Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det tjej- och killsäckar? Vad är skillnaden?

Kvinnor tål generellt inte samma kyla som män och har därför andra sk komforttemperaturer för sovsäckar. Både kill- och tjejsäckar brukar ha bägge könens generella komfort- och extremtemperaturer utskrivna, för min säck så är komforten -6°C för kvinnor och -13°C för män, extremtemp -25°C för kvinnor och -32°C för män. Utöver det så brukar tjejsäckarnas storlekar skilja sig, även om både herr och dam har olika längder att välja på så är damvarianter ofta bredare över höfterna.

Självklart behöver man inte köpa en tjejsäck för att man är tjej, eller tvärtom, men är man kort så krävs det mer energi för att värma upp ytan i en för lång säck och dessutom är det onödigt att bära på en massa extra vikt och packning när man är ute på vandringar :)
 
image.php

En tavla till vardagsrummet. :love::love::love:
 
Jag gjorde mitt bästa impulsköp på länge. Jag fick ett fint erbjudande på mailen och bokade ett royale-rum på pigalle i gbg. Jag ska åka dit en natt på min semester och bara vara :love:. Bjöd med en vän och om hon kan blir det jättetrevligt men om hon inte kan så frågar jag nog ingen annan utan då ligger jag nog i morgonrock i sängen ensam med take away och zappar på tv:n. Sover gott och äter frukostbuffé i evigheter. Så jävla härligt. #utarbetad

IMG_2908.jpeg


IMG_2907.jpeg


IMG_2904.jpeg
 
Jag gjorde mitt bästa impulsköp på länge. Jag fick ett fint erbjudande på mailen och bokade ett royale-rum på pigalle i gbg. Jag ska åka dit en natt på min semester och bara vara :love:. Bjöd med en vän och om hon kan blir det jättetrevligt men om hon inte kan så frågar jag nog ingen annan utan då ligger jag nog i morgonrock i sängen ensam med take away och zappar på tv:n. Sover gott och äter frukostbuffé i evigheter. Så jävla härligt. #utarbetad

IMG_2908.jpeg


IMG_2907.jpeg


IMG_2904.jpeg

Naajs! Jag var så sugen att boka ett. Royale till mig och E också, men då vi hade staycation på Bellora i fredags så fick det räcka :p
 
Naajs! Jag var så sugen att boka ett. Royale till mig och E också, men då vi hade staycation på Bellora i fredags så fick det räcka :p

Förstår det! :D

Jag ska åka på detta tre dagar efter att vi kommer hem från London men då är jag knappast utvilad så det blir nog välbehövligt ändå :angel:
 
Förstår det! :D

Jag ska åka på detta tre dagar efter att vi kommer hem från London men då är jag knappast utvilad så det blir nog välbehövligt ändå :angel:

Helt rätt! Passa gärna på att käka på Atilier också, deras restaurang. Riktigt bra har vi tyckt de gånger vi varit där (förutom servicen första gången - men det rädda de upp genom att kompensera oss med en ny middag :up:)
 
Gud så härligt och mysigt det såg ut @nyponros !!! Det är du värd, njuuuut!

Jahapp.. jag blev tvungen att spontanköpa denna rosa sammetkappa. Är jättesvårt att fånga materialet och färgen på bild, den är mycket snyggare IRL!

r1.jpg

r2.jpg

r6.jpg


Sen införskaffade jag denna lite öhm romantiska tant-top på Mango också:

hair1.jpg

Och dessa örhängen!

melon.jpg
 
Jag gjorde mitt bästa impulsköp på länge. Jag fick ett fint erbjudande på mailen och bokade ett royale-rum på pigalle i gbg. Jag ska åka dit en natt på min semester och bara vara :love:. Bjöd med en vän och om hon kan blir det jättetrevligt men om hon inte kan så frågar jag nog ingen annan utan då ligger jag nog i morgonrock i sängen ensam med take away och zappar på tv:n. Sover gott och äter frukostbuffé i evigheter. Så jävla härligt. #utarbetad

IMG_2908.jpeg


IMG_2907.jpeg


IMG_2904.jpeg


Låter ändå j*kligt härligt att åka själv :D
 
Låter ändå j*kligt härligt att åka själv :D

Visst gör det :D
Jag har aldrig bott själv på hotell förut men tanken är ganska lockande faktiskt... Avkopplande på ett sätt som det inte kan bli hemma. Även om man är ledig utan planer ser man liksom tvätthögen, disken, skolboken etc och vet om en massa saker som egentligen skulle behöva göras. Och med sällskap på hotell har iaf jag oftast en massa planer runt om så rummet ser man inte så mycket mer än för att sova och göra sig iordning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 910
Senast: valy
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp