Shop to you drop, del 4

Jag och maken pratade lite förra veckan om att börja hålla igen lite och spara, att nu när vi kan träna utomhus så spar vi ju också pengar på att inte boka hundhallar.
Igår köpte han bara två stolar (till tävlingar) och ett tält (också att ha till tävling), i förrgår beställde han hundfotografier :angel:.. Det går bra med att hålla igen på hundutgifterna :rofl:.
 
Var kan jag hitta en extremt tålig och hållbar kampleksak? Vill köpa en för att träna med amstaffen men tanten har ju sönder allt. Funderar på sådana här riktiga rep, vad de nu kallas... :laugh:
 
Var kan jag hitta en extremt tålig och hållbar kampleksak? Vill köpa en för att träna med amstaffen men tanten har ju sönder allt. Funderar på sådana här riktiga rep, vad de nu kallas... :laugh:
Hopflätade längder av jeanstyg, eller liknande i samma slags material som i brandslang, dock ej riktig för de är impregnerade med flamskydsmedel.
 
Har de senaste dagarna köpt 20kg färskfoder (Pondus), 17kg torrisar (12kg Purizon Angus/Turkey, 4kg Purizon fish, 1kg Brit Care Salmon), 2 nya foambollar och 14st tuggpinnar.
Nu blir det ingen mer djurshopping den här månaden (förutom lite mer hundmat) trots att jag egentligen behöver en ny dragsele till Ammo.

Anledningen till alla torrisar är att jag är taggad på att lägga spår och träna lydnad :D Vi köpte även ett par kartonger kattmat, så lådan från zooplus vägde bara 25kg :angel:
 
Flytväst... nån som har det till sin hund här och kan tipsa om märke?

Tant är lika simfixerad som tidigare men blir trött snabbt nu. Litar inte på att hon har vett att inte drar iväg i sjöarna i sommar, och koppeltvång såhär i livets sluttamp känns inte juste.

Lite flythjälp vore bra så kan hon guppa stilsamt och stillsamt vid behov.
 
Flytväst... nån som har det till sin hund här och kan tipsa om märke?

Tant är lika simfixerad som tidigare men blir trött snabbt nu. Litar inte på att hon har vett att inte drar iväg i sjöarna i sommar, och koppeltvång såhär i livets sluttamp känns inte juste.

Lite flythjälp vore bra så kan hon guppa stilsamt och stillsamt vid behov.
Rekommenderar en flytväst som har en platta och inte bara remmar under magen, tex som Hurtta Life Savior Väst, vilken jag tror att vi har. Dom med enbart remmar under magen tycker inte jag sitter lika bra på och flytförmåga blir mer ovanpå eller hur jag ska förklara med bara remmar. Sen vill jag även att flytvästen har en ”flytkudde” framtill under nosen och inte bara är en rem, detta tror jag dock de allra flesta flytvästar har idag.
 
Rekommenderar en flytväst som har en platta och inte bara remmar under magen, tex som Hurtta Life Savior Väst, vilken jag tror att vi har. Dom med enbart remmar under magen tycker inte jag sitter lika bra på och flytförmåga blir mer ovanpå eller hur jag ska förklara med bara remmar. Sen vill jag även att flytvästen har en ”flytkudde” framtill under nosen och inte bara är en rem, detta tror jag dock de allra flesta flytvästar har idag.
Så här ser Ascots flytväst ut :).

F2F92DD1-641F-4111-BAA4-CEAA95AAC35A.jpeg
 
Jag håller med @Acto angående flytväst @Lager !

Tycker Hurrtas och även typ Trixies flytvästar är bra, vilken som är bäst handlar ju mycket om vad som passar hunden :) (såklart)
 
Flytväst... nån som har det till sin hund här och kan tipsa om märke?

Tant är lika simfixerad som tidigare men blir trött snabbt nu. Litar inte på att hon har vett att inte drar iväg i sjöarna i sommar, och koppeltvång såhär i livets sluttamp känns inte juste.

Lite flythjälp vore bra så kan hon guppa stilsamt och stillsamt vid behov.
Jag har en köpt på Börjes som är helt ok, om än lite tokig passform för mina damer (men det har å andra sidan det mesta :grin:). Den var väldigt billig och fungerar utan tvekan utmärkt.

När jag köpte flytväst så var jag noga med att det inte skulle vara bara remmar runt kroppen någonstans, utan någon form av "platta" eller skydd. Sedan har jag fått tips om att kolla noga hur handtaget sitter fast. Är det bara enkelt påsytt på ryggen utan något "extra" så är det ju inte säkert att det håller att lyfta hunden i vid behov, åtminstone inte om den väger mer än en chihuahua. Fungerar ju säkert om de bara ska ha det vid simning, men åtminstone jag har en tanke om att använda flytväst vid båtfärder och då är det bra om de fungerar i alla situationer.
 
Flytväst... nån som har det till sin hund här och kan tipsa om märke?

Tant är lika simfixerad som tidigare men blir trött snabbt nu. Litar inte på att hon har vett att inte drar iväg i sjöarna i sommar, och koppeltvång såhär i livets sluttamp känns inte juste.

Lite flythjälp vore bra så kan hon guppa stilsamt och stillsamt vid behov.
flytväst.jpg


Ebay=26kr och den är kanon.
 
Alltså, nu är jag lite irriterad som kund...

Jag fick en felleverans igår, fel färg på vara + fel antal av en annan vara, orderbekräftelse samt faktura säger rätt antal och rätt färg (jag är alltså fakturerad för mer saker än jag fått levererat). Direkt när jag öppnade paketet (vid lunch igår) skickade jag en felanmälan/reklamation via deras hemsida samt ett mail med bilder på det som fanns i paketet och det som stod på orderbekräftelsen.

Nu har det snart gått 24 timmar, och jag har inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit min reklamation? Ett simpelt autosvar hade räckt för att jag skulle vara nöjd just nu, men inte ens det har kommit.

Hade ni väntat tills efter helgen att höra av er igen, eller skickat nytt mail senare under dagen? Jag kommer i vilket fall kontakta företaget även på instagram (har sett att de var aktiva där under gårdagen) på måndag om jag inte fått någon respons innan helgen är slut.
 
Alltså, nu är jag lite irriterad som kund...

Jag fick en felleverans igår, fel färg på vara + fel antal av en annan vara, orderbekräftelse samt faktura säger rätt antal och rätt färg (jag är alltså fakturerad för mer saker än jag fått levererat). Direkt när jag öppnade paketet (vid lunch igår) skickade jag en felanmälan/reklamation via deras hemsida samt ett mail med bilder på det som fanns i paketet och det som stod på orderbekräftelsen.

Nu har det snart gått 24 timmar, och jag har inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit min reklamation? Ett simpelt autosvar hade räckt för att jag skulle vara nöjd just nu, men inte ens det har kommit.

Hade ni väntat tills efter helgen att höra av er igen, eller skickat nytt mail senare under dagen? Jag kommer i vilket fall kontakta företaget även på instagram (har sett att de var aktiva där under gårdagen) på måndag om jag inte fått någon respons innan helgen är slut.
Dogmania svarade inte mig på mail på flera dagar, men när jag skrev på FB så svarade de direkt. Hann ju bli hyffsat irriterad, varför har man en kundtjänst-epost om man inte svarar..
Om det finns en fb-sida så testa där också!
 
Jag köper typ ingenting till mina hundar förutom mat just nu :rofl:

Däremot överväger jag att köpa en ny T&T, även om det tar emot... Det är mycket pengar, men det är också en bra träningskompis.

Lade dock en beställning på drygt 100 balansbollar i morse, och åtminstone 4 av dem ska till min samling. :D
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 127
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 752
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp