Bukefalos 28 år!

Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shettistråden!

Och hur funkar det på sommaren med gräs? Sommarhagen här är på ca 0,7 ha och gammal vall. Tänkt att släppa i tidigt så fort det inte är lerigt/blir upptrampat och användas fram tills dess att det blir lerigt/upptrampat igen.

Ja, det är skitråkigt med oaktiverade sällskapshästar. Alternativet är ju att ha någon gammal/skadad men jag är så himla blödig. Vill helst köpa en som kan bo här länge ihop med min som utgångspunkt åtm. Tanken med shettisen är isf att försöka ta ut den 1 g/vecka åtm så något händer. Men jag vill inte tvunget behöva ha den på släp varesig när jag rider eller kör storhästen, här är endel trafik och endel smala vägar. Och såklart gärna om det är någon som vill komma och pyssla med den eller är liten nog att rida :)
 
Sv: Shettistråden!

jag har en shettis, och kommer aldrig ha en shettis igen :/,
envisa jäklar är shettisarna, blir runda på ingenting och är alldeles för söta för att man ska bli sura på dem när de rymmer gång på gång från hagen XD.
men de är fina lurv bollar att mysa med :love: så länge ngn annan äger dem :p

hellre en liten b ponny som sällskap. mycket lättare att hitta medryttare till, lättare att hitta sadel som passar osv. denna shettisen slutade jag rida när jag gick i 5-6an för att jag växte ur henne, medans min lilla B/ stora A ponny kunde jag rida tills jag gick i 7an och var mycket mer ridbar i storleken. hade han inte varit 23år och dåligt musklad hade jag nog kunnat rida honom längre.

och då detta är en shettis tråd så lägger jag upp en gammal bild på sötodjuret som går och skräpar i hagen här :D
mobilbilder218.jpg

bonus bild på shettisen och lilla b/stora a ponnyn :p
mobilbilder226.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Men ÅHHH - Snö!!! :love:

Vad jag blev avundsjuk nu, jag har längtat & längtat efter snön i flera månader nu, vill ju åka pulka och kälke :cry:
 
Sv: Shettistråden!

Åh, vad avis jag blir! Här lyser snön fortfarande med sin frånvaro och det är mörkt mörkt mörkt.
 
Sv: Shettistråden!

oj, jag glömde visst bort den här tråden... det har hänt lite sen dess. antalet shettisar har minskat ordentligt. två finns i hästens evigt gröna land (en planerad och en akut), tre är sålda och en bortbytt mot en större ponny (till barnen att rida på, de växer ju :crazy: )

minsta sonen, som var med på bild tidigare i tråden, tycker fortfarande att det är kul att rida och sist tog han tag i grimskaftet och gick ut med sin ponny själv... :love: (jag gick, som synes, snett bakom och hade full koll på läget)
IMAG0236.jpg


Mitt liv har kört ihop sig rätt ordentligt i år, men jag har i alla fall varit iväg på några utställningar - faktiskt med avkommor till barnponnyn på bilden ovan.
Lovis (ettåring) har varit iväg två gånger och fått 40 p båda gångerna :love:
lovis-1.jpg

lillasyster Mumma var på halloweenutställning härom veckan och även hon fick 40 p! :love:
IMAG0255.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Vilka tjusiga små du har! Så jämn och fin, och stor, din 12a ser ut! Min ena är hög och ser mer ut som ett felmonterat staket typ, och den lilla ser jämn men liten ut.

Lilla Trassel
DSC_0833.jpg


DSC_0786.jpg



Och Trubbel
DSC_0813.jpg


DSC_0782.jpg


Lilla Trubbel var utställd med 39 p, lär han inte fått i denna växtfasen iaf, min ankunge :D
 
Sv: Shettistråden!

det är ju viss skillnad på att fotografera dem när de är ordentligt uppställda och tillfixade för utställning. Mina ulltottar kan också se ut som hej kom o hjälp mig, hemma i hagen... Mamman till dessa (= den som sonen går med på översta fotot) kan verkligen se ut som skrutt hemma i hagen, då är det svårt att tänka sig att det är samma ponny som faktiskt fåttt hela 43 poäng på utställning...

ettåringar kan ju se ut i princip hur som helst. Lovis är den bästa avkomman jag fått här (en mkt värdig efterträdare till mamman i avelsboxen) och väldigt välutvecklad och jämn. men tittar du nga så ser du att hon är rätt överbyggd bak på det fotot.

Mumma är också välutvecklad, men jag kan nog inte påstå att hon är särskilt stor. det är min 8-åriga dotter som håller i henne på fotot.
 
Senast ändrad:
Sv: Shettistråden!

Kl
Vi fick gå ut i sommarhagen idag för att få chansen att springa lite, det var uppskattat. :D De vanliga hagarna är alldeles hopplösa nu.

112h074.jpg


1fijaa.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Jo men visst är det skillnad, men ändå. Nåja, han är himla trevlig iaf! Det är dom förvisso båda två, nästan, och bara nästan, så man blir sugen på att spara någon utav dom som hingst och visa om dom växer jämt och behåller ett trevligt temprament. (fast då kommer karln få dåndimpen på mig, jag hade lovat att inte ge mig in i utställningsvärlden....)

Gogo: Söt! Kul med fler bebisar i tråden :)
 
Sv: Shettistråden!

*kl*

Min Lill-Prins från idag :) Hade hoppats på fint väder så jag kunde klippa honom igen då han svettas så mycket när vi kör men då det bara regnar konstant så får det vänta >___< Hans sommarbuk är iaf borta :D

img_3596_50b23069e087c32e7a0d465e.jpg
 
Sv: Shettistråden!

Är det någon som har ylletäcken till era små?

Min lilla Trassel har typ mittbena på ryggen, ytterst opraktiskt då han där emellanåt blir kall ända in till huden trots att han annars ser ut som en fluffboll deluxe. Trubbel är inte nära att bli blöt in till huden. Jag har fleecetäcke, och jag har ännu inte lagt på det, då jag inte är så förtjust i fleece i täcken på hästar, tycker att det lät blir statiskt, och det känns inte alls som en höjdare på en liten fölis att vänja dom vid täcken och ev riskera att ge honom en stöt eller så. Men går det ens att få tag på ylletäcken i små storlekar? Ännu som sagt så har jag inte behövt, men ett ylletäcke skulle jag gärna vilja ha till framtiden iaf, kanon att lägga på efter en körrunda om dom blir svettiga medans dom får gå ut till hagen, så kan man ta av det sen.

Hjälp?! :p
 
Sv: Shettistråden!

Kolla Börjes, de har ibland små ulltäcken.
Jag har i alla fall ett i 105, fast det är rätt stort...
 
Sv: Shettistråden!

*kl*

Gud vilka fina! :love:

Längtar tills jag kan ta hem en egen sötnos, skulle vilja ha ett riktigt rejält sto med någon läcker färg att köra! :d:d
 
Sv: Shettistråden!

Har letat ulltäcken flera år men inte hittat på något! Och dom få jag sett/provat har passformen varit värdelös på tyvärr.. Men det går säkert att fixa via Mias RS eller Exclusive eller vad dom nu heter :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Solis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: hamilton1
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 769
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp