där vi vill ha duschhörna, golvvärme och klinker utöver boxar och frysar till all hundmat. Tror det kommer underlätta det vardagliga hunderiet en hel del :)
Robotdammsugaren kommer få gå över hela nedervåningen :D
 
Ja, det vore ljuvligt :love:
Vi ska flytta till och renovera hus under semestern, grovingången är högt prioriterad :D Golvvärme, klinker, torkskåp och mycket förvaring :love:
Vi planerar att bygga ett hundhus också, där vi vill ha duschhörna, golvvärme och klinker utöver boxar och frysar till all hundmat. Tror det kommer underlätta det vardagliga hunderiet en hel del :)
Robotdammsugaren kommer få gå över hela nedervåningen :D

Oooh det låter underbart! :love: Du får starta en renoveringstråd i Hem & hobby när det är dags så att vi andra som är fast i lägenheter får drömma oss bort lite :D
 
Oooh det låter underbart! :love: Du får starta en renoveringstråd i Hem & hobby när det är dags så att vi andra som är fast i lägenheter får drömma oss bort lite :D
Jag skulle vara tacksam om jag hade en bit tak utomhus, så jag kunde torka av hundarna innan vi går i om det är regnigt och skitigt ute :D men nääää, sånt får vi göra i min microskopiskt stora hall :meh: Är glad jag inte har långhår :p
 
Jag skulle vara tacksam om jag hade en bit tak utomhus, så jag kunde torka av hundarna innan vi går i om det är regnigt och skitigt ute :D men nääää, sånt får vi göra i min microskopiskt stora hall :meh: Är glad jag inte har långhår :p

Ibland drömmer jag också om korthåriga hundar (även om hjärtat klappar för fluff :love:). Jag kommer verkligen ihåg hur jag sålde in finsk lapphund till maken:
"Det står att de knappt behöver någon pälsvård alls, och att smutsen bara ramlar av! Tänk vad praktiskt älskling!"
Ja nog ramlar skiten av... Inomhus! :arghh: :o
 
Får väl posta ett par bilder från dagens promenad istället för att bara spamma i tråden :D

Härmed presenterar jag Bukes minst samarbetsvilliga fotomodell:
kosmos-2.jpg


kosmos-3.jpg


"OK MATTE NU TITTAR JAG IN I KAMERAN. ÄR DU NÖJD? KAN VI GÅ? NU GÅR VI"
kosmos-1.jpg
 
Ibland drömmer jag också om korthåriga hundar (även om hjärtat klappar för fluff :love:). Jag kommer verkligen ihåg hur jag sålde in finsk lapphund till maken:
"Det står att de knappt behöver någon pälsvård alls, och att smutsen bara ramlar av! Tänk vad praktiskt älskling!"
Ja nog ramlar skiten av... Inomhus! :arghh: :o
:rofl::rofl::rofl:
 
Ibland drömmer jag också om korthåriga hundar (även om hjärtat klappar för fluff :love:). Jag kommer verkligen ihåg hur jag sålde in finsk lapphund till maken:
"Det står att de knappt behöver någon pälsvård alls, och att smutsen bara ramlar av! Tänk vad praktiskt älskling!"
Ja nog ramlar skiten av... Inomhus! :arghh: :o

I början hade jag också detta problemet. Nu har jag för vana att dra en handduk över hela hunden innan hon gör in i lägenheten. Då släpper all skit relativt bra. Men då har vi inte ens börjat tala om allt hår hon just nu släpper. :cautious:
 
Får väl posta ett par bilder från dagens promenad istället för att bara spamma i tråden :D

Härmed presenterar jag Bukes minst samarbetsvilliga fotomodell:
kosmos-2.jpg


kosmos-3.jpg


"OK MATTE NU TITTAR JAG IN I KAMERAN. ÄR DU NÖJD? KAN VI GÅ? NU GÅR VI"
kosmos-1.jpg
Åh! Så fin han är! :love:
Har jag frågat vilket kennel han kommer ifrån? :angel:
 
I början hade jag också detta problemet. Nu har jag för vana att dra en handduk över hela hunden innan hon gör in i lägenheten. Då släpper all skit relativt bra. Men då har vi inte ens börjat tala om allt hår hon just nu släpper. :cautious:

Vi har en miljard handdukar på rotation men det hjälper liksom inte?! Det värsta försvinner ju men han lämnar fortfarande hundformade sandhögar på golvet... för att inte tala om de där snustorra fjolårslöven som fastnar i benfluffet och smulas sönder när man försöker pilla bort dem :arghh: INTE OK! :mad:

Åh! Så fin han är! :love:
Har jag frågat vilket kennel han kommer ifrån? :angel:

Visst är han (mvh partisk) :love: Jag undrar bara vart valpen tagit vägen, helt plötsligt ser han liksom helt vuxen och förståndig ut?! Han kommer från Lapinlunas! :heart :up:
 
Vi har en miljard handdukar på rotation men det hjälper liksom inte?! Det värsta försvinner ju men han lämnar fortfarande hundformade sandhögar på golvet... för att inte tala om de där snustorra fjolårslöven som fastnar i benfluffet och smulas sönder när man försöker pilla bort dem :arghh: INTE OK! :mad:

Min lösning är 5kr handdukar från Ikea. De är perfekta. Lagom sträva för att få bort en hel del. Men nog släpper hon lite skit i hundbädden ändå. Lägenheten är i alla fall relativt fräsch bortsett från att fluff så det är väl tur:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
74 846
Senast: Barret
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
485
Senast: Tajger
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
349
· Visningar
21 695
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp