Shop to you drop, del 4

Spårlina är absolut ett måste, inga av mina koppel är direkt 10 meter långa eller håller i terräng. :D

Var köpte du den selen? Har samma erfarenhet som du har att halsband brukar distrahera. Drar det i halsbandet brukar min grabb stanna upp och vända sig mot mig, medan en sele verkar ge en mindre distrahering och är mycket mer bekväm för längre promenader/under träning. :)
Fyndig :o:D jag köpte den lite på vinst och förlust för de reade ut dem när jag köpte för 29 kr, :D men den finns lite här och där på nätet. Men jag har även en sån sele som @AraSlei tipsar om och den är också bra och lättillgänglig! ;)
 
Jag köpte biothane-lina på metervara, plus en karbin och fyra såna där skruvar som sitter på westernträns. Bara att göra hål och sätta fast karbinen o göra handtag med skruvarna (med nån gänglåsning), klart på fem minuter. Biothane-linan fanns i alla möjliga roliga färger och former, jag tog 16 mm tror jag.
Vart köpte du det?
 
Jag köpte på Swiss Paracord och tänkte att det säkert finns såna shoppar i Sverige med. Såg nu att det verkar lite skralt med det :o Verkar dock finnas ett gäng i Tyskland om man orkar beställa därifrån (tex Equipment Lennie).
 
Blev en silverduk till bilen/tältet och en kylmatta.... är glad att jag hade rabatt och lite annat smått och gott så jag fick ned priset. :angel:
 
Precis beställt kylväst/täcke samt en kylmatta.

Kontoret är inte nådigt när det blir så varmt och efter inköp av barngrind på Jula så vi kan ha öppet och det fortfarande blir för varmt så klickade jag hem sådant.

Märkt att kyltäcke behövs då hon under promenader blir för varm stackarn.

Mattes plånbok blir bara tunnare och tunnare (trots att det bara gick på totalt 278,-) kan vara de där jeckla hästsakerna som plockar på också
 
Alltså, nu är jag lite irriterad som kund...

Jag fick en felleverans igår, fel färg på vara + fel antal av en annan vara, orderbekräftelse samt faktura säger rätt antal och rätt färg (jag är alltså fakturerad för mer saker än jag fått levererat). Direkt när jag öppnade paketet (vid lunch igår) skickade jag en felanmälan/reklamation via deras hemsida samt ett mail med bilder på det som fanns i paketet och det som stod på orderbekräftelsen.

Nu har det snart gått 24 timmar, och jag har inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit min reklamation? Ett simpelt autosvar hade räckt för att jag skulle vara nöjd just nu, men inte ens det har kommit.

Hade ni väntat tills efter helgen att höra av er igen, eller skickat nytt mail senare under dagen? Jag kommer i vilket fall kontakta företaget även på instagram (har sett att de var aktiva där under gårdagen) på måndag om jag inte fått någon respons innan helgen är slut.


Uppdatering; efter ett (lite mer strikt och skarpt) mail så fick jag svar om att rätt varor + returpåse skulle skickas ut.

I fredags kom paketet, i det låg en lina i rätt färg och ett returpaket för linan som kom i fel färg. Men inte de saknade sakerna (två kampduttar) som jag blivit fakturerad för trots att de inte var utskickade :meh:.

Mailade företaget direkt när jag öppnade paketet och frågade om de var skickade i ett separat paket. Och om de inte var det, så kunde de skita i att skicka ut dem och bara skicka mig en ny, korrekt faktura med avdrag för de två icke-levererade varorna.

Har ännu inte fått ngt svar, och jag kan ju säga att min irritation inte har blivit mindre....
 
Uppdatering; efter ett (lite mer strikt och skarpt) mail så fick jag svar om att rätt varor + returpåse skulle skickas ut.

I fredags kom paketet, i det låg en lina i rätt färg och ett returpaket för linan som kom i fel färg. Men inte de saknade sakerna (två kampduttar) som jag blivit fakturerad för trots att de inte var utskickade :meh:.

Mailade företaget direkt när jag öppnade paketet och frågade om de var skickade i ett separat paket. Och om de inte var det, så kunde de skita i att skicka ut dem och bara skicka mig en ny, korrekt faktura med avdrag för de två icke-levererade varorna.

Har ännu inte fått ngt svar, och jag kan ju säga att min irritation inte har blivit mindre....
Oj, låter som ett företag att undvika?
 
Ja, verkligen. Jag är lite nyfiken på vilket företag det rör sig om, skicka gärna pm @Miao
Gärna till mig med @Miao

Jag ger dem en dag till på sig att lösa problemet och svara mig, jag har inte haft såna här problem med dem förut så jag fattar inte varför det ska vara så krångligt nu! Löser de inte saken tills i morgon ska ni alla få PM ;)!

Skickade detta precis:

Hej igen.

Jag måste tyvärr börja med att säga att jag är väldigt besviken på den dåliga responsen på mina mail jag skickat för att kunna lösa de fel ni har gjort med min leverans. Jag kan ta att jag inte får respons över helgen när jag skickade mitt mail i fredags, men nu har en hel vardag gått utan ens en bekräftelse på att mailet är mottaget. Om ni bara har vissa dagar ni kollar er mail borde det komma ett autogenererat svar som meddelar detta.

Jag har returnerat linan som ni skickat ut fel, men även pausat den felaktiga fakturan ni skickat till mig på Klarna som har förfallodag i morgon och anmält till dem att delar av min leverans saknas.

Jag tänker inte betala den fakturan utan ni får skicka en ny där ni dragit bort kostnaden för de två kampduttar som ni inte har levererat till mig.

Önskar bekräftelse på att mitt mail är mottaget och att ni kommer makulera den gamla fakturan och skicka ut en ny, korrekt.
 
Jag ger dem en dag till på sig att lösa problemet och svara mig, jag har inte haft såna här problem med dem förut så jag fattar inte varför det ska vara så krångligt nu! Löser de inte saken tills i morgon ska ni alla få PM ;)!

Skickade detta precis:

Hej igen.

Jag måste tyvärr börja med att säga att jag är väldigt besviken på den dåliga responsen på mina mail jag skickat för att kunna lösa de fel ni har gjort med min leverans. Jag kan ta att jag inte får respons över helgen när jag skickade mitt mail i fredags, men nu har en hel vardag gått utan ens en bekräftelse på att mailet är mottaget. Om ni bara har vissa dagar ni kollar er mail borde det komma ett autogenererat svar som meddelar detta.

Jag har returnerat linan som ni skickat ut fel, men även pausat den felaktiga fakturan ni skickat till mig på Klarna som har förfallodag i morgon och anmält till dem att delar av min leverans saknas.

Jag tänker inte betala den fakturan utan ni får skicka en ny där ni dragit bort kostnaden för de två kampduttar som ni inte har levererat till mig.

Önskar bekräftelse på att mitt mail är mottaget och att ni kommer makulera den gamla fakturan och skicka ut en ny, korrekt.

Sista uppdateringen i detta ärende :D !

Fick ett rätt syrligt svar (först efter att jag skrivit till dem på Instagram) att de faktiskt inte har tid att sitta och svara direkt på alla mail de får om dagen, och om man ville något skulle man ringa (vilket inte står någonstans att det är den kontaktväg de önskar att man tar).

Dumma mig, jag tänkte att om man som företag gjort fel TVÅ gånger i leveransen till en kund och kunden är den som måste ta ALL kontakt för att problemet ska lösas, så skulle man vara lite extra mån om att svara kunden snabbt.... och hade de lagt ett autosvar där det står att de har mottagit mailet och kommer återkomma så fort de kan så hade ju det irritationsmomentet varit ur världen och jag hade suttit lugn i båten.

Hursom, de sista kampduttarna är på väg till mig, jag betalar fakturan när de kommit fram, och sen så kommer jag inte handla därifrån mer. Synd för oss bägge, för de har snygga grejer och jag är inte precis dålig på att spendera pengar :D
 
Sista uppdateringen i detta ärende :D !

Fick ett rätt syrligt svar (först efter att jag skrivit till dem på Instagram) att de faktiskt inte har tid att sitta och svara direkt på alla mail de får om dagen, och om man ville något skulle man ringa (vilket inte står någonstans att det är den kontaktväg de önskar att man tar).

Dumma mig, jag tänkte att om man som företag gjort fel TVÅ gånger i leveransen till en kund och kunden är den som måste ta ALL kontakt för att problemet ska lösas, så skulle man vara lite extra mån om att svara kunden snabbt.... och hade de lagt ett autosvar där det står att de har mottagit mailet och kommer återkomma så fort de kan så hade ju det irritationsmomentet varit ur världen och jag hade suttit lugn i båten.

Hursom, de sista kampduttarna är på väg till mig, jag betalar fakturan när de kommit fram, och sen så kommer jag inte handla därifrån mer. Synd för oss bägge, för de har snygga grejer och jag är inte precis dålig på att spendera pengar :D

Men så dåligt! Jag tar också gärna ett PM :up:
 
Sista uppdateringen i detta ärende :D !

Fick ett rätt syrligt svar (först efter att jag skrivit till dem på Instagram) att de faktiskt inte har tid att sitta och svara direkt på alla mail de får om dagen, och om man ville något skulle man ringa (vilket inte står någonstans att det är den kontaktväg de önskar att man tar).

Dumma mig, jag tänkte att om man som företag gjort fel TVÅ gånger i leveransen till en kund och kunden är den som måste ta ALL kontakt för att problemet ska lösas, så skulle man vara lite extra mån om att svara kunden snabbt.... och hade de lagt ett autosvar där det står att de har mottagit mailet och kommer återkomma så fort de kan så hade ju det irritationsmomentet varit ur världen och jag hade suttit lugn i båten.

Hursom, de sista kampduttarna är på väg till mig, jag betalar fakturan när de kommit fram, och sen så kommer jag inte handla därifrån mer. Synd för oss bägge, för de har snygga grejer och jag är inte precis dålig på att spendera pengar :D
Förjäkla dåligt!

Tar gärna ett PM med.
 
Sista uppdateringen i detta ärende :D !

Fick ett rätt syrligt svar (först efter att jag skrivit till dem på Instagram) att de faktiskt inte har tid att sitta och svara direkt på alla mail de får om dagen, och om man ville något skulle man ringa (vilket inte står någonstans att det är den kontaktväg de önskar att man tar).

Dumma mig, jag tänkte att om man som företag gjort fel TVÅ gånger i leveransen till en kund och kunden är den som måste ta ALL kontakt för att problemet ska lösas, så skulle man vara lite extra mån om att svara kunden snabbt.... och hade de lagt ett autosvar där det står att de har mottagit mailet och kommer återkomma så fort de kan så hade ju det irritationsmomentet varit ur världen och jag hade suttit lugn i båten.

Hursom, de sista kampduttarna är på väg till mig, jag betalar fakturan när de kommit fram, och sen så kommer jag inte handla därifrån mer. Synd för oss bägge, för de har snygga grejer och jag är inte precis dålig på att spendera pengar :D
Jag vill också veta vilka jag ska undvika, så du får gärna skicka PM till mig med.
 
Hur smugglar man in nya grejer utan att maken märker något? Han säger att jag kommer hamna i lyxfällan endast för att det ligger typ godis i fyra lådor, till mitt försvar lite ben också. Det vet ju alla tar plats. Sen är de klart man behöver två nya klicker så båda har samma ljud till valpen. Och två nya visselpipor, för de fanns ju nya färger. Bur x 2 har jag fått igenom att få köpa. Men skulle behöva en sele för att börja vänja in valpen med den med... Liksom. Minst 1.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 947
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp